Skrevet av Emne: Hvordan gå opp i vekt fort og andre spørsmål  (Lest 3123 ganger)

Utlogget Pringlesmannen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hvordan gå opp i vekt fort og andre spørsmål
« : 21. november 2015, 23:20 »
Hei!

Jeg er en gutt på 18 år som har trent i drøyt 2 mnd nå. Jeg er ganske tynn, veier 65 kg og er 1.89 høy. Jeg vet at dette er veldig lite, så jeg vil gjerne gå litt opp for å bygge bedre muskler. Så da lurte jeg på hvor ofte jeg burde spise, hva jeg burde spise, og om jeg burde ta gainer/proteinpulver, og andre tilskudd. Burde jeg droppe sukker? Burde jeg spise visse ting flere ganger i uken? Hadde satt utrolig stor pris på svar!

Tusen takk på forhånd Smiley

Utlogget hellstrøm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Hvordan gå opp i vekt fort og andre spørsmål
« #1 : 22. november 2015, 11:49 »
For min del gikk vekta opp ved å spise egg hver dag til lunch, i tilegg til å spise regelmessig frokost, lunch, middag og en gainershake + brødskive til kveldsmat. Spis mye, og ofte er vell nøkkelen.

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Hvordan gå opp i vekt fort og andre spørsmål
« #2 : 23. november 2015, 10:47 »
Om du spiser 3 eller 6 måltider om dagen har ingenting å si. Du må bare tenke at du skal få i deg et viss antall kalorier iløpet av en dag.

Øk matinntaket ditt med 50% så kan vi snakkes om noen måneder.

Utlogget yeahbuddy3614

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Hvordan gå opp i vekt fort og andre spørsmål
« #3 : 23. november 2015, 13:04 »
Først må du sikte mot hvor mange kalorier du skal spise, anbefaler sterkt denne: https://www.healthstatus.com/calculate/calories-to-gain-weight

Søk opp på maten du spiser og finn ut hvor mange kalorier det er pr 100g, gjerne vei maten du spiser av og til, slik at du ikke spiser for lite mat. Gjerne spis ofte, da er lettere å få i seg maten, så slipper du å bruke så mye gainer, pulver, fet man som pølser, bacon, osv. Personlig bruker jeg mer av det enn jeg burde, men er vanskelig å få i seg nok når jeg er vekke over halvparten av dagen på skole. Mutant mass gainer med jordbær-/banansmak kan jeg anbefale, kjøpes og proteinfabrikken. Proteinpulver er greit, men føler at man får i seg nok protein når man spiser mye mat/gainer. X-life har billigst proteinpulver. Gjerne kjøp inn noe peanøttsmør som du kan spise på før du legger deg/eller om du sliter med å få i deg nok kcal! Det viktigste er å være ærlig med hvor mye du faktisk får i deg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!