Skrevet av Emne: Trener hver dag, trenger jeg så mye kcal?  (Lest 1922 ganger)

Utlogget Kusetjuv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Trener hver dag, trenger jeg så mye kcal?
« : 26. april 2015, 18:11 »
Jeg veier rundt 97-98-99, varierer på vannmengden i kroppen osv, og er 180 cm høy. Jeg brukte en kalori kalkulator på nett som viser at jeg trenger 3200 kalorier om jeg trener instenst 5 dager i uka. (Med intenst mener jeg 1 time svømming mandag og fredag, resten intervall i 45 minutter etter 40 min styrketrening).

Så spørsmålet mitt er: Kan jeg spise så mye kalorier? Vil jeg gå ned om jeg spiser bare 2000 kalorier? Og kan jeg ete la oss si sjokolade to tre dager i uka? For med tanke på at den kalkulatoren, kan jeg spise en 200 grams melkesjokolade uten å gå opp en dritt. Eller tar jeg feil da?

Bør jeg fortsatt passe på HVA jeg spiser selvom jeg forbrenner denne latterlige mengden? Har kalkulatoren rett i det hele tatt utifra den mosjonen jeg får?

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Trener hver dag, trenger jeg så mye kcal?
« #1 : 26. april 2015, 18:28 »
Spise maten du spiser. Veie deg hver morgen, måle midjen hver morgen. Loggføre det. Manipulere kostholdet opp eller ned etter forgodtbefinnende, se hvordan målte verdier endrer seg over tid.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!