Skrevet av Emne: knebøy - ujevn styrke og volum  (Lest 2735 ganger)

Utlogget solocola

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

knebøy - ujevn styrke og volum
« : 20. juli 2015, 23:26 »
Hei! Etter halvannet år med styrketrening og fokus på stankelbeinene mine, la jeg for kort stund siden merke til at jeg har krafigere høyrebein og mer styrke i dette beinet enn det venstre. Gikk til legen, og han sa at jeg hadde skjev midje, noe som gjorde at høyrebeinet mitt arbeider mer under knebøy. Er det noen andre her som har sliter med dette problemet? Og hvordan har dere løst det? Jeg prøver meg på ettbeinsøvelser, men syns det er så kjedelig og tidskrevende. Jeg har lest en artikkel om nettopp dette:  http://fitnessbloggen.no/kneboy-bekkenubalanse/ , men jeg er interessert i å høre om det er flere som sliter med dette, og hvordan dere trener. Jeg har vært inne på tanken med å ha en vektskive under foten på beinet som "tar" lite, men har ikke prøvd. Noen erfaringer?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: knebøy - ujevn styrke og volum
« #1 : 21. juli 2015, 00:16 »
Hvis du trener deg opp til å ta pistol squats med full dybde så vil skjevheter utjevne seg. Vet ikke om det vil hjelpe deg noe da det høres ut som skjevheten ikke er muskulær men har noe annet som utgangspunkt, selve knoklene kanskje.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: knebøy - ujevn styrke og volum
« #2 : 27. juli 2015, 13:13 »
Sjekk styrke på quadratus lumborum på siden med kort bein og gluteus medius / minimus på siden med langt bein.
Tren dem opp dersom svakhet anmerkes

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!