Skrevet av Emne: Nikotin og styrketrening  (Lest 151828 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Nikotin og styrketrening
« : 16. juli 2015, 00:31 »
Jeg skulle gjerne sett noe forskning på effekten av nikotinbruk(i form av snus) i forhold til styrketrening. Jeg vet det ikke er en fordel, og antagelig en liten ulempe. Men jeg har enda ikke sett noe som tyder på at nikotinbruk kan gjøre en betydelig forskjell.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Nikotin og styrketrening
« #1 : 16. juli 2015, 17:48 »
Følger denne og håper det kommer noen gode svar. Snuser selv men snuser ikke rett før eller rett etter trening.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Nikotin og styrketrening
« #2 : 16. juli 2015, 19:07 »
Følger denne og håper det kommer noen gode svar. Snuser selv men snuser ikke rett før eller rett etter trening.

Ikke jeg heller. Prøver for øvrig å begrense meg til 2 priser på treningsdager.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Nikotin og styrketrening
« #3 : 30. august 2015, 17:01 »
Forskning direkte på snus og styrketrening later til å være vanskelig å oppdrive. Dette er det nærmeste jeg kom ved å søke i nærmere en time. Ble nysgjerrig på temaet selv. Fulltekstversjonen av artikkelen må kjøpes med mindre du har tilgang via en institusjon ol. I tillegg bør du være stødig i fransk:-)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov.proxy.helsebiblioteket.no/pubmed/25497687
Utdrag: Nicotine induces a decrease in muscular strength and impairs anaerobic performance. However, nicotine is used in sports as it diminishes anxiety, enhances concentration and agility, improves aerobic performance and favours weight control.

Utlogget WingsofKynareth

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Nikotin og styrketrening
« #4 : 23. september 2016, 19:59 »
Det er lettere å holde vekta nede, men det å være avhengig og å alltid måtte ha boksen med seg, er en belastning. Jeg har sluttet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!