Skrevet av Emne: Har regnet på matplan. Syns det er så mye, noen som gidder å se på den?  (Lest 1171 ganger)

Utlogget Klarferdig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Da har jeg lest, sjekket, lest, regnet og prøvd å sette opp min egen matplan. Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få i meg all denne maten..... :confused: Så jeg lurer på om jeg kan ha regnet feil, selvom jeg tror det skal være riktig.

Altså, mitt utgangspunkt er at jeg veier 90kg og er 1,69 cm høy og 42 år. Jeg har trent noe siden mai, men har falt ut litt nå i sommer, selvom det blir litt trening her og der. Mest jogging og intervall. Var med i et bakkeløp for en uke siden og er fornøyd med å faktisk komme meg opp, og slettes ikke sist!
Skal ned i vekt og stramme opp, og vil trene styrke 3 ganger i uken. Antagelig vil det bli jogging/ gange med puls 1- 2 ganger i tillegg, men jeg får se hva jeg klarer å få tid til.

Matplanen tar utgangspunkt i 1750 kcal pr dag.

Det vil se ut omtrent som dette om jeg legger opp til 4 måltider pr dag:

Proteiner: 45 g Fett: 20 g Karbs: 90 g altså 438 kcal pr måltid

En bekjent mente jeg burde kutte MASSE i karbohydrater dersom jeg ville ned i vekt og at jeg da i løpet av 3 mnd ville se gode endringer. Kan jeg kutte i karbohydratene? Jeg så vel i guiden på Fitnessbloggen at man kunne legge noe over til fett, men hvordan regner jeg da?
Hva spiser dere? Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å fylle opp med mat!  Shocked

Er skikkelig gira nå, men orker ikke å plumpe uti det her og kanskje legge på meg 5 kg istedet for å ha en jevn og god progresjon både på trening og vekt.

Håper jeg har forklart meg godt nok, og at noen gidder å gi meg tilbakemelding eller tips på veien Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!