Skrevet av Emne: Kostholdsplan + - $  (Lest 5190 ganger)

Utlogget Uzeto

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Kostholdsplan + - $
« : 15. juni 2015, 15:07 »
Hallo!
Har nå vest borte fra alt som heter trening i ca 2 mnd, og har endelig fått klarsignal til å begynne å trene igjen.. Er sykt motivert og klar for å begynne igjen! Har trent en god stund før, så er ikke helt grønn der, men kosthold derimot.. har aldri klart å sette meg helt inn i det.. (latskap kanskje?) Derfor lurte jeg på om det er noen her som har en god smule kunnskap på det med kosthold som kunne tenke seg å sette opp en detaljert plan..(4ukers først og fremst) Evt hvor mye skal dere ha for det hvis det er snakk om det ? $   Smiley

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Kostholdsplan + - $
« #1 : 15. juni 2015, 19:08 »
Men hva er målet med kostholdet, da? Skal du opp i vekt, ned i vekt, holde vekta, forsøke å gå saaaakte opp for å legge på deg minst mulig fett, gå fort opp for å bli sterkere fortest mulig, hva vil du? Detaljer må til.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Uzeto

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Kostholdsplan + - $
« #2 : 15. juni 2015, 19:28 »
Målet vil være å minske i fett% / holde vekta . På de siste 6ukene har jeg gått ned + - 10kg pga at jeg måtte ha flytende føde.. Så føler at jeg ikke vil nå særlig ned i vekt nå!

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Kostholdsplan + - $
« #3 : 16. juni 2015, 08:23 »
Ligg -500kcal i underskudd hver dag. Spiser du riktig vil mesteparten være fett (som tilsvarer 2kg fett på 4 uker). Ting tar tid!

Tell kaloriene, regn ut din TDEE (finnes kalkulatorer for dette på nett) og sørg for at kaloriene du spiser iløpet av en dag er 500 mindre enn din TDEE

Utlogget Uzeto

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Kostholdsplan + - $
« #4 : 16. juni 2015, 12:30 »
Er 179 cm, 80.8 kg og planen er å trene 6 dager i uka.
Hvis jeg da har regnet rett (?) ( BMR 1822. TDEE=2744)
SÅ det du sier er at jeg bær ligg på 2244 iløpet av en dag ?Smiley
Hvordan vil du anbefale fordelingen av Protein, karb og fett ?

Utlogget Danielolsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Kostholdsplan + - $
« #5 : 07. juli 2015, 00:09 »
Jeg kan godt sette opp en detaljert kostholdsplan, men jeg trenger litt mer informasjon om det skal bli en god, og ikke minst realistisk, kostholdsplan.

1, Hvor mye er du i aktivitet? Har du jobb, og i så fall, hvilken?
2, Hvor lange treningsøkter tenker du? Hvilken type treningsøkt?
3, Hva er målet med treningen din - store muskler, sterk eller utholden?
4, Hva er det beste du vet å spise/drikke, svar ærlig, så kan jeg tilpasse planen.
6, Nevn noen sunne matvarer du finner nesten umulig å spise.
5, Hvor vanskelig ville det vært å tvinge i seg for eksempel havregryn uten sukker?
6, Svinger motivasjonen din veldig? (Da kan det være lurt med en mindre sunn dag i uken, så lenge dette er på en fast dag)

TDEE på 2744 høres litt lavt ut, har du regnet med 6 økter i uken som du ønsker? Ytterligere 500 kcal i minus vil gi et ganske lavt næringsinntak. Da er viktig at det du får i deg av mat er riktig og variert så du kan holde energinivået oppe. Er du for eksempel sukker, eller snusavhengig (og ønsker å slutte samtidig), anbefaler jeg et lavere underskudd slik at du enklere klarer å kutte ut uvanene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!