Skrevet av Emne: Spørsmål ang. vektnedgang  (Lest 32218 ganger)

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #75 : 10. mai 2015, 20:50 »
3kg på 3 uker er bra det, du får prøve å gjøre ditt aller beste selvom det er helvettesuka di Smiley Artig å få kommentarer, det er jo positivt ment så du må bare ta det med deg! Bare still spørsmål om det skulle være noe!
Ja Smiley har du brukt CLA siden du sa at du skulle teste det ut? Isåfall, har det vist noen effekt? Smiley
Har lest litt om det ZMA og jeg syntes det høres så drøyt ut eller hva jeg skal si Tongue med det med søvn og drømmer osv, og enkelte steder nevnte noen noe om testosteron eller hva det var og at det ikke er ett kosttilskudd som jenter trenger eller burde ta? men det høres jo også bra ut. Merker du noen negative bivirkninger i forhold til søvn og drømmer osv spesielt?
Har gått på sovepiller i mange år og holder på å slutte med det nå, så er litt redd for å fucke opp det

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #76 : 10. mai 2015, 23:37 »
Ja CLA har fungert for meg. Men det har ikke vært noe ekstremt.

Ja man får helt merkelige drømmer, ville drømmer av ZMA. Bruker jeg ikke ZMA så husker jeg dårligere drømmene mine enn om jeg tar det. Merker ingen negative bivirkninger. Det er som regel 3 ingredienser i ZMA i de fleste ZMA produktene du får kjøpt, sink, magnesium og vitamin b6. Du kan jo google å lese hva det gjør så får du ta en avgjørelse selv om du føler du får bruk for det. Jeg synes ZMA er fantastisk. Jeg ville prioritert ZMA foran CLA.

Det med sovepiller vet jeg ingenting om, det må du nok snakke med en lege om. Jeg har aldri hatt problemer med søvn, ikke før jeg begynte med ZMA, eller når jeg begynte å bruke det, eller når jeg ikke har det. Når jeg legger hodet på puta så sovner jeg ganske kjapt.

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #77 : 11. mai 2015, 14:49 »
Okei, nå har jeg bestilt meg BCAA og ZMA, så gleder meg til å teste det ut Smiley Hadde gått ned til 81kg på mårran idag, så foreløpig går det faktisk ned som det skal til tross for at det er den uka:P så det er digg!

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #78 : 11. mai 2015, 16:00 »
Wow, det er jo kun mandag, kansje du kan klare 80 til lørdag? :O

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #79 : 12. mai 2015, 07:51 »
Wow, det er jo kun mandag, kansje du kan klare 80 til lørdag? :O
Det tviiler jeg på Tongue har pleid å gå ned 0,5 kg til mandag og 0,5 til onsdag, så står det stille til lørdag. Hehe, men denne uka er jo litt spesiell så ble overraska over at jeg hadde gått ned og ikke opp! Men går jo ann og gjøre sitt beste og prøve ihvertfall Cheesy

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #80 : 12. mai 2015, 08:22 »
Hm, det skjønte jeg ikke helt.. Kan du skrive eksempler på øvelsene du kjører de forskjellige dagene?
Men da vil jeg egentlig få mer utbytte av å fortsette med ett fullkropps program?

For muskelvekst er fullkroppsprogram best. For vektnedgang ville jeg kjørt fullkropp eller 2split kombinert med en del cardio.

Eksempler på øvelser i programmet mitt:

PUSH dagen: Knebøy, tåhev, Benkpress, Skulderpress, Flyes, Sidehev, Dips, Tricepsøvelse
PULL dagen: Markløft, Chins, Roing, facepulls, bicepsøvelse

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #81 : 12. mai 2015, 08:48 »
Okei, takk Cheesy

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #82 : 17. mai 2015, 07:53 »
Oppdatering. Den uka her har jo vært litt spesiell.. Har aldri fulgt med på vekta så nøye som jeg gjør nå, så veit ikke hvordan denne uka har pleid og påvirke den vanligvis. Veide meg mandag, onsdag og lørdag og alle dagene viste vekta 81(som er 0,5kg ned siden forrige uke). Men så skeiet jeg ut litt i går og veide meg derfor til mårran idag også for å se hvordan utslag det hadde gitt og da veide jeg plutselig 80,5kg, så i dag hadde den siste halvkiloen som jeg pleier å gå ned sluppet Smiley

Siden jeg har hatt uka vi jenter må slite oss igjennom hver mnd og i tillegg hatt langhelg med mye sosialt så har jeg slitt litt med både treninga og å holde meg helt til kostplanen. Men har tatt smarte valg og prøvd å holde meg lavt på kaloriene. Tenkte at sålenge jeg klarer og holde de under det jeg forbrenner, så er det greit og ha litt pause med treninga.
Kjøpte faktisk litt godteri(180gram) når jeg var i sverige på torsdag, men når jeg la det inn i Lifesum-appen og fant ut at det var runt 600 kalorier i det så angra jeg greit etterpå, haha.. Menmen, jeg kjøpte hvertfall ikke en kilo++ som jeg alltid har pleid og gjøre på de sverigeturene Tongue Var rart da, for når jeg tok sjokolade-shaken min etter treninga på fredag så smakte den plutselig ikke like godt/like mye sjokolade som den pleier å gjøre.. Så kroppen venner seg fort til den søtsmaken!

Fra neste uke så skal jeg prøve og gå på litt flere styrke-gruppetimer, for jeg får bare ikke til den styrketreninga helt alene.. Ender bare med at jeg går rundt og surrer og ikke veit hvilke øvelser jeg skal ta osv. Er også utrolig dårlig til å presse meg selv har jeg funnet ut, så det er jo litt dumt. Skulle gjerne hatt noen PT timer, men når trenigssenteret kun har PTer som er yngre enn meg og ikke ordentlig utdannet, så gidder jeg ikke kaste bort penger på det.
Skal også begynne med BCAA og ZMA nå tenkte jeg, så det blir spennende Smiley

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #83 : 18. mai 2015, 15:32 »
Gøy å lese, ser frem til å lese neste oppdatering.

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #84 : 23. mai 2015, 16:50 »
Hva skjer? Smiley Er alt bra? Smiley

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #85 : 24. mai 2015, 11:46 »
Hva skjer? Smiley Er alt bra? Smiley

Ja, det har bare gått i ett denne uka.. Moren min ble alvorlig syk så jeg har måttet prioritere å være med hun på sykehuset osv. Har ikke fått trent noe som helst for jeg brygger på en forkjølelse(igjen...) og kroppen har vært veldig sliten og lei, men kostholdet har vært greit. Har skeiet ut litt mer enn jeg pleier, men det har vært i bittesmå mengder da, så har holdt styr på kaloriene Smiley Men ja, har altså ikke gått ned så mye. Veide 79,8kg, så har gått ned 0, 7kg da.

Så etter en uke etter trening er jeg klar for å gi alt til uka og satser på bedre tall da Smiley
Tok en mer omfattende måling denne gangen da, og har gått ned 2cm i midjen og nesten 2% i fettprosent siste måneden, så er jo egentlig fornøyd med det. Selvom jeg lang ifra er i mål enda, så virker det ikke like avskrekkende å gå med bikini til sommeren hvertfall Tongue

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #86 : 30. mai 2015, 17:00 »
Idag veide jeg 79,1. Helt greit Smiley har bare fått trent et par-tre dager.
Formen har vært grei, men litt ufokusert om dagen så jeg prøver ikke like hardt nå som jeg har gjort hittil. Tenker det er greit i en periode så jeg ikke blir lei, sålenge jeg fortsatt går ned litt hver uke Smiley
Var sommerfest med jobben med masse drikke og god mat/dessert i går og i helgen skal jeg spise hos foreldrene mine, så da tenker jeg ikke så nøye over hva jeg spiser. Deretter blir det fullt fokus til uka, før jeg drar 1 uke til syden neste søndag Cheesy med all inklusive da, så er veldig spent på hvordan det kommer til å gå.. I værste fall så er det bare en uke og jeg kan hente meg inn igjen senere Smiley
Føler jeg liksom har "funnet nøkkelen" til hvordan jeg skal klare og gå ned i vekt nå, så da kan jeg kose meg litt innimellom uten å måtte gå starte helt på nytt.
Skal komme med oppdatering neste uke før jeg reiser, så blir det spennende å se hvordan uka i syden har påvirket vekta uka etterpå!

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #87 : 08. juni 2015, 02:38 »
Whats up, oppdatering? Cheesy

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #88 : 15. juni 2015, 10:33 »
Whats up, oppdatering? Cheesy
Ja, uka før jeg skulle reise så blei jeg dævsjuk så jeg har visst brygget på noe lenge nå.. Ble inn på sykehuset osv. Men nå er jeg frisk igjen og jeg kom hjem fra syden i går Smiley
Veide 78,5 kg før jeg reiste forrige søndag og idag veide jeg 79,8. Vi hadde jo all inclusive på turen og jeg har ikke beveget meg på 2-3 uker nå, så det var som forventet egentlig. Regner med at det meste er vann for selvom jeg spiste endel usunt på ferien så spiste jeg ikke veldig mye.
Skal igang denne uka med å komme inn i rutiner med kostholdet og treninga igjen, så kan jeg komme med update i slutten av uka igjen!

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Spørsmål ang. vektnedgang
« #89 : 30. juni 2015, 22:10 »
Har ikke kommet helt i rutine etter jeg var syk og på ferie, men til uka jeg jeg tilbake på trening og til å følge kostplan igjen Smiley har derfor ikke gått ned noe særlig, kun kvitta meg med det jeg la på meg på ferien som sikkert var vann:P så veier 78,4kg nå.

Men lurte på en ting. Jeg har ikke trent på 1mnd eller noe nå og de siste par ukene så har jeg fått så sykt mange kommentarer fra venner, familie og folk på jobb at jeg har blitt så slank og smal, spørr om jeg har gått mye ned i vekt osv. Sånn var det sist jeg hold på også, at når jeg slutta og trene så spurte folk om jeg hadde gått ned i vekt selvom jeg egentlig ikke hadde prøvd engang det siste halvåret.
Kan jeg virkelig bygge muskler såpass at jeg ser så mye større ut når jeg trener aktivt? Jeg bygger fort muskler generelt virker det som, men trodde ikke det skulle gå ann å se så mye "større" ut siden man samtidig strammer opp. Jeg føler jo jeg ser mer dvask ut i kroppen nå enn når jeg trente.
Burde jeg kutte ned på styrken litt fremover og fokusere på kardio istedet til jeg har gått ned mer i fettprosent eller hva? Noen som har vært borti det før? Vil jo ikke se kraftigere ut enn jeg er Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!