Skrevet av Emne: Får ikke i meg nok kalorier når jeg spiser sunn mat  (Lest 3924 ganger)

Utlogget Steffhihi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Hei! Er helt ny på forumet her så beklager hvis jeg skriver noe feil.

Har siden begynnelsen av april fått skikkelig motivasjon til å trene igjen, ikke bare det men jeg har også som mål om å gå ned 10kg (fra 85-75 170cm mann).

Jeg skriver opp alt av kalorier, karbo, fett og proteiner hver dag, jeg ser at jeg får i meg ca 1400 kcal daglig. Jeg sliter ikke med lite energi, humør osv. Jeg får i meg nok proteiner, men kanskje litt lite karbo. Jeg spiser veldig naturlig og ganske så sunn mat.

Spørsmålet mitt er da, er det "farlig" om jeg ikke får i meg mer enn 1400kcal om dagen dersom jeg ikke føler behov for mer?
Trener 6 dager i uka ca. 45-60min hver økt.

-Arnold

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Holder du vekta på 1400 kalorier ? Eller går du ned når du spiser så lite ? Forbrenninga til folk er forskjellig så det er ikke NØDVENDIGVIS for lite sålenge du ikke raser ned fort i vekt av det. Hvor mye av de 14000 kaloriene er proteiner ? Er egentlig ingenting i veien med 1400 kalorier i utgangspunktet men jeg syns det er rart hvis du ikke raser ned i vekt av så lite næring. Tilogmed en del små jenter jeg kjenner ville mista vekt på 1400 kalorier. Kan det hende du hadde hatt bedre av å prøve å bygge litt muskler først ? Du sier du føler deg bra på så lite, hvis det er sånn at du holder vekta på standby på så lite mistenker jeg at du kanskje har hatt perioder i livet du har spist veldig lite, at du har lavt stoffskifte eller ekstremt lite muskler ? Kan noe av dette stemme hos deg ? Er iogforseg ikke noe magisk tall når det gjelder kalorier, men hva skal du gjøre hvis vektnedgangen stopper på f.eks 1000 kcal ? Skal du gå ned til 800 ? Føler nesten en ernæringsfysiolog burde svare her, eventuelt en lege.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Steffhihi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Takk for bra svar! Smiley

Går ned ca 1kg i uka, men har jo bare holdt på i 2 uker. Har ikke lite muskler, vil heller si jeg er relativt kraftig i muskelmasse. Har tidligere trent aktivt  men hadde 2 svake år i livet mitt der jeg så og si kun spiste junkfood. Har alltid hatt liten magesekk, så det er nok grunnen til at jeg ikke trenger så mye mat, men kunne det vært en idee å spise litt nøtter for å komme meg opp på 1800 eller er det unødvendig med tanke på at jeg føler meg bra?

Får i meg ca 150g proteiner, 150g karbo og ca 40g fett.

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Problemet med dietten din er at du kommer til å miste mer muskelmasse enn fett med det kaloriunderskuddet du holder der. Og over tid tror jeg under 1400 kcal hver dag kan bli farlig.

Utlogget Steffhihi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Er det jeg tenker... Men helt ærlig så gjør det meg ikke mye om jeg mister litt muskelmasse. Målet mitt er igrunn å gå ned i kg og å komme i form. Etter det målet er nådd, så kan jeg sette et nytt mål med å bulke og øke muskelmasse. Er dette kanskje en dårlig tankegang?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!