Skrevet av Emne: 1% konstant økning mellom hver trening for ambisiøst?  (Lest 2977 ganger)

Utlogget Tomsing

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Jeg har satt opp program med 5 baseøvelser 5x5 for hele kroppen 4 ganger i uka. Hvor jeg øker med 1% mellom hver trening. Det høres jo veldig lite ut, men er det for mye?

Starter jeg med 40 kg knebøy denne uka og øker 1% hver trening. Med en hvileuke i uke 17 ender jeg opp på hele 136,5 kg innen uke 25. Jeg kan ikke forestille meg å klare så mye etter nesten 6 mnd. Er dette et realistisk mål?

Litt bakgrunn. Har trent styrke aktivt tidligere, men nærmere seg 2 år siden siste trening (merkelig nok fyller min datter snart 2. Ikke tilfeldig ::dry:Smiley

Jeg ønsker progresjon hele veien. Mellom hver eneste trening. Tenker at jeg kan prøve å se hvor langt det går, og eventuelt justere reps så det blir tilsvarende økning bare ikke i ren vekt.

Spørsmålet er vel enkelt å greit. Kan dette la seg gjøre?


Utlogget Kent2

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Høres nesten ut som Stronglifts 5x5 som er et veldig populært nybegynnerprogram. der starter du lavt og øker med 2.5kg hver gang du klarer en øvelse 5x5.

Utlogget Superekorn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Om det er realistisk å ende opp på 136.5 etter 6 måneder kommer an på hvor mye du sover, hvor mye du spiser, hvor hardt du er villig til å trene og anlegg for styrketrening. Med hovedvekt på de to første. Du må nok sikte på å sove ca 8 timer per natt og gå jevnt opp i vekt om du skal klare en såpass bratt økning.

Det virker som både stronglifts 5x5 og starting strength jevnlig tar folk til over 140 i knebøy i løpet av omtrent samme tidsrommet. Du burde forresten sjekke ut disse programmene da de ligner veldig i filosofi på ditt program, men er laget av folk som virkelig har peiling og som har fått testet programmet på mange.


Utlogget Tomsing

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Skal sjekke ut disse programmene! Ligger på rundt 7-8 timer søvn nå og prøver å nå 3000 kcal om dagen. Veier forøvrig 88kg fordelt på 174cm. Ville helst se til at jeg gikk litt ned da det ikke akkurat er 88kg med muskler.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!