Skrevet av Emne: Oppskrifter der jeg får i meg nok sunt fett?  (Lest 6528 ganger)

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Oppskrifter der jeg får i meg nok sunt fett?
« : 01. juli 2015, 19:21 »
Hei.

Har vært borte fra vektløfting i mange år. Nylig begynt og har kommet meg gjennom de første 8 ukene med trening, og er nå supermotivert til å fortsette med å bygge muskler. Men så var det dette med mat, her trenger jeg ideer til middag og kveldsmat. Det som jeg tror er problemet mitt er å få i meg nok fett. Hvilken mat kan jeg lage som inneholder en bra blanding med fett og protein? Jeg føler at karbohydrater og protein måltid er enklere.

Frokost (denne har vært fast i mange uker nå):
- Havregrøt (1,5 dl) + kanel + rosiner + 2 stk hardkokte egg.

Lunsj:
- 1 boks tunfisk + 1/4 hakket rødløk + salatblad + 1 stk hardkokt egg + pestosaus
Var på butikken i dag og kjøpte tunfisk! Har ikke spist det siden 2007 kanskje. Smiley

Middag:
- Som i dag: 2 stk kyllingfileter stek i sursøtsaus, pepper og salt + 1/2 brokolli + fullkornris.

Er det noen sunne sauser med fett som kan anbefales til kylling eller kjøtt?

Kveldsmat:
??

Trenger gode måltidsforslag, og tror jeg har for lite fett. Målet mitt er å bygge muskler og gå litt ned i vekt, må få fjernet litt fett rundt magen (og ellers).

Utlogget wolfman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Oppskrifter der jeg får i meg nok sunt fett?
« #1 : 06. september 2016, 15:17 »
Plantefett, feit fisk og nøtter er jo vanligvis det man kaller sunt fett. (litt omdiskutert om animalsk fetter usunt eller sunt, eller om det bare er i særlige økologiske versjoner). Strø hakka mandler på frokostgrøten, ta en avokado til snack, bruk plantefett (olivenolie ol.) i saus i stedet for smør.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!