Skrevet av Emne: Gått ned mye i vekt, trenger hjelp til styrketrening.  (Lest 2467 ganger)

Utlogget Angelish

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Jeg er ei jente på 31 som rundt juletider kjente veldig på at nok var nok, og at jeg måtte gjøre noe med vekta mi.
Så 3. januar endret jeg hele kostholdet og hele familien spiser sunnere mat som jeg lager fra bunn.

1. mars begynte jeg i tillegg å trene. Trener styrke hjemme i stua 4 ganger i uka. Har manualer og strikker til rådighet.
Går tur med hunden hver dag, og prøver å jogge 2-3 ganger i uka.

Resultatet av dette er at jeg har gått ned 19kg. *SuperStolt*
Mannen har også gått ned 9kg (men han trener ikke).

Men "problemet" nå er at lårene disser veldig pga hud og helt sikkert litt fett.
Jeg føler at jeg ikke får trent beina skikkelig i og med at jeg bare trener hjemme.
Trener knebøy, markløft, utfall osv ved bruk av manualer/strikker for å få større motstand, men skulle igrunn hatt enda større motstand.

Er det noen som har tips til andre øvelser som kan trenes hjemme, og som kan gi gode resultater på bein/rumpe?
ALLE tips tas også gjerne imot da jeg vil stramme kroppen opp mye mer. Og er ikke feil om jeg får litt definerte muskler heller.

På kroppsbildet har jeg tatt av 16kg, så har tatt av 3kg til etter det siste ble tatt.
Magebildet er fra 02. mai.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Det vil lønne seg for deg å trene litt tyngre. Hva med å bruke en sekk som du fyller opp og bruker til knebøy og gående utfall? Hip thrust er en super startøvelse før f.eks dype knebøy. Har du prøvd gid(foam roller); den øker sirkulasjon, fjerner slaggstoffer og løser opp bindevevet. Fin tfor beina og for øvrig også overkroppen. Kan kjøpes på nett.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!