Skrevet av Emne: Helkroppsprogram til slank jente i 20-årene  (Lest 2550 ganger)

Utlogget Februarjente

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Helkroppsprogram til slank jente i 20-årene
« : 08. februar 2016, 21:32 »
Har trent endel styrke tidligere samt drevet med bl.a.friidrett og ski. Vil nå ta opp igjen styrketreningen, tenker å trene helkropp tre ganger per uke. Er i midten av 20-årene, 1.75m høy og veier ca.65kg. Frisk, med et normalt sunt og variert kosthold. Ønsker å få mer definerte muskler, sprettrumpe rent for estetikkens skyld, og en kropp som holder ut lange dager i ganske fysisk tung jobb Smiley
Har noen forslag til et program og kanskje også tips ift.kosthold?

Utlogget Superekorn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: Helkroppsprogram til slank jente i 20-årene
« #1 : 09. februar 2016, 10:32 »
Flere og flere jenter innser at baseøvelser er det som gjelder både for estetikk og funksjonalitet, også for jenter. Lær deg å ta knebøy, markløft, benkpress osv. Om jeg var deg ville jeg prøvd Stronglifts 5x5 (http://stronglifts.com) eller Starting Strength (http://fitnessbloggen.no/starting-strength/).

Den eneste modifikasjonen jeg ville gjort som jente er at om gymmet ditt ikke har vektskiver på 0.5kg det ville jeg investert i ett par. Da har du nemlig mulighet til å øke vekten du trener med i mindre steg enn programmene tradisjonelt ber om.

Om du har en tung jobb i tillegg er det vel den største fellen du kan gå i å spise for lite! De fleste ønsker mer muskler, bli sterkere og mindre fett. Dessverre er det veldig vanskelig å reduserer fettmengden samtidig som du øker muskelmasse og blir sterkere. Ville derfor satser på de to første nå og eventuelt sett på fettreduksjon om en stund. Og bare for å ha sagt det: Ja, du ønsker mer muskelmasse. Definerte muskler kommer av lav fettprosent, men du må også ha muskler i utgangspunktet for at de skal komme frem. Og sprettrumpe også kommer av at du får større rumpemuskler. Lykke til Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!