Skrevet av Emne: Mulig for en nybegynner å se slik ut?  (Lest 8488 ganger)

StrayKnife

  • Gjest
Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« : 08. mars 2015, 00:13 »
Hei. Jeg er ny på forumet her og ny angående trening også.

Jeg er 39 år, er 180 høy og veier ca. 90 kg. Jeg er en typisk slank ectomorph, men grunnet medisiner og dårlig kosthold de siste 12 årene, har jeg nå en kulemage og litt fett i ansiktet. Jeg har bra grunnviten om hvordan jeg skal gå ned i vekt.

De to første bildene er av meg. Det underste er slik jeg ønsker å se u t. Det ser ut som at han underst er en liten ectomorph også, med lav fettprosent og litt ekstra muskler. Det jeg lurer på sånn circa hvor lang tid det vil ta å se ut som den fyren, og om det er mulig for en som er snart 40 år? Jeg vil antagelig vis få litt beginner's gains også? Jeg vet det er vanskelig å si over nettet.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #1 : 08. mars 2015, 00:45 »
I en alder av 40 år så vil du se ut som du driver med maratonløp hvis du ser ut som han i bildet. Han har lite fett på kroppen men han har også lite muskler. Armene hans er helt sikkert under 30 cm rundt og brystkassa kanskje 90 eller noe sånt. Jeg tipper at du allerede har mer muskler på overkroppen enn han i bildet. Jeg foreslår heller at du satser på å bygge muskler samtidig som du går langsomt ned i vekt, ned i retning 80 kilo kanskje. Fettprosenten til han i bildet kan det bli vanskelig å få til i 40-årene, du har bedre sjanse til å bygge opp betydelig mer muskler enn han har, med betydelig mindre fett enn du har nå.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #2 : 08. mars 2015, 01:34 »
Jeg ser fra siden på bildet ditt at du har like mye muskulatur i brystkassa som de på bildene. Godt trent og lite fett er en annen sak, og da ser man gjerne mer muskuløs ut enn man egentlig er. Du har smale skuldre, sikkert derfor du er bare 92 rundt brystet. Det nederste bildet i det siste innlegget var iallfall litt framgang.

Tipper modellbildene går fra XS til S til M i t-skjortestørrelse ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #3 : 08. mars 2015, 01:51 »
Noe i den stilen, sikkert. Ikke strev for hardt med å komme ned i 10% fett istedenfor 15% eller noe sånt, det er ikke verdt det. Han i det første bildet ser ut som et levende lik, selv om han har trent de musklene sine litt iallfall.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #4 : 08. mars 2015, 09:00 »
Mye ligger i øyet som ser, men forsøk å vær fornuftig i det du gjør. Det siste bildet er jo en lett overvektig fyr som har gått over til å se ut som om han bor i Biafra og ikke har sett mat de siste 3 åra. Han ser jo like svakelig ut som et sulteoffer. I _mine_ øyne er det ingenting imponerende over ham, snarere noe skremmende når mannsidealet er å se ut som om man knekker sammen av et hissig vindkast.

Men du er den eneste som kan bestemme hva som er ditt ideal, og ønsker du å se slik ut er det kosthold som er nøkkelen. Evt. trening, men for å se ut som han fyren der trenger du bare å flytte inn på tredemølla med spinatposen din, så er mye gjort Smiley
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #5 : 08. mars 2015, 09:33 »
Mye ligger i øyet som ser, men forsøk å vær fornuftig i det du gjør. Det siste bildet er jo en lett overvektig fyr som har gått over til å se ut som om han bor i Biafra og ikke har sett mat de siste 3 åra. Han ser jo like svakelig ut som et sulteoffer. I _mine_ øyne er det ingenting imponerende over ham, snarere noe skremmende når mannsidealet er å se ut som om man knekker sammen av et hissig vindkast.

Men du er den eneste som kan bestemme hva som er ditt ideal, og ønsker du å se slik ut er det kosthold som er nøkkelen. Evt. trening, men for å se ut som han fyren der trenger du bare å flytte inn på tredemølla med spinatposen din, så er mye gjort Smiley

Han i det siste bildet har blitt slank men i forhold til pinnen i det første bildet ser han ut som en bodybuilder. Vet ikke helt om pinnen hadde gjort seg som maratonløper heller, spørs om han ikke hadde måttet gi seg etter en mil på grunn av melkesyre i armene.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #6 : 08. mars 2015, 10:06 »
Han i det siste bildet har blitt slank men i forhold til pinnen i det første bildet ser han ut som en bodybuilder. Vet ikke helt om pinnen hadde gjort seg som maratonløper heller, spørs om han ikke hadde måttet gi seg etter en mil på grunn av melkesyre i armene.

Cheesy
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget intraining78

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #7 : 08. mars 2015, 12:26 »
Jeg er 178 og veide i dag 87,6 kg, noe som også er min laveste vekt på en stund. Jeg kan legge ved en graf som viser vektendring

Jeg har fra mars 2014 til mars 2015 gått fra 100,3 til 87,6 kg

I utgangspunktet ser dette ikke nødvendigvis så mye ut, men man må da regne med at om man trener muskler, og reduerer magefett så vil det se ut som man har gått ned me enn det man faktisk har gått ned.

Målet mitt var i utgangspunktet 85kg og 85cm rundt livet. Jeg har nå 90cm rundt livet og tror nok det kan ta tid å få det redusert. Livviddemålingen registrerer ikke hvor mye "kulemagen" har gått inn, for den er blitt mer og mer redusert.

Stikkordet for å ha fått til dette er:

Proteinrik mat, spiser brød, proteinrike middager. Daglig styrketrening, daglig utholdenhetstrening.
I tillegg er det viktig å merke seg at jeg overhodet ikke spiser junkfood som potetgull, sjokolade, godteri eller sukkerholdig brus. Jeg holder meg også langt unna eplejuice og sjokolademelk som og har vært tidligere syndere. Jeg satser på at jeg kommer i mål og merker at det å være standhaftig og ikke gi seg, men ha dette som en livsstil er utrolig viktig.

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #8 : 26. april 2015, 00:45 »
Jeg synes ikke det er noe galt i at du vil se ut som en typisk undertøysmodell. Det er mer realistisk enn folk her inne som går rundt med "uoppnåelige" mål om å se ut som Coleman og co på sitt verste. Et langt sunnere mål har du også. Men fortsett med trening og kost så skjer det forandringer i kroppen. Jeg har stor respekt for at ikke alle har som mål å bli størst mulig. Jeg synes Curtis Jackson når han var rundt 96-97kg på 1,83 med noenlunde synlige ruter er mer det jeg ville hatt om jeg kunne velge, men respekterer både de som satser mot Brad Pitt-looken du går for og de som ønsker å se ut som kroppsbyggere eller styrkeløftere/strongmen. Dette er et treningsforum, og vi kan ikke være så enspora at det finnes en fasit på hvordan en mann skal se ut fysisk og at hvis noen har mål om Brad Pitt-kropp så er det liksom feil. Jeg vil gi deg kreditt for at du ihvertfall setter deg et mål som er noenlunde innen rekkevidde, hadde du sagt du satset mot Mr.Olympia eller verdens sterkeste mann hadde jeg syntes det hadde vært et destruktivt utgangspunkt for en målsetning med den grunnformen, uten at det er noe feil med utgangspunktet ditt sånn ift den vanlige mannen i gata. Go for it !!

Må forøvrig si meg uenig med SFV som mener han på første bilde er tynnere enn han på siste bildet. Han på siste bildet ser ikke ut til å ha trent vekter i det hele tatt, men det kan jeg garantere han på første bildet gjør uansett om han har valgt å gå for veldig lav fettprosent. Det er utrolig hvor mye masse som forsvinner fra halvfeite folk på 90kg når de deffer ned SFV, har du prøvd å gå ned til under 6-7% selv ? Se på byggere som veier 110kg off-season med knallharde ruter, de må gjerne ned på 90kg før de er "deffa". Og hvis du har sett f.eks fitnessutøvere på scena når de er siden av vanlige folk i den formen så ser de bittesmå ut. Det kan godt hende han på bilde 1 der veier 10-15kg mer når han ikke har modelloppdrag f.eks uten at rutene forsvinner.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #9 : 26. april 2015, 04:07 »
Så du mener at han i det første bildet veier 60-65 kilo når han ikke har modelloppdrag og da har han fortsatt mageruter ? Fantastisk.

Hvis han der virkelig jobber som modell så er han i så fall beviset på at modellbransjen er gjennomsyret av anoreksia også blant menn. Han trener antageligvis abs dagen lang og det er det eneste stedet han har et gram muskler mer enn en eller annen anorektiker har (han har litt mindre fett enn de pleier å ha). Hvis han ikke hadde hatt bittelitt abs så ville han ha sett 10 ganger verre ut. Det der må være den tynneste pinnen jeg noen gang har sett. Hvis han er 180 cm og 49 kilo på det bildet så hadde ikke det overrasket meg noe som helst. Går det an ? Ja, jeg kjenner folk som har vært enda litt tynnere enn det.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #10 : 26. april 2015, 16:46 »
Ja men folk har forskjellige mål. Har en kompis som ser helt lik ut. 1,82 høy og 72,5kg er han. For meg er han der også svært tynn, men jeg kan skjønne at noen heller vil se sånn ut enn halvfeit styrkeløfter eller ihjelbola kroppsbygger. Og lett oppnåelig er det også... Holder å trene seg opp til 90kg i benk og 10 chins på 70kg vekt så er du der. Han på nederste bildet så jo mer ut som et tulleinnlegg, hele holdningen er jo ødelagt. Forskjellen på de to er visuelt stor, spør ei jente på 18 Smiley Tror mange ungjenter og også voksne damer heller vil ha en sånn undertøysmodell på 70kg enn menn som ser ut som "meatheads". Svære byggere er for spesielt interesserte og vi må slutte og bli så påvirket av trening og trender at vi ikke ser hvordan vanlige folk ser ut. En vanlig voksen mann som bruker noen timer på gymmet i uka men uten noe annet mål enn å holde seg i noenlunde i form drar gjerne ikke 200kg i mark en gang, selv om f.eks jeg dro det første gang jeg prøvde. Dra innom elixia eller sats og se hvordan folk flest SOM FAKTISK TILOGMED TRENER noenlunde eller ta deg en tur på byen og se på mennesker rundt deg... Jeg er ikke enormt stor selv, men er jeg seriøs med trening og kost i tre måneder naturlig er jeg som regel rundt 95-100kg på 8-10% bf med 48-50cm armer og 190 i smalbenk/150-160 i pull-up samla vekt... Jeg har vært enda litt mer ekstrem tidligere, men blir feil å dra fram unaturlige resultater gjort for fem år siden. Men poenget mitt er at du og jeg er 1 av 50 av folk som trener og kanskje 1 av 100 i befolkningen. Hvordan tror du gj.snittspersonen på TF ser ut ? De fleste er nok mer i retning han på profilen her (trådstarter) enn jay cutler. Er så lei av trangsynte folk som ser ned på alle som ikke er interessert i å bli så ekstremt store og sterke. Er veldig glad jeg stort sett har venner som har et normalt forhold til sånt,  for det siste jeg interesserer meg for ute irl er hvordan mannekroppen skal se ut. Har kjent mange sånne tomme skall dog, de er morsomme å snakke med i 1 minutt. Hilsen meg som er drittlei dette kroppshysteriet og kanskje overreagerer litt... Eneste poeng er egentlig, respekter at alle ikke biter på trenden "strong is the new skinny" uansett hvor mange rare bilder som legges ut i sosiale medier. Jeg står ikke bak sånne holdninger om hva som er "idealet" ihvertfall, kun hvordan JEG liker å se ut, kle meg og oppføre meg, setter ikke de samme forventningene til andre.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #11 : 26. april 2015, 17:04 »
Fyren har like lang nese som bredde på overarmene. En normal nese er 6 cm lang. 6 cm armbredde ~ 19 cm omkrets. Da jeg var 18 år og 70 kilo hadde jeg 30 cm armer. Fyren veier neppe så mye som 60 kilo, tror heller nærmere 50. Mulig det fins noen fjortisjenter som vil ha en pinne på 18-19 med et relativt bra utseende fra haka og opp og et selvsikkert glis. Hvis han klarer seg uten tørkepapir hver gang han går forbi et speil. Det kan bli grisete etterhvert.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #12 : 26. april 2015, 18:03 »
Du må lide av en alvorlig usikkerhet/lidelse som blir så emosjonelt opphengt i hva som er galt med en helt gjenomsnittlig tynn tenåring sin kropp. Fyren er tydeligvis modell så han tjener tilogmed kanskje litt penger på de 20cm tynne armene hans som du mener de er. Det er jo ikke meg du fornærmer, for jeg veier 100kg, men alle menn som er tynne. De er det tydeligvis noe galt med ifølge deg. Er det fordi han har et pent ansikt du blir så usikker og useriøs ? Er det en usikkerhet ift seksualitet du har? Eller er det noe med din egen kropp som gjør at du har et så stort behov for å føle at du sitter på fasiten av hvordan man skal se ut som mann?  Jeg respekterer ihvertfall trådstarter for å ha et mål som ikke innebærer at man trenger å dedikere hele livet sitt til noe så uviktig og lite som en perfekt kropp i en anonym person på et forum sitt hodet. Hvor perfekt er du som sitter på din høye hest ? Du må jo være reine perfeksjonen av hva en mann kan være, som føler du har rett til å snakke slik om gutter som kunne vært sønnen din eller kanskje nesten barnebarnet ditt ?
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #13 : 26. april 2015, 20:15 »
Hahahah. Det var et godt forsøk, det med barnebarn. Hvis noen absolutt vil vite hvor gammel jeg er, så er det bare å klikke på navnet mitt og se på profilen min. Tror heller du er opphengt i meg og i å krangle med meg, Danny. Det er andre gangen på kort tid at du setter i gang med å snakke til meg midt inne i et svar på en annen sitt innlegg og i en tråd som ikke ble startet av meg.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Mulig for en nybegynner å se slik ut?
« #14 : 26. april 2015, 21:08 »
Tror heller det er motsatt.Jeg driter i hvor gammel du er, men du er en voksen mann og du klarer vel å få uvenner omtrent i samtlige tråder du deltar i, for du er ikke åpen for at noe kan være annerledes enn virkeligheten du ser. Dette forumet begynner bare å bli en parodi uansett, er en grunn til at ingen av de seriøse gidder å bruke tid her lengre. Uheldigvis liker jeg å gi nybegynnere råd og har et litt annerledes syn på ting enn deg har jeg inntrykk av. Har ikke noe imot deg og syns du kommer med mye bra OGSÅ, men mister litt respekt når du rakker ned på det ene etter det andre fordi det er kun de ferdighetene DU er interessert i som har noe å si. Forrige gang var det vel en 15 år gammel jente som benka i nærheten av 150 du latterliggjorde meg for å skryte av, og folk har prøvd å fortalt deg tidligere FLERE ganger at det er vanskelig å få tak i hva du egentlig mener når du nesten blir sittende og diskutere med en vegg fordi du ikke skjønner du igrunn egentlig er ganske enig. Jeg er den første til å innrømme at det eneste jeg vet er at jeg vet særdeles lite, og jeg som alle andre har gått igjennom faser hvor meningene mine har vært annerledes enn de er nå. Men jeg er litt lei av hele det "jaget etter det perfekte" og de som definerer det som å ha svære muskler og være sterk i bøy. Jeg er lei av at treningsforum nærmest har blitt en reklameplakat for dopingmisbruk og jeg tror ikke vi er i en spesiell sunn tid med tanke på kroppspress o.l og da vil jeg ikke sitte å latterliggjøre at noen faktisk har et kanskje mye mer fornuftig mål enn meg på en måte. Det er fra det ståstedet jeg ofte kommenterer nå om dagen, jeg er fed up av at de eneste som skal ha noe å si på et treningsforum er de som går til det ekstreme. Jeg vil ikke være med å bygge opp under at folk er så tynne at de ikke er verdt noenting... Jeg har selv kjent mange som får store psykiske problemer av denne livsstilen som det bygges så opp under på steder som TF. Jeg håper det er flere enn meg som er ambassadører for at et treningsforum burde være et inkluderende sted hvor alle typer trening og personlig utvikling har sin plass og sånn jeg kjenner deg tror jeg du innerst inne er enig med meg i mye av det her. Jeg tror vi kommer til å se en forandring i miljøet i årene som kommer og kall meg gjerne naiv men jeg håper på at folk får opp øynene for balanse og ikke minst skjønnheten i sporten kroppsbygging slik den for nesten hundre år siden var en kultur som verdsatte balanse i livet helsemessig psykisk og fysisk.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!