Skrevet av Emne: Egen tråd for de over 40?  (Lest 17588 ganger)

Utlogget thenatural

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

Egen tråd for de over 40?
« : 09. mars 2015, 14:35 »
Heisann,

Det har over mange år vært veldig mange veldig unge her på forumet, og ingenting galt med det.
Men kunne det kanskje være en ide å opprette en egen tråd for oss som trener og er over 40 år? Man vil jo som regel diskutere med andre som er omtrent på samme stadium i livet og som har en del utfordringer som unge ikke har.

Mvh.

Reidar Barstad

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Egen tråd for de over 40?
« #1 : 09. mars 2015, 16:35 »
Føler ikke at jeg har noen som helst utfordringer som ikke folk i 20-årene godt kan ha, selv om jeg er 43, så denne tråden passer kanskje ikke for meg. Jeg har ikke prøvd å deffe meg ned til ekstremt lav fettprosent og har ingen planer om det heller så når det gjelder akkurat det så vet jeg ikke.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Egen tråd for de over 40?
« #2 : 09. mars 2015, 20:14 »
Man kunne jo evt. opprette et eget over x-alder-underforum. Over 40, 45, 50, ikke vet jeg. Men ikke lukket for noen aldersgruppe, etter min mening. Aner ikke hvordan et slikt forum ville bli trafikkert/kommentert her. Andre sites har prøvd lignende ting, med alt fra ganske så vellykkede til ganske så tamme resultater Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Egen tråd for de over 40?
« #3 : 09. mars 2015, 20:33 »
Håper det ikke blir et "hvorfor kommer ikke jeg noen vei med treninga" forum da. Det blir litt rart, jeg trener jo selv et par "gamle gubber" på 71 og 76 som "kommer noen vei med treninga" og som er i stand til å skremme en del 39-åringer med de vektene de løfter og som absolutt ikke ser ut som noe annet enn den alderen de er, bortsett fra litt muskler her og der. Og hvis det strengt tatt ikke er treningsrelatert, så finnes det kanskje andre fora som passer bedre for slike diskusjoner, uansett aldersgruppe. Eller opprett noe for "90+" og se om det blir noen deltagere som ikke er troll.  dry
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget thenatural

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

Sv: Egen tråd for de over 40?
« #4 : 09. mars 2015, 22:10 »
Nu mente jeg selvfølgelig treningsrelatert, ikke et fora for å diskutere alderspensjon eller noe sånt  dry

Ikke lukket heller og hvorfor du (SFV) skriver "hvorfor kommer ikke jeg noen vei med treninga", skjønner jeg ikke. Jeg kommer absolutt noen vei og er snart 50. Men jeg synes ikke jeg har altfor mye til felles med 18-20-åringer i et diskusjonsfora.

Her er jo både forum for nybegynnere og forum for ungdom. Hvorfor ikke forum for seniorer, eller noe sånt...?
Men, det var nu bare et forslag......

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Egen tråd for de over 40?
« #5 : 09. mars 2015, 22:30 »
Jeg har ingen større problemer med å trene meg opp nå enn jeg hadde da jeg drev med det samme som 17-18 åring. Hvorfor man skal ha et eget forum for å diskutere nøyaktig det samme som overalt ellers og som er øremerket "40-åringer" det skjønner ikke jeg. Legg det heller inn i signaturen din hvis du er opptatt av å tiltrekke deg samme aldergruppe "40 år, smil og vær glad" eller noe sånt.

Det er nesten 40 år siden jeg ble busset til en barneskole i Illinois-traktene og fikk føle rasismen på kroppen fordi jeg var en av få hvite barn på en skole i et fullstendig svart nabolag. Ikke fra svarte men fra hvite som synes det der var noe tull. Noen tror kanskje at jeg er 14 1/2 siden jeg plaprer i vei om trening og muskler hele tiden og XL-tskjorter som er for trange men det bryr jeg meg ikke så veldig mye om.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!