Skrevet av Emne: HJELP MED VEKTNEDGANG  (Lest 4331 ganger)

Utlogget Stinno

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 3

HJELP MED VEKTNEDGANG
« : 04. august 2015, 07:36 »
Heisann dere!
Jeg er en jente på 21 år som prøver å gå ned i vekt, samt bli litt markert.
Jeg har alltid holdt på med karate og fotball og holdt meg i mye aktivitet, men for et par år siden slutta jeg helt med det.
Jeg tenkte å prøve meg på treningssenter, men har ingen aning om hvordan jeg får et bra utbytte av treningen da jeg ikke har noen erfaring fra treningssenter. Jeg syns det er utrolig kjedelig å løpe. Blir kjempesliten av det og gir opp med en gang.

Jeg spiser normal hverdagskost til normale tider. Men kan også tenke meg å gå på en realistisk diett, så her kan dere godt hjelpe meg er dere greie Smiley


Jeg er 171 cm høy, og veier 67 kg.
rundt lårene er jeg 48 cm
rundt rumpa er jeg 107 cm
rundt magen er jeg 95 cm
og rundt midjen er jeg 85 cm

Spørsmål 1:  Finnes det noen annen bra måte å kjøre cardio uten å bare løpe?

Spørsmål 2: Hva burde jeg spise for å gå ned?

Spørsmål 3: Hva burde jeg trene og hvor ofte?

Spørsmål 4: Finnes det noe tilskudd, shake, pulver jeg kan ta for å gå ned fortere?

trenger virkelig hjelp, så takk på forhånd SmileySmiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: HJELP MED VEKTNEDGANG
« #1 : 04. august 2015, 20:37 »
Spinning, ellipsemaskin, roapparat etc. Man kan trene de i sirkel for å få litt variasjon. Få i deg nok protein mens du slanker deg.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Mimosaen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: HJELP MED VEKTNEDGANG
« #2 : 05. august 2015, 12:53 »
Hei!
Jeg er ganske fersk i dette, men har da oppnådd noe positivt. Wink

Forrige mandag så fikk jeg meg appen Myfitnesspal. Der står det hvor mye kalorier jeg skal ha, og hvordan fordelingen av karbs, proteiner og fett er. Jeg registrerer alt jeg putter i munnen.

Jeg har syklet nesten annenhver dag, og vært en gang på treningsstudioet i løpet av disse dagene. På mandag hadde jeg gått ned 1.7 kg og i dag registrerte jeg en 6 cm krymping av livet. (jeg har litt å ta av)

Jeg er så fornøyd med dette, men har allerede bestilt en PT-pakke fra Treningsforum som jeg går å venter på. Tenker at jeg da får bedre oversikt og litt bedre variasjon i både kosthold og trening.

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: HJELP MED VEKTNEDGANG
« #3 : 05. august 2015, 23:01 »
"Spørsmål 1:  Finnes det noen annen bra måte å kjøre cardio uten å bare løpe?"

For vektnedgang -> Tenker du fettforbrenning? Jeg sykler knallhardt i 16 min etter styrke eller på en fridag for å øke fettforbrenning.

"Spørsmål 2: Hva burde jeg spise for å gå ned?"

Litt generelt: Spis mindre enn du forbrenner. Men ikke så lite mat at du mister muskler. Spis også protein for å bygge muskler om du trener styrke.

Kan være lurt å spise mye proteiner som gir en metthetsfølelse. Sunt fett er også svært bra. Vær derfor ikke redd for laks, egg og makrell i tomat som har både fett og protein. Tunfisk og torsk er bra som rene proteinkilder. Havregryn/grøt har greit med proteiner og karbohydrater som du f.eks. kan ta før eller etter trening.

"Spørsmål 3: Hva burde jeg trene og hvor ofte?"
For muskler: 2-5 ganger i uken. Tren i prioritert rekkefølge: 1. Knebøy!! 2. Markløft 3. Benkpress. 4. Sittende skulderpress med stang (militærpress) og 5. foroverbøyd roing (eller annen roøvelse for rygg). Med disse øvelsene har du de viktigste øvelsene for hele kroppen. Da bygger du muskler = markert.

Kardio: Se for deg en maratonløper og en sprinter, hvordan kropp ønsker du? Tren derfor ikke lange økter på tredemøllen eller sykkel. For fettforbrenning knallhardt i korte perioder. Se over.

"Spørsmål 4: Finnes det noe tilskudd, shake, pulver jeg kan ta for å gå ned fortere?"

Måltidserstatter kan brukes både for å gå opp i vekt og gå ned. En måltidserstatter inneholder mellom 200 og 320 kalorier med stort sett riktig fordelig mellom protein, karbohydrater og fett samt mye vitaminer. Dette produktet kan hjelpe deg ved at det erstatter et måltid per dag.

Proteinpulver kan også brukes for å gå ned i vekt samt beholde muskler.

Ellers selges det fettforbrennende piller over alt, men fokuser på trening og mat (riktig mat) før du i det hele tatt vurderer å bruke penger på det. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!