Skrevet av Emne: Vondt i det ene låret  (Lest 3503 ganger)

Utlogget meg84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Vondt i det ene låret
« : 20. juli 2015, 19:58 »
Hei,

jeg har i en mnd nå hatt "vondt" i høyre lår. Jeg hadde det plutselig en morgen, så kom ikke rett etter trening. Men regner med det kommer av trening.. Jeg har både trent styrke og kondisjon.

Har vært hos naprapat noen ganger, som sier jeg er stiv i hofteleddsbøyeren bl.a, og at jeg har en del muskelknuter. Og hun mener jeg kan bli bedre av å tøye, + gjøre ett par øvelser jeg fikk av henne, og være i bevegelse. Har ikke blitt noe bedre, og nå begynner jeg å få skikkelig abstinenser, jeg vil treene!
Jeg får vondt på noen punkter i låret (på innsiden oppfor kneet, utenpå låret, på baksiden av lysken, på rumpa, og litt i leggen) når jeg f.eks går, ikke like vondt hver gang, og det er ikke VELDIG vondt, men jeg kjenner jo at noe er som det ikke skal. Noen ganger kjenner jeg det når jeg er i ro også. Hva slags "skade" kan dette være? Og er det normalt at det varer så lenge?

Føler meg og litt stiv i kneet på en måte, ikke vondt, men annerledes enn det andre kneet.. Vanskelig å forklare Wink

Hvem kan man gå til for å få hjelp med dette, hvis ikke naprapat behandling funker?
Noen som vet?

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Vondt i det ene låret
« #1 : 27. juli 2015, 13:12 »
Høres ut som adduktorsmerter. Adduktor kan kompensere for svake glutes, hamstrings, quadriceps OG hoftebøyere. De er derfor ganske sårbare dersom en eller flere strukturer ikke gjør jobben sin. Start med å sjekke hver enkel muskel for funksjon, f.eks med en isolert styrkeøvelse. Dette kan gi en indikasjon på hvorfor adduktor er så vond.

Kan også være motsatt, at adduktor er stram fordi den er meget svak. Kan ikke si noe sikkert uten å ha sett på deg

Utlogget meg84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Vondt i det ene låret
« #2 : 28. juli 2015, 18:50 »
Men er det noe jeg kan gjøre for at det skal gå over? Har hatt vondt i 5 uker nå. Kjennes ut som om en sene som ikke er særlig tøyelig, er strukket til det lengste.
Kan hende jeg gjorde for tung styrketrening, uten riktig teknikk, i tillegg til å ikke være så bevegelig..
Hvem kan jeg gå til? Bor på vestlandet..

Takk for svar.

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!