Skrevet av Emne: Første gang på deff... Forventning vs resultat  (Lest 7638 ganger)

Utlogget Streber1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Første gang på deff... Forventning vs resultat
« : 03. april 2016, 13:05 »
Mann, 42 år, 180 høy og typisk ectomorph kroppstype. Har trent styrke aktivt i 3-4 år, hovedsaklig i 5-8 reps området. I November var målene 96 kg, 19wt% fett og magemål 96 cm. Satt da som mål å komme ned i 10wt% fett etter følgende  oppsett:
2000 kcal/dag med 45/35/30 p/k/f macrofordeling. Mye cottage cheese, kylling, grønnsaker, frukt osv
Styrketrening 3-4 ganger i uka, 2-splitt, 8-10 reps/sett.
Tredemølle 60 min 3 ganger i uka
Har kjørt svært strikt etter dette programmet (ikke noen utskeielser av noe slag)
Vektnedgangen lå steady på 0,5 kg/uke de første 6 kg, før effekten ble halvert de neste ukene. Siste to uker har vekt nedgangen vært null. Siste mål (i går):
Vekt 86,5 kg, 13wt% fett, 86 cm magemål. Etter dette har jeg mistet rundt 2 kg muskler underveis...! Er dette noe en bør forvente?
Er ikke helt i mål ennå, så jeg lurer fælt på hvordan jeg skal komme videre. Er redd for å redusere kcal mer, grunnet frykt for ytterligere tap av muskelmasse. Hadde håpet at noen av dere, særlig andre hardgainers, kunne dele noen erfaringer?Huh

Utlogget Streber1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Første gang på deff... Forventning vs resultat
« #1 : 03. april 2016, 13:27 »
Ser jeg var litt uklar i teksten. Det jeg mente, var at jeg har mistet to kg muskler siden starten på dietten...

Utlogget Tomsing

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Første gang på deff... Forventning vs resultat
« #2 : 29. april 2016, 11:11 »
Tror du startet for hardt. 2000 kcal på 180cm og 96 kg er veldig lite. Spesielt om du trener mye i tillegg. Problemet kommer når kroppen begynner å venne seg til mengden mat. Å begynne å gå under 2000 kcal kan bli lite. For å komme deg videre er du nødt til å spise enda mindre eller forbrenne enda mer med trening/bevegelse.

Jeg gjorde samme feilen første gang jeg deffa. Shavet masse kcal samtidig som jeg trente mye og begynte å gå/løpe flere ganger i uka. Så når jeg begynte å stoppe opp hadde jeg ingenting å ta av lenger.

Nå før deff pleier jeg å øke kcal og "venne" kroppen til det før jeg tar av 200 kcal dagen. Så når det stopper så tar jeg ytterligere 200. Neste gang så kan jeg f.eks. begynne å øke forbrenning som tilsvarer 200 kcal dagen med turer/jogging. Prøver å ikke bruke alle kortene jeg har på hånda med engang for å si det sånn

Utlogget Streber1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Takk for bra utfyllende svar!
Har øket gradvis til 3200 kcal nå, og tenker å ligge der noen uker før jeg kutter igjen. Følger da ditt mønster.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!