Skrevet av Emne: Ung kar med biceps skade som aldri forsvinner.  (Lest 2778 ganger)

Utlogget morgan97

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei hei, jeg er en gutt på 17 år som fyller 18 senere i år. Jeg hadde en periode i noen måneder der jeg trente veldig hardt (etter pause pga brukket hånd) og ikke spiste tilstrekkelig(trur jeg) som er grunnen til at jeg i begynnelsen av februar fikk en skade i venstre biceps.

Jeg trente Upper/lower split og hadde nettopp økt til 17,5 i hver arm i bicepscurls. Jeg trur ikke det var en så god ide, selvom jeg klarte 15kg lett. Jeg kjente ingen smerte den dagen, men dagen etter hadde jeg en brennene følelse i bicepsen og en "prikkete" følelse i resten av armen (som du får viss armen har sovnet). Dette hadde jeg i kanskje 1 uke og jeg tok den uka fri. Jeg fikk kyssesyken også da så derfor hadde jeg fri i kanskje 1 måne.

Smertene var minimale etter denne pausen, og jeg var for opptatt av å tenke på kyssesyken att jeg hadde glemt ut skaden jeg hadde i armen. Jeg kjørte da alt for hardt i første trening og kjente et "pop" eller et "knekk" som om du drar eg finger, i bicepsen. Det var ikke store smertene og ikke noe hevelse eller noe sånn, men da kom de samme smertene tilbake. Jeg har vert så dum at jeg har prøvd å trent gjennom smertene i ca 2 måneder etter det, og det har aldri blitt bedre. Men smertene er heller ikke så store, derfor har jeg ikke gjort så mye med det.

Har nå gått 3 uker totalt trenings fri og smertene er der enda. De kommer og går litt og er litt vanskelig å beskrive smertene men det er 1-2/10 på smerteskalaen, som blir verre viss jeg bruker armen. Kan kanskje beskrive smertene som at jeg er litt "nummen" i armen.

Dette ble kanskje litt rotete men viss dere kan stille noen konkrete spørsmål så er det lettere å lage et fyldig svar til det. Utemom, hva anbefaler dere at jeg gjør? Jeg tenkte å gå en uke til uten trening for å se om det blir noe bedre da.
Setter veldig stor pris på svar! Mvh Morgan Smiley)

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Ung kar med biceps skade som aldri forsvinner.
« #1 : 29. juni 2015, 22:35 »
Høres ut som nervesmerter. Hvilke fingre føler du det ut i? på oversiden eller undersiden?

Utlogget morgan97

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Ung kar med biceps skade som aldri forsvinner.
« #2 : 30. juni 2015, 17:38 »
Det viste seg at jeg har fått en partiell avrivning i bicepsfeste. Men takk for at du prøvde å hjelpe. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!