Skrevet av Emne: Gått ned 30kg - Hva nå?  (Lest 1885 ganger)

Utlogget Rekken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Gått ned 30kg - Hva nå?
« : 24. april 2015, 15:21 »
Hei, jeg har gått ned ca 30 kg over 1.5 års tid. Jeg veide 118kg og nå veier jeg 88. Mye av slankingen min ned til 100kg var lav kcal dietter. Når jeg kom ned på 100kg så begynte jeg i ny fysisk jobb og trente litt ved siden av.


Jeg er 186 høy, veier 88kg og er rimelig slank i forhold til det jeg var.

Pga av slankingen min så har jeg mistet mye muskler. Jeg løper regelmessig nå og har god kondisjon. Men jeg ser fortsatt at jeg har litt sideflesk og "manboobs". Veldig lite. Men nok til at det er svakt synlig.

Hvordan blir jeg kvitt resten? Må jeg ned enda mer? Jeg har dessverre ikke tid til trening på studio da jeg jobber og studerer svært mye.
Skal jeg spise mye proteiner og lite fett?


Takk for svar

Utlogget macpersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Gått ned 30kg - Hva nå?
« #1 : 25. april 2015, 21:27 »
Fortsett med det du har gjort, det har jo tydeligvis fungert! Smiley

Det handler om hvor mange kalorier du inntar iløpet av en hel dag, dag ut og dag inn.
Vi er alle forskjellige så det du må finne ut av er hvor mange kalorier må du spise for å holde vekta di ved like.

La oss si at grensen din er 2500 Kalorier på en dag.
Vil du ned i vekt så må du ligge under 2500 kalorier om dagen..
Jo mer du klarer å gå i kaloriunderskudd, mer du vil gå ned i vekt.

Men så er det viktig at du får i deg riktige kalorier, du kan ikke gå på macdonalds for å fylle dine kalorier, da vil du ende opp med å gå sulten, du trenger mettende, næringsrik mat. Jeg anbefaler:

40% Proteiner (Gode)
40% Karbohydrater (Riktige)
20% Fett (Sunne)

Kombiner dette løpingen din så vil du fortsette å få resultater. Du sier du ikke har tid til å gå på studio og løfte vekter, det hadde vært optimalt om du kunne, men har du ikke tid så har du ikke tid. Det du kan gjøre er å begynne med push-ups, situps, planke, pull-ups, etc etc. Det er hundrevis av øvelser der du ikke trenger vekter eller maskiner. Gå på youtube, finn øvelser, prøv å lag et fullkroppsprogram, der du får trent alle muskelgrupper. Prøv å gjør de så ofte som mulig, annen hver dag, når som helst iløpet av dagen. Før eller etter løping.

Du liker lavkarbo, flott. Jeg vil anbefale at du kjører lavkarbo 4-7 dager, så spiser du litt mer karbohydrater i 2-3 dager for så og starte på nytt igjen med lavkarbo i 4-7 dager. Gå på Petrine sitt innlegg, der forklarer jeg hvorfor.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!