Skrevet av Emne: Ny til strongman!  (Lest 9196 ganger)

Utlogget Terrorific

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

Ny til strongman!
« : 07. august 2015, 11:59 »
Hei!
Har for øyeblikket trent i ca 8 mnd seriøst, før dette er det 2 år siden jeg har løftet noe jern men da var det ikke noe seriøst.
Eneste jeg har gjort dårlig er kosthold, for tiden kjører jeg ett program som jeg fant på nettet som Arild Haugen hadde skrivd til en kar, programmet går ut på og venne kroppen til tyngre belastninger.

Syntes at jeg har hatt bra fremgang på 8 mnd,
er kanskje 3 mnd siden jeg tok maxløft sist men jeg tror ca hva jeg ligger på:
Benkpress 140
Knebøy 220-230
Markløft 220-230

Knebøy vil da bli med wraps og belte.

Men det jeg lurer på det er hvordan burde man trene best mulig for strongmansporten?
Jeg vet det er mye baseøvelser og grunnstyrke, men har noen noe tips til treningsprogram som vil gangne meg bra for dette?

Har også ett annet spørsmål. det gjelder grep i markløft, jeg kjører med venstrehånda over og høyre under.
Men jeg merker dette svekker meg veldig hvis jeg skal kjøre motsatt, jeg er ikke like sterk i grepet den veien som den jeg kjører, Og jeg syns muligens at jeg har blitt noe usymmetrisk i lats, at høyresiden er noe større enn venstre, høyre biceps er også 0,5cm større enn venstre. Og en osteopat mente at jeg hadde mer muskelmasse i høyre nakke enn venstre.

Håper ikke dette ble for dumt, vet ikke hvor andre steder jeg skal henvende meg Smiley

Håper på positive svar og takk på forhånd Cool.
BP: 160
KB: 200
ML: 220

alt uten verken belte eller noe utstyr.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!