Skrevet av Emne: Fettforbrenning stagnert?  (Lest 2025 ganger)

Utlogget JoachimVik1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Fettforbrenning stagnert?
« : 21. april 2015, 13:22 »
Noen ideer om hvorfor fett forbrenningen min har stagnert?
Jeg er fortiden på lavkarbo diett, med 1 dag i uken høykarbo for å ikke ødelegge forbrenningen.
Jeg er 181 cm høy, veier 74 kg nå.
Jeg har kjørt lavkarbo diett i et par uker, gått fra 16,5 - 12-13 i fett% og må si at resultatene har stagnert totalt nå.
Jeg spiser 1500-2000 kcal med masse proteiner og sunt fett og mellom 40-60 gram karbohydrater hver dag.
Styrketrening 4-6 ggr uke og kondisjon 2-4 ggr.
Hva skjer? 

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Fettforbrenning stagnert?
« #1 : 21. april 2015, 15:53 »
Du er undervektig (181 og 74kg? Skjerpings.), spiser som en jente, og trener altfor mye i forhold til inntak. Hadde jeg vært kroppen din hadde jeg stoppa opp jeg også.

Prøv å øke matinntaket opp til 2500 kalorier om dagen (sunne kalorier altså), tenk over om treningsopplegget ditt er fornuftig i forhold til målene dine (noe det helt sikkert ikke er, jeg setter 5 kroner og en bugg (en tyggis som fantes før du ble født) på at du kjører en eller annen form for idiotisk splitt hvor du passer på å ikke trene beina for mye, men gir biceps plenty med oppmerksomhet), og forsøk å tenke litt mindre på fettprosenten din. Du er jo sikkert ikke gamle kladden, men det går an å bruke fornuften uansett. I alle fall gjøre et forsøk frem til hormonene kicker inn igjen. Det du trenger er helt sikkert ikke lavere fettprosent, nemlig, men mer muskler. Det hendige med muskler er at de også gjør at du blir et funksjonelt menneske som ikke faller gjennom sprekkene i fortauet når du er ute og viser frem absa dine.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!