Skrevet av Emne: Lav fettprosent av løping?  (Lest 12001 ganger)

Utlogget maskin123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Lav fettprosent av løping?
« : 28. august 2015, 18:37 »
Hei!

Jeg løper en del og går på ski om vinteren. Men har fortsatt litt mage som jeg forsøker og bli kvitt. Vist jeg spiser litt mindre å fortsetter løpinga, vil det gi resultater? Målet er å se litt trent ut med lav fettprosent.

Litt som bilde lagt ved:

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Lav fettprosent av løping?
« #1 : 28. august 2015, 18:40 »
Trener du noe vektløfting? Skal du bare bli kvitt fett?

Både sprintere og langdistanseløpere har lite fett. Men hvordan vil du se ut? Får å øke fettforbrenning anbefaler jeg 16 min knallhard sykling eller annen kardio, men det er i kombinasjon med vektløfting.

Ellers forbrenner du kalorier ved løping også, men her har jeg ikke noe mer erfaring Smiley

Utlogget maskin123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Lav fettprosent av løping?
« #2 : 28. august 2015, 18:46 »
Trener du noe vektløfting? Skal du bare bli kvitt fett?

Både sprintere og langdistanseløpere har lite fett. Men hvordan vil du se ut? Får å øke fettforbrenning anbefaler jeg 16 min knallhard sykling eller annen kardio, men det er i kombinasjon med vektløfting.

Ellers forbrenner du kalorier ved løping også, men her har jeg ikke noe mer erfaring Smiley


Takk for svar. Jeg trener litt styrke(knebøy, mark, bøy) prøver å få 3 styrkeøkter i uka, men har nylig operert i håndleddet så jeg får ikke løftet noe på en stund. Liker løping veldig godt, så forsåvidt er det greit å kun holde på med det. Jeg bare lurer på om det er mulig å få en flott og stram kropp av det. Vil forresten se ut som han på bilde ca, relativt tynn.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Lav fettprosent av løping?
« #3 : 28. august 2015, 22:39 »
Du kan klare å trene styrke for overkroppen ved å bruke apparater der du ikke nødvendigvis må feste grep. Eller slyngetrening der du fester slyngene lenger opp på armen enn i hånda eller rundt håndleddet.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget marku998

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Lav fettprosent av løping?
« #4 : 13. september 2015, 13:09 »
Skal du brenne fett, må du vel nesten belage deg på å miste litt muskler også. Muskeltapet kan jo minimeres med riktig kosthold og styrketrening, men å belage deg på både å bli stor og bli kvitt fettet på samme tid kan nok bli litt vanskelig.
Lyst på gratisspins uten innskudd? Sjekk ut GamblingGuiden

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Lav fettprosent av løping?
« #5 : 13. september 2015, 14:29 »
1) Kutt ned på løpingen, tren styrke 4-5 ganger i uka, og ligg i kaloriunderskudd til du er fornøyd med kroppen.
2) Deretter kjører du reverse diet hvor du gradvis går fra kaloriunderskudd mot kalorioverskudd. Her kan du f.eks. øke kaloriinntaket med 100 kalorier hver uke, helt til du ligger i et overskudd med 200-300 kalorier hver dag.
Når du ligger i kcal-underskudd senkes metabolismen over tid, og kroppen trenger derfor tid til å tilpasse seg og øke metabolismen igjen.

Umulig å miste fett samtidig som man bygger muskler, MEN: ved å trene styrke samtidig som du slanker deg vil du lettere bevare muskelmassen du har, noe du ikke vil med løping.
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!