Skrevet av Emne: Trenger veiledning og hjelp til treningsprogram  (Lest 3009 ganger)

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

Hei!

Har siden februar trent jevnt med ett split program, hvor jeg trener styrke tre ganger i uken, og ila en uke trener igjennom hele kroppen engang. Da jeg ikke er helt fornøyd med framgangen vil jeg prøve meg på Tech Nutrion sitt RYP program med litt modifikasjoner. Mitt mål med treningen er å stramme opp/bygge muskulatur. Trener også interval trening etter hver styrke økt for å bli kvitt fettet. Dog vet jeg at jeg ikke har vært flink nok med kostholdet. Jeg tar nå en uke fri fra styrke trening for å bygge opp motivasjon, samt planlegge trening og kostholdet framrover.

Slik har jeg trent siden 1. Februar til nå, har prøvd å ha progresjon hele veien:
3sett og 8 reptisjoner på alle øvelser.

Mandag:
Bryst     --> Skråbenk m/hantler - Benkpress m/hantler - Flyes.
Skuldre  --> Arnoldpress - Fronthev - Sidehev - Shrugs.
Biceps    --> Stående Bicepscurl - Concentration curl
Avslutter med Gerilja Cardio på elicpse maskin.( http://www.side3.no/geriljakardio-den-eneste-kardiotreningen-du-trenger/3577550.html )

Tirsdag:
Fotball trening

Onsdag:
Rygg    --> Markløft - Stående roing m/stang - T-Bar rowing
Triceps --> Splittstående tricepspress - Pushdown - Dropsett til failure pushdown
Mage    --> Toes to bar - Kabelcrunch rett - Kabelcrunch skrå

Torsdag:
Hvile, evt lett fjell tur / tur i skog&mark.

Fredag:
Bryst   --> Skråbenk m/stang - Benkpress m/stang - Flyes m/hantler i skråbenk.
Biceps --> Stående Bicepscurl - Concentration curl.
Ben     --> Knebøy - Tåhev/leggpress - Utfall fra boks m/hantler.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg vurderer nå som nevnt over å prøve meg på Tech Nutrion sitt RYP program med litt modfikasjon, som vil gjøre at jeg får trent hele kroppen tre ganger i uken, men med mer baseøvelser og mindre spesifikke muskel gruppe.
Først kjører jeg "Grunnprogrammet", deretter "Ekstrem muskelvekst"

Samme øvleser vil bli kjørt Mandag, Onsdag og Fredag, ellers var planen at Tirsdag og Torsdag ble uforandret;

Ben       --> Knebøy - Markløft.
Bryst     --> Skråbenk m/hantler - Benkpress m/hantler.
Rygg     --> Roing med stang & bredtgrep - Tbar rowing.
Skuldre --> Arnoldpress - Sidehev.
Armer   --> Bicepscurl - Pushdown.
Mage    --> Cabelcrunh Rett - Cabelcrunch skrå

Hver økt avsluttes med cardio.

Det store spørsmålet er da: Er det verdt å legge om treningrutinene for å utføre det nye forslaget, vil jeg merke så stor forskjell på økt muskelmasse og med en positiv bieffekt at jeg forbrenner fett?

Venter spent på kommentarer og tilbakemeldinger  Smile


Edit: Jeg har satt opp øvelser med utgangspunkt i det utstyret jeg har tilgang til. Grunnet barn og at samboer jobber flere kvelder ila uken, så har jeg valgt å kjøpe inn utstyr, slik at jeg får trent hjemme. Det skal sies at jeg trente aktivt styrketrening i flere år, men gikk på en stor "smell" og sluttet med dette for 8-9år siden... Smiley
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget GH15

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Trenger veiledning og hjelp til treningsprogram
« #1 : 23. juni 2015, 00:20 »

Det store spørsmålet er da: Er det verdt å legge om treningrutinene for å utføre det nye forslaget, vil jeg merke så stor forskjell på økt muskelmasse og med en positiv bieffekt at jeg forbrenner fett?


For den vanlige gymrotta tror jeg det blir alt for mange øvelser hver økt. Er du heldig funker det for deg.
Har veldig liten tro på at du kommer til å miste fett samtidig som du bygger muskler, men det som derimot kan skje er at du bygger muskler uten å legge på deg fett. Da vil du få en lavere fett %

Utlogget krispyfor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Trenger veiledning og hjelp til treningsprogram
« #2 : 01. juli 2015, 19:22 »
Såklart vil du kunne legge på deg muskler samtidig som du forbrenner fett! Intervalltrening(spesielt i motbakke) er genialt med tanke på forbrenning, etter som det er en kort,intensiv og effektiv økt, men som samtidig setter i gang forbrenningsprossesen i kroppen i etterkant. Mine erfaringer er dog å heller kjøre(om du har tid..)intervalltrening 2-3 ganger i uken , og heller legge den inn tidligere på morgenen, og ta styrkeøkten på kvelden. Husk at for å få mest effekt av byggingen, kreves solide ben, som igjen genererer mer testo! Så det å lage dedikerte ben-dager vil jeg heller anbefale. Dvs feks:
Mandag: 4x4  
             Ben styrke
Tirsdag: Bryst/triceps/core
Onsdag: 4x4  
             Ben styrke(forskjellige øvelser, eller en annen kombinasjon enn mandag)
Torsdag: Bryst/triceps/core
Fredag: Rolig langkjøring(ment for restitusjon av ben og sjel!)
Lørdag: Fri
Søndag: Fri ELLER (gå i skog og mark om du føler for det, maks 20kg på ryggen)

Husk at selv om du "deffer", er næringsinntakt MINST like viktig. Kutt heller ned på det unødige. Spise "vanlig" husmannskost og variert, så kommer en langt i livet!:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!