Skrevet av Emne: Kritikk og tips på program og form  (Lest 2358 ganger)

Utlogget vlohm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Kritikk og tips på program og form
« : 31. mars 2015, 14:15 »
Hei! Har ikke vært aktiv her siden 2008, men har siden august begynt å fokusere på styrketrening igjen så tenkte det var på tide å få litt innspill fra dere som har peiling.

Trener 4-5 dager i uka uten noe spesielt program. Tar som regel det jeg føler for der og da og det har fungert ganske godt. Vet fra tidligere at dette kun er fordi jeg er en "nybegynner" og at man da kan man gjøre nesten hva som helst og komme unna med det. Har gått opp ca. 5 kg og vil opp 5 til - uten å legge på meg noe særlig fett. Har stive ankler (ifølge PT) etter 15 år med fotball og klarer derfor ikke å ta knebøy (selv uten vekter). Ben og rygg er det jeg føler jeg har trent mest, men har minst fremgang, så trenger innspill. Min "filosofi" til nå har vært å gjøre øvelser som inkluderer mange muskler for at treningen skal bli så effektiv som mulig (tid brukt på gymmen).

Jeg lurer også på antall kilo jeg tar og bildene (skal få tatt av bein og et forfra hvor jeg ikke strammer så mye Grin) Hva bør fokuset være? Synes selv at armene vokser fra(?) selv om jeg ikke trener de spesifikt.  Har falt inn i en slags to-splitt ala dette:

Dag A:
Tåhev: 90kg 10*3
Sittende beinpress: 113kg 10*3
Deadlift: 90kg 10*3
Pullups: 8*3


Dag B:
Benkpress: 80kg 10*3
Skråbenk med hantler 22,5kg 10*3
Militærpress: 32,5kg 10*3
Dips: 10x ca.
Diverse mageøvelser

"Dag C:"
Slenger jeg inn noen ganger og trener da hele kroppen med diverse øvelser som ikke har blir gjort fast.
Utfall med hantler, smal benk, shrugs(?) osv. Det hender også at jeg løper en time istedenfor å trene styrke her.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!