Skrevet av Emne: Styrkeprogram som skåner fingrene  (Lest 4913 ganger)

Utlogget Jacobs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Styrkeprogram som skåner fingrene
« : 09. oktober 2015, 14:26 »
Etter en lengre tids pause har jeg endelig tatt tak og kommet i gang igjen med styrketrening, men jeg har et lite problem. Jeg har nemlig pådratt meg betennelse i noen av senene og leddene i fingrene mine, og  kuren er egentlig kun hvile. Med andre ord kan jeg ikke belaste fingrene i veldig stor grad, og dette utelukker da de fleste øvelsene på det vanlige fullkroppsprogrammet jeg pleide å bruke. Ikke bare gjør det vondt med f.eks. pullups, men det belaster også fingrene og forlenger da mest sannsynlig betennelsen min. Jeg pleier vanligvis å klatre mye, men det er helt uaktuelt nå, så ønsker å bli bra igjen så fort som mulig.

Så er det noen som har forslag til hva slags øvelser jeg kan ha i et fullkroppsprogram som ikke belaster fingrene mine i stor grad, men som likevel gir ok trening frem til fingrene blir bedre? Knebøy, benkpress og skulderpress går ihvertfall helt fint, men trenger noe mer enn det. Spesielt rygg sliter jeg med å komme på øvelser som ikke belaster fingrene. (roing er f.eks. no go)

Det beste hadde vel vært å ta pause til fingrene var bedre, men av erfaring kan det ta flere måneder før det blir helt bra, og jeg ønsker virkelig ikke å utsette treningene ytterligere.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Styrkeprogram som skåner fingrene
« #1 : 09. oktober 2015, 15:45 »
Surr ett eller annet rundt håndleddene og stanga og unngå å feste grep i det hele tatt. Det kan bli litt involvering av diverse underarmsmuskler likevel så det er ikke sikkert at du tåler det heller.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Jacobs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Styrkeprogram som skåner fingrene
« #2 : 10. oktober 2015, 18:25 »
Det hørtes ikke så dumt ut faktisk. Jeg sliter kun med senene i selve fingrene, og ikke videre inn i underarmen, så å stresse underarmsmusklene burde gå ganske fint.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Styrkeprogram som skåner fingrene
« #3 : 10. oktober 2015, 21:29 »
Så kan du trene deg opp senere med å gå over til reimer og så tilbake til vanlig grep tilslutt. Men ikke før betennelsen er ute av systemet.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!