Skrevet av Emne: fersking innen trening,  (Lest 2544 ganger)

Utlogget dopeboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

fersking innen trening,
« : 29. juni 2015, 22:45 »
hei, Fersking til trening igrunn og 23 år gammel
Har tenk å bynne å trene litt hjemme med å løfte manualer, å kansje ta noen sittups osv, å eventuelt jogge noen kvelder, for litt bedre kondis.
Har aldri treng ordentlig før, men tenke å bynne nå, (er relativt liten av meg) ikke no særlig kropp å skryte av i det hele tatt.
prøver å komme meg ut av en ond sirkel med mye drikking i helgene, å tenke kroppsbygging kan være et alternativ.
å helst har jeg lyst å bygge med selv litt større hjemme, (er litt for folkesky til å hive meg på gymmen nå, med en 13 år gammel jentes armer....

Kostholdet mitt er så som så, får i meg endel frukt å grønnsaker iløpet av dagen, har starter å lage kylling å salat i det siste, som jeg faktisk synes er veldig godt, har dere flere alternativ til gode middager ( trening lunch) jeg kan prøve meg med? Smiley

åsså har jeg kjøpt en del Kostholds tilskudd på PF.

så nå kjører jeg.

1 tablett Testopro.
2 Tabletter ZMA
3 Tabletter D-Ribose
1 skje Creatine med 2 dl vann
1 Skje, Dipotassium Phosphate med 2 dl vann
1 skje, Arginine Alpha Ketoglutarate med 1 dl vann
men da starter jeg å bli passe kvalm siden jeg synes ingen av dem smaker noe godt.

tar Muscle Gainer shake når jeg klarer å fylle på mere i kroppen, (har veldig lett til å bli mett) (sikkert derfor jeg har 2 pipestilker til armer, og legger)  Huh

åsså har jeg
L-Glutamine
L-Arginine
BCAA 2:1:1 Instant

men de tar jeg Veldig skjeldent, for jeg synes dem er utrolig fæle, blir utrolig kvalm av 2 av dem. Glutaminet synes jeg ikke smarer noe egentlig ^^

Er doseringene mine HEEELT off hær? er jeg inærheten av noe som helst kostilskudd?
Spiser rundt 4-5 brødskiver på jobb, med forskjellige pålegg, åsså middag med engang jeg kommer hjem.
men veier likevell like rundt 60kg

har dere en bedre dosering av kosttilskudde mitt, å eventuelt en liten trening plan? som blir lett og holde, men som jeg vill kjenne effekt av? Smiley
er mest fokus i mine øyne om litt større biceps, armene sjenneret. så jeg tørr å gå i singlet i sommer uten å føle meg toskete.

Takk på forhold! Smiley håper på positive svar!

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: fersking innen trening,
« #1 : 30. juni 2015, 12:49 »
Er du 14 år? Du kan starte med å kaste alt kosttilskuddet ditt i søpla. Du kommer ikke til å få noe som helst resultater av det uansett.

Også kan du begynne å spise mer. Går du fortsatt ikke opp i vekt? Spis mer!

Jeg ble litt lei meg da jeg så at du bare har lyst på større biceps, fordi du trenger nok større- av alt mulig.

Hvis du noen gang skal bli større og lykkes, må du endre tankegang. Du bør starte med et fullkroppsprogram, og da anbefaler jeg deg å starte på et treningssenter (Og hvorfor skal du bry deg om andre syns du har små armer? De har nok med å se seg selv i speilet)

Også må du lære deg mer om kosthold. Det holder ikke å spise sunt, men du må spise nok! Det er viktigere for å vokse.

Utlogget ovefosse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: fersking innen trening,
« #2 : 30. juni 2015, 14:38 »
Jeg har veldig vanskelig for å tro at dette er skrevet av en nybegynner. For meg høres det mer ut som et erfarent nettroll, men selvfølgelig kan jeg ta feil.

Utlogget dopeboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: fersking innen trening,
« #3 : 30. juni 2015, 16:39 »
er ikke 14 år nei, å ikke en internett troll heller.
er 23 år gammel, å ikke noe særlig stor av meg, å hvorfor i alledager skal jeg kaste kosttilskuddet mitt i sølpa når jeg har invistert mye penger i det?
du trenger ikke bli lei deg for noe som helst, for jeg har ikke bare lyst på større biceps, men det er armene mine jeg er mest "usikker" på, siden jeg synes dem er veldig lite muskuløse, resten av kroppen er så som så.

å jo er en nybegynner, som små trener hjemme å litt ute, siden jeg liker å trene best alene bak lukkete dører, virker litt som jeg er kommet helt feil plass å spørre om hjelp?

Utlogget Kube

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: fersking innen trening,
« #4 : 30. juni 2015, 20:23 »
Er ikke noe vits i  bruke en haug med kostholdstilskudd hvis du blir kvalm av det.
Hvis du bare vil trene hjemme så kan du starte med å ta pushups, knebøy, burpees osv.
Treningsplaner kan du finne mange av, bare å søke litt
Det mest effektive er vel å starte med noe, se om det fungerer for deg

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: fersking innen trening,
« #5 : 01. juli 2015, 02:10 »
Hei.

Ønsker du å bygge muskler (kroppsbygging som du ønsker) må du begynne med øvelser som involverer de største muskelgruppene. Basisøvelser som du bør begynne med er:

1. Knebøy
2. Markløft
3. Benkpress
4. Skulderpress
5. Nedtrekk/roøvelse for rygg

Siden du ønsker å trene hjemme bør du finne erstatningsøvelser som ligner mest mulig.

1. Knebøy:                 Har du noe hjemme du kan legge oppå skuldrene for vekt?
2. Markløft:               Vanskelig øvelse å erstatte hvis du ikke har en stang eller noe som ligner, men rygghev?
3. Benkpress:            Armhevinger
4. Skulderpress:        Har du noe du kan løfte over hodet?
5. Roøvelse for rygg: Pull-up kan du få til hvis du monterer en stang i taket eller om du har en bjelke du kan bruke.

Lykke til.

Utlogget dollisabeast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: fersking innen trening,
« #6 : 01. juli 2015, 10:57 »
Ville ikke kastet kosttilskuddene. De kommer ikke til å gjøre mye i lengden, men det er bedre enn å ikke ha de, så når du først har brukt penger på det så er det bare å ta det. BCAAs, creatin, og mass gainer er nok det som kommer til å hjelpe deg mest. BCAAs burde du drikke mens du trener. Mass-gaineren er flott å bruke for deg om du lett blir mett, men du må også virkelig jobbe for å dytte i deg mye mat. Frukt og grønnsaker er ikke superviktige for å gå opp i vekt, det er forskjell på å spise sunt og å spise for å nå et mål. Ville anbefale deg å fokusere på å få i deg en god mengde proteiner og karbohydrater i hvert måltid. Spis matvarer som har mange kalorier, da får du i deg mer før du blir mett. Grønnsaker kommer bare til å fylle opp mageposen uten å bidra med noe annent enn vitaminer, og det kan du få som tilskudd i mellomtiden. Du må nok jobbe med å strekke magesekken litt, så prøv å få i deg flere måltider i løpet av dagen (5-8) og fortsett å dytte nedpå litt etter du har blitt mett. På denne måten venner du deg til å spise mye, og kommer ikke til å måtte slite mye med den kvalmende metthetsfølelsen etterhvert..

Som andre sier hadde du nok fått bedre resultater om du kunne kommet deg på gymmen, det er vanskelig å finne tunge nok ting til å kunne gå opp på vekten når du vokser om du skal trene hjemme.. Det er ingen som tenker på at du er skranten der uansett, de fleste har nok med å gjøre sin egen greie.


Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: fersking innen trening,
« #7 : 01. juli 2015, 11:10 »
Det var sånn halvveis ironi da jeg ba OP kaste kosttilskuddene sine. Poenget mitt er at de er ubrukelig og han kommer ikke til å se forskjell på seg selv etter han er ferdige med de. Å ta en gainershake blir det samme som å ta en liten proteinshake + å drikke en cola. Det høres vel ikke veldig sunt ut? Kreatin trekker litt vann intramuskelært, men kun så lenge du går på det. Tar du enkle aminosyrer kommer du heller ikke til å se noe forskjell (og iallefall ikke på nybegynnere).

At jeg var 14 år, tulla jeg også med, fordi du framsto som en såpass nybegynner.

Men nøkkelen er å trene flerleddsøvelser og baseøvelser. På nybegynnere viser studier at du får like mye muskelvekst av det, som om du tar det + isolasjonstrening på armer. Men etter 6 måneder er det sikkert ikke så dumt å legge inn kanskje noe skullcrushers og zottmanscurls

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!