Skrevet av Emne: Lite progresjon, hvorfor?  (Lest 6239 ganger)

Utlogget Torkar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Lite progresjon, hvorfor?
« : 14. mars 2016, 23:56 »
Jeg er akkurat fylt 23 år og har løftet vekter fast 2-3 ganger i uken siden januar 2015 (med unntak av 2 mnd sommerferie hvor det ble sjeldnere og mindre regelmessig). Da jeg begynte å løfte vekter var målet mitt å bygge muskler og bli sterkere. Men først og fremst ville jeg bygge muskler da jeg har vært ganske tynn og spinkel hele livet og ønsket å forandre på dette. Jeg elsker å være på trening og løfte vekter, og jeg får en energiboost etterpå som gir meg lyst til fortsette å trene uke etter uke.

Siden jeg begynte å trene minimum 2 ganger i uken i januar 2015, har jeg lagt på meg ca 3,5-4 kg. Jeg er 181 cm høy og veier nå 73 kg. Da jeg begynte med treningen varierte vekten min fra 66-68 kg. Jeg hadde aldri fulgt noe fast program før i november i fjor, da jeg bestemte meg for å prøve å følge et program. Det programmet jeg følger er laget av en kar som kaller seg Scooby (regner med flere av dere vet hvem han er).

Jeg føler at jeg ikke har den fremgangen jeg ønsker, og lurer på om dette kan skyldes at treningsprogrammet jeg følger ikke er godt nok. Jeg spiser som regel 4 måltider iløpet av en dag; frokost, lunsj, middag og kveldsmat. I mellom disse måltidene kan det hende jeg spiser frukt eller lignende. Jeg har også begynt å drikke litt proteinshake til de måltidene hvor jeg vet jeg ikke får i meg nok proteiner. Dette kan feks være et standard lunsjmåltid med 3 brødskiver og vann. I disse tilfellene har jeg derfor begynt å drikke litt proteinshake i tillegg, bare for å supplere med mere proteiner.

Jeg legger ved et bilde som viser programmet jeg følger. Burde jeg gjøre noe annerledes for å kunne få bedre fremgang og økt muskelvekst?

Håper på gode svar Smiley

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Lite progresjon, hvorfor?
« #1 : 15. mars 2016, 00:06 »
Min subjektive mening:
1) kast programmet. Her er ikke engang benkpress, markløft eller vanlig knebøy. Logikken bak å starte med kjernemusklene forstår jeg ikke heller
2) tren styrke 3-4 gg/uke. 2 er for lite for tilfredsstillende økning
3) spis nok, spis riktig

:-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!