Skrevet av Emne: vektnedgang + oppkjøring Langrennsløp April -16  (Lest 2837 ganger)

Utlogget Fone

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei!

Noen som kan komme med litt innspill i hvilken rekkefølge jeg bør ligge opp treningen min det neste året?(Kvinne, 154 høy, 27 år, 69 kilo og ikke trent skikkelig på 2 år men med god kunnskap til styrketrening/cardio)
Jeg skal ned en ca 15 kilo og planen er å få kroppen i "superform" til et langrennsløp i April-16 som er 37 km langt. Les; Morphsuit på Skarverennet

Jeg tenkte hovedsakelig å fokusere på vektnedgang og cardio, aug-sep-okt og nov, med 1-2 helkroppsøkter i uken + en naturlig intervall i fjellet, 1 langkjøring a 1,5t og en 4x4 økt i uken. Alt dette på underskudd med 1700 kcal.

For så deretter gå på type 2100 kcal i Des, jan, feb med 4 styrkeøkter i uken a la 5x5 med baseøvelser og innlemme øvelser som egner seg for ski. Styrketrening utgår de dagene det blir skitrening ute.

Og bruke mars/april til å terpe enda mer på skiteknikk og kondisjonen før en nedtrapping like før konkurransen.

Er jeg helt på jordet? Kom gjerne med et forslag dere som har kunnskap om dette.
Dette er ene og alene noe jeg gjør for å ha det gøy og for å ha et annet mål enn bare å bli "fit".
Og selvfølgelig for å peise forbi alle gutta vi går med hvert år som "er så mye bedre enn oss".

/Fone

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Synes det høres ut som om du har en vettug plan.  Viktig å implementere styrketrening under vekttap for å vedlikeholde muskulaturen din. Dessuten kan styrketrening også forsterke din teknikk i skigåing f.eks skidrag i kabeldragmaskin.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!