Skrevet av Emne: Kosthold til en nybegynner(5x5)  (Lest 4148 ganger)

Utlogget kiriee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Kosthold til en nybegynner(5x5)
« : 23. mars 2015, 16:28 »
Hei
Har nettopp begynt med 5x5 stronglifts og vil gjerne få litt skikk på kostholdet mitt også. Har lest litt på siden til 5x5 om Nutrition rules og har fått noen tips der. Det jeg vil bli flinkere på er hvertfall å spise frokost og spise frukt og grønnsaker til hvert måltid.
Jeg er usikker på er forskjellige kostholdsprogrammer.

Så langt så har jeg tenkt noe slikt:
- Frokost: Havegryn, melk og frukt
- Lunch: Stekt egg og grovbrød eller omelett og grønnsaker
- Pre workout: Banan, evt brødskive med skinke og ost
- Middag/Post workout: Banan, Kylling og ris, ris og grønnsaker, kylling og grønnsaker, fullkornspasta og grønnsaker
- Kvelds: Brødskriver med pålegg

Har å lyst til å prøve å flette inn cottage cheese, nøtter og frukt som mellom måltider/lunch/frokost.
Hvis jeg skal få det her til å fungere så må det gå gradvis, hvis ikke så vet jeg hvordan det ender. Tviler på jeg klarer å få til å spise hver 3 time til å begynne med. Sånn jeg har forstått det fra 5x5 sidene så er det viktig med karbs etter trening, gjerne sammen med noe proteiner, men her så aner jeg ikke hva det skulle vært.

Så det jeg trenger er noen gode og enkle tips til hvordan jeg kan forbedre kostholdet, evt hva jeg kan spise til forskjellige tider osv
Skulle gjerne hatt noe mer variasjon enn det jeg har foreslått, men er helt grønn på dette område.

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Kosthold til en nybegynner(5x5)
« #1 : 24. mars 2015, 17:35 »
Det du lister ned ser ut som en veldig bra start, klarer du det så må du være fornøyd Smiley
Men som med alt annet så kan det bare bli bedre å bedre, det kommer bare ann på hvor du legger lista. Du må stille spørsmål, hva er målet med treningen og kostholdet? Hvor mye tid vil jeg legge ned i dette?

Er målet å få bedre helse å velvære, fjerne noen overføldige kilo, legge til et par kilo muskler så ligger du godt ann, og det er ok.
Er målet å bli Mr.Olympia, så må du gå til det ekstremet, fra du står opp til du legger deg så vil alt du tenker på være trening og mat, og det er ok.

Alt er mulig! Så for å kunne gi deg et godt svar så må vi nesten vite hva er målet med treningen?

Viss du ikke har planer om å konkurrere, så trenger du ikke å total endre livet ditt, spise hver 3 time, veie maten din, få dårlig samvittighet av å gå glipp av et måltid, trening, sosiale events eller spise "fastfood". Det er typisk norsk at vi når vi skal gjøre noe så skal vi være best i verden!

Skal du konkurrere eller er ute etter å bli den beste versjonen av deg selv som overhodet er mulig, så trenger vi mer info som, vekt, høyde, alder, skjønn etc.

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Kosthold til en nybegynner(5x5)
« #2 : 26. mars 2015, 19:02 »
Spis sunt, omtrent like mye hver dag nok til å legge på deg litt vekt på månedlig basis så har du nok kostholdet greit på plass.  å spise hver 3. time er ikke nødvendig, følg det naturlige spisemønsteret ditt.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!