Skrevet av Emne: Spørsmål ang. vektnedgang  (Lest 32156 ganger)

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #45 : 22. april 2015, 11:52 »
Okei, da skal jeg begynne å logge fremover Smiley på zumba og step timene får jeg ordentlig opp pulsen ihvertfall, for de timene elsker jeg så da gir jeg alt! Så bare jeg fortsetter med det også så hjelper vel det litt på og.

Liker veldig godt styrketreninga, men føler ikke jeg har funnet ett program som passer meg 100% enda.. Er alltid et par øvelser som ikke funker for meg eller som jeg ikke føler jeg får til helt så enten dropper jeg de, ellerså får jeg ikke gjort de ordentlig så da får jeg heller ikke logget all treninga eller får noe fremgang. Det er Ganske demotiverende! Og jeg HATER å trene mage, haha! Finner ingen øvelser som jeg klarer og gi alt på, og jeg har seriøst prøvd omtrent alle jeg har hørt om/lest om Tongue blir somregel at jeg bare tar noen situps og dropper resten.. så om du har noen forslag her, så blir jeg glad!

Jeg vil ikke se ut som en marathon løper nei, hehe! Vil bare "fortest mulig" ned i vekt og fettprosent så jeg ser slank og fin ut og kan gå i bikini Smiley

Godt og høre at opplegget ser bra ut, da fortsetter jeg sånn og kommer med ny vekt-oppdatering på lørdag Cheesy

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #46 : 22. april 2015, 16:31 »
Styrketreninga finner du ut av, prøv deg fram, fail, prøv på nytt Smiley om 3 måneder så har du sikkert endret på masse for å prøve å gjøre det bedre å bedre. Hvis du sliter med f.eks teknikk på hvordan man utfører benkpress, markløft, squats etc etc, ta å prøv å finn ut av en ting av gangen, ikke alle. Bestem deg for en øvelse, google, youtube, lær, prøv ut. Så når du nailern så fokuserer du på neste. Til slutt sitter alle.

Så mage, det er gjort studier på mage øvelser.

AB wheel skal være en av de beste øvelser, men den er tung. Du må også være forsiktig å gjøre øvelsen riktig, hvis ikke går det utover ryggen, youtube ab wheel. Så har du jo gode gamle planken, side planken også.

https://www.youtube.com/watch?v=o-8jNoh_ojA&feature=youtu.be

Den er fin.

Jeg kjører bein, skuldre og mage. Mage alltid til sist. Da kjører jeg sirkeltrening som består av 5-6 øvelser. Høyt antall reps(Max 20), med korte pauser(30 sek). Finn 5-6 øvelser du klarer å gi nesten alt på. Klarer du ikke ab wheel, driiiit i å bruk tid og energi på den. Den kommer i framtida.

Jepp, lørdag, det blir spennende! Smiley

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #47 : 22. april 2015, 19:57 »
Okei Smiley
Kom over en annen utfordring idag da. Hva sier dere til venner osv som spør om dere skal spise middag sammen, vil bli med på fylla, ha filmkveld med digg osv?

Har flere venninner som spør ofte om vi skal spise sammen, se film og spise godis osv. Kan såklart unne meg noe innimellom, men nå som jeg er så godt i gang og så motivert så har jeg ikke lyst faktisk, ikke enda hvertfall. Så hva kan jeg si for å få de til å forstå?
Har jo sagt jeg slanker meg/går på diett og skal være flink med mat osv, men spesielt hun ene blir veldig oppgitt og kommer med den "leksjonen" om at man MÅ kose seg innimellom også osv..

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #48 : 23. april 2015, 10:46 »
Når det kommer til venner som er så jævli dum som ikke klarer å forstå at når man er på slankern/diett og må holde seg unna sukker og dritt for å klare målet sitt, ja da blir man bare oppgitt over dem. Det er så jævli standard de som sier at man MÅ kose seg innimellom som aldri klarer å få gjort en dritt. Og hvis de ikke klarer å forstå det så får de faen meg bare bli oppgitt. Vil de virkelig være en god venn, så vil de støtte deg, prøve å bygge deg opp og hjelpe deg å nå målet ditt, ikke rive deg ned. Der tror jeg kansje menn kan være flinkere enn damer.

Ikke la andre få påvirke og bestemme over deg og dine mål. Etter vært som du får resultater så vil folk legge merke til det og folk vil begynne å hate/beundre Smiley Sånn er det bare. Det enkeleste er å være 110% ærlig med dem du er venner med. Si rett ut hva du føler om din egen kropp/tilstand og hva du holder på med. Hva dine mål er. Det kan være tøft, men du vil få så mye mer støtte tilbake, og bli møtt med forståelse. Folk vil beundre og vil hjelpe.

Fylla, selvfølgelig kan du gå på fylla hver helg, du må bare begrense inntaket av alkohol. Det er lov å dra på byen og kun drikke 1 øl og ha det gøy. Blir kansje ikke "Fylla" av det, men det er gøy fordeom.

Lage middag sammen, forklar dem skikkeligelig hva du holder på med og forelslå et sunnere måltid, taco er sunt og digg?

Filmkveld på en onsdag med digg? Går fint det, men da blir det ikke noe digg på lørdag Smiley Og det går ant å begrense inntaket, og det går ant og foreslå frukt, eller noe, vær kreativ. Gresk yoghurt vanilje, med bær, himmelsk!

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #49 : 23. april 2015, 12:36 »
Ja, får prøve og forklare ordentlig Smiley kan jo også ha med meg mat hjemmefra eller lage forskjellige ting dersom jeg skal spise middag med venner osv.
Jeg syntes det er helt greit og dra ut edru jeg, så det har jeg ingen problemer med egentlig. Det er bare at folk maser så jævlig om at jeg måå drikke og ikke være så kjip osv.. Og hvis jeg ikke drikker, så gidder de ikke å dra ut med meg Tongue sykt teit egentlig, men ja.. Får bare drikke et glass vin eller noe å gjøre de fornøyd også får det være greit Smiley

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #50 : 23. april 2015, 14:47 »
Vi bor i Norge, og slik er drikke kulturen vår, enten man liker det eller ikke. Men tror det er på vei til å endre seg litt. Et tips til å ha en unnskyldning til å ikke drikker er å skaffe seg helge jobb. F.eks bartender, servitør eller ordensvakt. Det er utrolig sosialt, gøy, utfordrende, du tjener penger, du sparer penger, og man blir kjent med nye folk, kunder og kollegaer. + Den gangen du skal ut på byen så kommer du gratis inn, du får billigere drikke. Slipper å stå i kø.

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #51 : 23. april 2015, 15:03 »
Ja, det var smart! Kanskje jeg skal prøve det etterhvert. Litt kjedelig å være "last" i helgene bare, men hvis det ikke blir så mye jobbing så går det jo greit Smiley

Afh, idag er energinivået og motivasjonen heelt på bånn.. Er sykt slapp og bare å gå opp trappa på jobben er ett ork:P Har vært flink med maten, men har virkelig ikke lyst til å trene noe i det hele tatt.. kan være fordi jeg har trent tre dager på rad nå og ikke er vant til det da, men syntes jo ikke jeg trener spesielt hardt heller. Er redd for å havne i kjellern om jeg driver og tvinger meg selv og presser på de dagene jeg virkelig ikke har lyst eller ork. Men det burde vel igrunn holde med det kcal underskuddet jeg har nå i forhold til maten, hvis jeg er flink og trener de andre dagene?

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #52 : 23. april 2015, 19:00 »
Ja det er snakk om å jobbe 2 helger i måneden, det er normalt. Fredag og lørdag, eller kun kveld. Sir man bare nei og ikke har en skikkelig unnskyldning for å ikke bli med så slutter folk å spørre. Jeg ble selv spurt idag om jeg skulle være med å drikke i morgen, men kan desverre ikke fordi jeg må jobbe, og da er det helt greit Smiley Ingen blir skuffet og jeg slipper å drikke, vinn vinn!

Ja "The struggle is real" når man går på kcal underskudd og skal trene. Først så må du tenke på at det som egentlig er normalt er at folk først begynner å trene for å få muskler og framgang på kcal overskudd. For så å "Deffe" gå på diett.

Du går rett på diett, samt trene for å få muskler og framgang på kcal underskudd. Så det er dobbelt så hardt for deg. Så du kan på en måte ikke forvente at du du skal få mye framgang når det kommer til å øke på vekter hver uke etc. Du vil mest sannsynlig forbedre utholdenhet din, men ikke energi nivå er så lavt at du vil ikke merke det før energi nivå er høyt igjen. Det er derfor det er tungt å stå opp, gå opp trapper.

En ting til som du må påminne deg selv om er at når du alltid forsøker å bli 1% bedre hver dag, og det kommer en dag der du ikke var bedre enn dagen før så må du tenke på at den personen du var i går var den beste versjonen av deg selv. Du konkurrerer alltid mot den beste versjonen av deg selv og du kan ikke alltid vinne.

Jeg kan forklare deg hvorfor kroppen din er sliten, jeg tror det vil gi deg større forståelse på hvordan kroppen din fungerer og maten du tar i deg. Dette er ren "broscience", som jeg har lært av å lese på internett, jeg har ingen utdanning innen dette, så jeg utfordrer gjerne de snart 2000 lesere dine på å rette meg hvis jeg tar feil.

Ok, så det er 2 deler av dette eventyret i å gå ned i vekt.

1. Gå ned i vekt, komme til ideal vekta di. Der er du nå.

2. Når du har ankommet din idealvekt, hvordan spiser vi for og holde oss der ut livet? Uten å hate livet.

Først tar vi nr 1. Så tar vi nr 2 når du er kommet dit.

Det finnes hundrevis av dietter for å gå ned i vekt, fedon dietten, 0 karbo, banandietten, 5:2, steinalderdietten, sultedietten, pulverdietter, juiceing, kokaindiett, ja jeg kommer ikke på fler i farten, men det finnes jo så mange. Det gjelder å finne den dietten fungerer for deg og din livsstil. Jeg har ikke prøvd alle, kun et fåtall. Jeg liker lavkarbo, fordi jeg er karbo sensitiv.

Sånn her fungerer lav karbohydrat diett. Men først må jeg forklare en annen ting, enklest mulig.

Når du spiser maten din, så vil kroppen din fordøye maten og lagre den(energi). Først vil den lagre maten(energi) du spiser i musklene dine, og så i levra di. Når musklene er full av energi og det ikke er mer plass der, og glykogen lagrene i levra di er fulle av energi, og hvis du da forstetter å spise mat(energi) som en "gris", så tenker kroppen, hvor skal jeg lagre resten av energien som jeg putter i meg? Det er jo fult i musklene og glykogen lagrene er fulle. Da bestemmer kroppen seg for å lagre det i fett! Rundt magene våre, lårene, på ræva etc. Derfor blir legger folk på seg.

Grunnen til at lav karbo fungerer så bra til å forbrenne fett, er fordi når du spiser lite karbohydrater så produserer kroppen lite insulin. Da e kroppen nødt til å forbrenne fett.

Spiser du et kosthold sånn som feite folk, masse proteiner, usunt fett og massevis av karbohydrater, så vil kroppen masse produsere insulin. Du klare aldri å forbrenne fett, når kroppen produserer hauevis av insulin hele tiden, hver dag, ingen klarer det, ikke bjørn dæhli i sin prime, usain bolt eller erna solberg.

Så når du går lav karbo, OG du går i kalori underskudd, som e veldig viktig, du må også gå i kalori underskudd. Kalori underskudd er når du spiser mindre energi enn kroppen bruker ikke sant. Sånn som du holder på med nå. Da begynner kroppen å ta av den lagra energien du har i fettet rundt magen, lårene etc.

Men kroppen går desverre ikke kun etter fett, kroppen angriper også etter glykogen lagrene i levra. Glykoen lagrene lagrer energi i levra og musklene. Det er der du får energi ifra  til å jobbe og trene. Og når du har gått lenge nok på lav karbo så vil glykogen lagrene gå tom og da går kroppen VIRKELIG i gang med å forbrenne fett. Det er derfor 0 karbo fungerer jævli bra til å forbrenne fett, glykogen lagrene går fort tom for energi og da er det fritt fram for å angripe fettet. Beklager hvis jeg gjentar meg mye. Så det er dette du opplever nå, glykogen lagrene dine begynner å gå tom, og det har begynt å bli tungt å gå opp trapper som det vanligvis ikke ville gjort. Du går på kalori underskudd, og du er i mer aktivitet enn du har vært til vanlig.
 
Så når du går på lavkarbo så sies det at det vil det ta mellom  4-7 dager (kommer ann på fra person til person), så e glykogen lagrene tomme. Men kroppen vår er veldig smart! Går du for lenge på lav karbo, og på tomme glykogen lagre så vil kroppen tilpasse seg. Den vil ikke slutte å forbrenne fett kan du si, men det sakter veldig veldig opp. Kroppen tror at du holder på å dø ikke sant. Det er rett å slett ikke sunt. Hormonene i kroppen er på bærtur etc. Kroppen er i ubalanse.

Så den beste måten å kjøre lav karbo diett på er og etter de 4-7 dagene på lav karbo(husk det varierier fra person til person), så reintrodusere du mer karbohydrater i hverdagen. I 2-3 dager. Så uka di vil kansje se sånn her ut.

-Mandag tilogmed fredag lavkarbo. 4-7 dager, du bestemmer.(Det her er handler om å bli kjent med sin egen kropp og lytte til den.)

-Fredag til søndag. 2-3 Dager, der du spiser mer karbohydrater, for å fylle opp glykogen lagrene i musklene og levra di. I tillegg vil hormonan i kroppen komme i balanse igjen. For så tenker kroppen, aha, hun har begynt å spise karbohydrater igjen, nå kan jeg begynne å forbrenne fett igjen! Så kommer mandagen og du har energi i kroppen og klar til å kjøre lav karbo igjen.

Og det er viktig å fylle opp med karbohydrater etter den 4-7 dagen hvis du er spesielt interessert i og beholde muskelmasse som man har bygd opp, for hvis du ikke gjør det så vil kroppen ikke bare spise opp fett, men den vil også begynne å spise muskler. Du kan gå 48 timer uten mat før kroppen angriper muskler. Før det går den på fett og glykogen lagrene.

Men så kommer det noe veldig viktig, når du skal spise mer karbohydrater (reintrodusere) i helga(de 2-3 dagene) så e det VIKTIG at du gir kroppen de riktige karbohydratene, komplexe karbohydrater. Ikke hvit brød, hvit ris, vanlig potet, lys pasta. Ikke pizza å sånt jalla greier. Du vil spise karbohydrater full av næring og som er mettende, som f.eks det beste du kan spise er bønner, så har du søtpoteter, fullkornspasta, grovt brød, fullkorsn ris.

Sånn her vil du at uka skal se ut (inntak av karbohydrater) Jeg sier ikke at dette er riktige tall for deg, men sånn vil du at det skal se ut.
Mandag: Totalt 50 gram karbohydrater
Tirsdag: 50
Onsdag: 50
Torsdag: 50
Fredag: 50
Lørdag: 100
Søndag:150
Mandag: 100
Tirsdag: 50

Skjønte du hva jeg mener? Det kommer ant på når de 4-7 dagene er ferdig, så starter du 2-3 dager med å reintrodusere karbohydrater. Du skal spise akkurat det samme igjenom alle dagene som du ville gjort ellers, bare at du skal legge til mer karbohydrater de 2-3 dagene, bare for å understreke det.

-------------------------------------------------------------------------


Når det kommer til hvor mange ganger du skal spise om dagen, jeg tenker så at hvis målet er å gå ned i vekt så ville jeg ikke spist hver 3 time, 6 ganger om dagen. Fordi, hvis du skal spise hver 3 time, så vil du alltid gi kroppen mat (energi) som den må fordøye og fylle opp energi lagrene i musklene og levra. Hvis du spiser hver 3 time så får jo ikke kroppen tid til å gjøre det du vil at den skal gjøre, nemlig og forbrenne fett! Så jeg ville prøvd å spise like mat færre måltid, men selvfølgelig like mye mat som om du skulle spise 6 måltid om dagen. Fordi da gir du kroppen muligheten til å forbrenne fett, og ikke konstant fylle opp energi nivået i musklene og levra. Hoff håper jeg ikke repeterer meg for mye, det er ikke meningen.


Du må få riktig typer av kalorier i deg, gode proteiner, riktige karbohydrater, fett, og vann, for å maximere forbrenning av fett.

Du kan også kjøre 0 karbo i 1-2 dager iløpet av de 4-7 dagene for å speede opp prossesen, men som du sikkert forstår så vil du være veldig preget av det, det e ubehagelig måte å gå ned i vekt på, man er konstant sliten, du blir lett irritert, har bare lyst til å sove etc, føler at du knapt klarer å løfte beina over dørstokken, ok nå overdriver jeg, men du skjønner sikkert poenget. Altså dette er når du er i høy aktivet med jobb å 2 treninger om dagen. Da kroppen trenger all energi den kan få så skal du liksom kutte det ut ?  Smiley

-------------------------------------------------------------------------------------------

Hva skal jeg spise når jeg går på lav karbo??
Hva faen skal jeg spise for å fylle karbohydrat kvoten min iløpet av uken?
 
Bønner og linser!! Brune bønner, hvite bønner, det er det samme, alle slags type bønner. De er fantastiske! Ikke bare inneholder de karbohydrater, de er rike på protein, fiber og er full av viktige næringstoffer. OG de er mettende! Det liker jeg. Unngå bønner i tomatsaus, de er desverre litt mye sukker i.

Få i deg masse grønnsaker, brokkoli, og blomkål er gode alternativer. (proteiner, lite kalorier) Alt du finner i grønnsaksdisken.

Kjøtt eller fisk, så lenge det er proteiner og prøv å velg de med lavt fettnivå Smiley

Steking prøv olivenolje, ligg unna melange.

Mellommåltid, det har vi snakket om før, hvis du føler at du trenger det, så spis nøtter(uten salt), bær, frukt, cottage cheese, gresk yoghurt. Vær forsiktig og ikke spise for mye, spesielt på nøtter, mye energi i nøtter. frukt kan du spise mye av, lite kalorier og du blir mettere.
 
Bare følg med på på hvor mye kalorier du får i deg iløpet av en dag, du ønsker jo kalori underskudd ikke sant Smiley

Legger til at det e viktig at du drikker masse vann, får aldri nok av det, beklager Smiley

Spiser du sånn så vil du få resultater. Jeg håper jeg har klart å forklart enklest mulig og gjort det forståelig, håper du har lært noe og at dette vil gjøre det enklere, har ikke tid til å gå igjenom det jeg har skrevet.

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #53 : 23. april 2015, 20:59 »
Åh, seriøst hva skulle jeg gjort uten uten deg? Grin Tusen takk for at du gidder og ta deg tid til å skrive så lange innlegg med masse bra info og nyttig lærestoff! Er mye av det jeg ikke visste om, selvom jeg føler jeg har lest alt som er nå:P

Det er mye å tenke på med det kostholdet ass, men skal prøve så godt jeg kan! Jeg haaater bønner da, men får prøve meg litt frem og se om jeg kan like det sammen med noe.. Jeg spiser litt speltlomper og søtpotet osv i hverdagen nå da, men ikke så mye. Tror karbsa hovedsakelig kommer fra grønnsaker og litt meieriproduktene. Men kan godt prøve og endre måltidene så jeg har de middagene med søtpotet osv i helgen istedet.

Hvis du ser hva jeg spiste på mandag og tirsdag(som jeg har fortsatt med på samme måte og føler fungerer greit), burde jeg kutte ut mellommåltidene og heller slå de sammen med frokost og lunsjen osv? Blir jo så sykt fort mett, men blir bort sulten igjen også.. Det er egentlig litt digg, for føler meg ikke like oppblåst og jævlig lengre. Før gikk jeg jo rundt og var konstant mett og oppblåst. Men om det kan gi meg resultater fortere og slå de sammen/lage større og færre måltider og det er bedre for fettforbrenningen så vil jeg jo heller det Smiley

Energien kom seg etterhvert når jeg kom hjem da, heldigvis! Lagde mat, så litt på tv også begynte jeg å vaske leiligheten og da fikk jeg mer energi, så tok meg en powerwalktur på 45min der jeg gikk opp ett fjell bland annet, så fikk pulsen opp litt hvertfall. Og såå digg etterpå! Cheesy

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #54 : 24. april 2015, 15:44 »
Ikke noe problem! Da jeg lagde meg en bruker her på treningsforum så var det for å hjelpe andre å få hjelp selv, synes dette er kjempe gøy! Satser på at vi får gode resultater! Smiley

Ja det er mye å tenke på i starten, men planlegger man godt, så trenger man tilsutt ikke å tenke lenger på kosthold, man bare følger planen.
Men det er egentlig ikke så komplisert.

Ja slå bare sammen hvis du får det til å fungere, da får du et større vindu der kroppen kan fokusere på å forbrenne fett istedenfor å fylle opp lagrene konstant. Kroppen går ikke etter musklene før etter ca 48 timer uten mat (hvis du har fulle lagre) så menn og damer som er redde for at de mister "gainz" av at de ikke spiser hver 3 time er bullshit.

Det viktigste er at du får i deg de kaloriene du skal ha iløpet av en hel dag, og det som bestemmer hvor mye kalorier du skal ha er:

Målet ditt. (Ned i vekt, beholde vekt, opp i vekt.)
Samt aktivitetsnivået ditt.

Av de kalorine du skal ha i deg så anbefaler jeg en sånn her cirka fordeling:

40% Proteiner (Gode)
40% Karbohydrater (Riktige)
20% Fett (Sunne)

Gå opp fjell er kjempe bra trening, få opp pulsen ja, du har skjønt det!

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #55 : 25. april 2015, 07:00 »
Okei, da skal jeg se om jeg får prøvd og slått sammen noen måltider fremover, ihvertfall hvis ting stagnerer Smiley
Her er målingene fra forrige lørdag:
Vekt: 84,3 kg (veide 84,5 på mandag, etter fylla, pizza++ på lørdag og søndag)
Midje: 90cm
Hofter: 98cm

Denne lørdagen:
Vekt: 83,5 kg
Midje: 89 cm
Hofter: 97 cm

Går sakte men sikkert nedover ihvertfall Smiley Har aldri vært så motivert og følt at det har funka så bra som det gjør denne gangen, mot alle de andre gangene jeg har prøvd og gå ned i vekt. Siden jeg blir veldig motivert av å lese det som blir skrevet til meg her og av å skrive resultatene mine så tror jeg det er mye av grunnen! Har liksom aldri delt det med noen før.
For første gang i mitt liv har jeg klart og takke nei til fristelser og ikke engang vurdert og spise noe usunt! Fikk en stor skål sjokolade på pulten min på jobb både tirsdag og onsdag uten å røre det. Hver fredag har vi kaker og kaffe på jobben med masse forskjellige kaker og sjokolade, men jeg satt bare og så på at de andre spiste. Digg følelse og ha kontroll for en gangs skyld!

På dette tidspunktet i fjord veide jeg 88kg på mitt tyngste.. Lørdag for en mnd siden veide jeg 86kg, men det er jo ikke før nå på mandag at jeg begynte ordentlig! Det har såklart gått mye opp og ned på det året, men denne gangen skal det bare gå ned og bli der Smiley

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #56 : 25. april 2015, 15:04 »
Ja det går SIKKERT nedover! Wink I fare for å høre ut som en fortune cookie men drit i det, fokuser på å bli den beste/sterkeste versjonen av deg selv, det handler ikke hva du er utad for andre, det er noe mer som er inn i deg. Og jeg tror du har begynt å få smaken på det. Du holder konstant på hver dag å bli bedre. Du utvikler deg hver dag. Av og til vinner man, av og til taper man, men uansett så bli det omgjort til visdom. Du lærer av det, og du legger på lag med lag med visdom og forhåpentligvis for hvert lag utvikler du deg til å bli mer ressurssterk på alle områder i livet.

Og hvis du er en super badass som fokuserer på å bli den beste/sterkeste versjonen av deg selv, så vil du nå målene dine!

Godt jobba! Den store skålen som du får levert på pulten, den må bort, ellers blir det som arbeidsleir i nord-korea, jeg ville ha tatt imot skålen, reist meg opp, og satt den på noen andres pult, må jo være vanskelig å konsentrere seg om å jobbe når det ligger en stor skål med fristelser der. Wow, kaker og kaffe hver fredag på jobben, shit dere er bortskjemte ass Tongue Den er skummel, kommer til å bli mange tunge fredag i møte hvis du må sitte å se på andre glafse i seg deilige kaker, har ikke noe godt forslag her. Er du nødt til å delta på dette? Er det sånn at alle tar med bakverk selv eller er det noe jobben spanderer? For da kunne du jo laget noe alternativ. Dette vet du sikkert bedre enn meg om så dette skal du klare finne ut av selv Smiley

Hvis det er noe jeg kunne vært intressert i å vite på dine "lørdags oppdateringer" er hvor mange treningsøkter du har hatt.
F.eks:
Gym:3 økter
Cardio 3 økter
Veldig enkelt, trenger ikke å være mer enn det.
-Hvordan følte du uka gikk
-blir det noe "earned meal" i helgen, eller hadde du iløpet av uken eller venter du en uke til. Hva velger du?(er det fylla, pizza or whatever)
Bare skriv veldig kort og enkelt, trenger ikke noe novelle nødvendigvis Smiley



Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #57 : 26. april 2015, 20:47 »
Har trua Cheesy Ja, når jeg fikk den skåla så sa jeg at jeg er på diett, og han bare "ja, det sier de alle... hehe!". Men jeg merket både da og på fredagen når de andre spiste kaker at jeg hadde ikke lyst på i det hele tatt, ikke litt en gang! Så prøvde og bare sitte og se på sjokoladen og kjenne etter, men det var deilig og ikke ha noe behov at all for å røre den. Fikk veldig mestringsfølelse av det! Så jeg kunne jo hivd det bare, men jeg likte følelsen av å ha kontroll og ikke ense den selvom den stod rett ved siden av Smiley

Kaker og kaffe på fredagene er det jobben som står for.. jeg MÅ ikke delta, men hvis jeg ikke gjør det så syntes de andre jeg er kjip osv. Spurte om de kunne begynne å kjøpe inn litt bær også fremover da, for jeg ikke kan spise kaker lengre og det skulle de. Så det gjenstår bare og se om jeg har like stålkontroll fremover eller om det bare var denne uka siden jeg var såpass motivert og det var første "ordentlige" uka på diett Tongue hehe

Jeg trente:
Mandag: 45min step(da jeg var dårlig, så ble slapt), 30min gå på mølle
Tirsdag: Styrke full kropp, 30 min gå på mølle
Onsdag: Zumba 30min, 45min gå på mølle
Torsdag: Gikk tur på 45min med bla. en tur opp på ett fjell
Fredag: Var sosial med venner
Lørdag: Rei halvannen time
Søndag: Er så støl at jeg såvidt klarer og reise meg å gå så har ikke trent:P Svir i kjernemuskelaturen, mage, rygg, rumpe, lår og muskler jeg ikke ante at jeg hadde i samme området! Haha.. Sånn blir det når jeg rir såpass sjeldent, men det er jo litt digg også Smiley

Følte uka gikk greit.. Har jo vært den første uka jeg har fulgt det jeg skal spise helt 100% og prøvd og være i aktivitet stort sett hver dag selvom det ikke ble så mye i helgen. Satser på bedre treningsuke neste uke! Holdt meg under 1300kcal hver dag, også i helgen. Vennene mine spiste sushi og potetgull, jeg spiste hjemmelaget, sunn pizza med 350 kcal og mango som kos. Lørdag og idag har jeg hatt taco, bare sunnere versjon såklart. Veide alt igår og regnet det ut til rundt 350 kcal pr porsjon der også så det er jo ikke ille. Føler igrunn det og pizzaen jeg laget i går var nok "earned meal" for denne uken, for har ikke hatt lyst på noe annet Smiley

Mat og treningsplan for uka er klar! Skal i 50årsslag til mamma på torsdag, så da må jeg skeie ut litt, men har bestemt meg for å prøve og holde meg unna kakene og søtsakene og ta sunne valg av maten (er buffet/tapas med masse forskjellig) for jeg er redd for å ta heeeelt av hvi jeg først tilater meg selv å være helt usunn en dag.. Har også gitt beskjed om at jeg kan kjøre folk til/fra så da blir det ingen alkohol Smiley
Ja, jeg er litt nazi om dagen, men jeg føler ikke jeg har behov eller lyst til noe annet. Det er det som funker merker jeg og da fortsetter jeg sånn en stund

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #58 : 28. april 2015, 12:13 »
I dag er jeg ikke noe sulten i det hele tatt.. Spiste en halv avocado og 4 skinkebiter til mårran idag og jeg har enda ikke blitt sulten etter det. Pleier jo alltid å spise til faste tidspunkter, men har helt glemt det nå for har hatt mye å gjøre på jobb:P
Hvor viktig er det å få i seg de 1200-1300 kaloriene jeg skal ha hver dag?
Burde jeg trøkke i meg maten selvom jeg ikke er sulten eller har lyst på, eller er det bedre og la være? Skal jo egentlig trene styrke i dag også, så da er det kanskje ikke så bra å ha ett så veldig mye lavere inntak?

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #59 : 29. april 2015, 11:56 »
Sorry, har vært mye jobb og trening her selv. Bra du har trua, og har god selvkontroll, det er viktig! Smiley Jeg skjønner at man er "nødt" til å delta for å ikke bli sett på som en "outsider" eller spesiell, kult at de ville være med på andre alternativer enn kun kaker Smiley Det er ikke noe krise å hoppe over måltid, men ville nok prøvd å få i meg alle måltider, evt ta igjen, siden du allerede får i deg så lite kcal. Har du spist lite så ville jeg fylt opp kroppen med litt karbohydrater før trening ivertfall. Ja det er kansje ikke så heldig å hoppe over måltid når man skal trene styrke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!