Skrevet av Emne: Jente, ned i vekt (bilde)  (Lest 2730 ganger)

Utlogget BROWNIEE

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Jente, ned i vekt (bilde)
« : 28. april 2016, 09:24 »
Jeg er ei jente på 20 år, 163 cm, 58-59 kg. Idealvekt er 53 kg. Dette veide jeg for ca et år siden.

Jeg trener nå 5 dager i uken (jogger ca 7-8 km (3 dager i uken) og trener styrke (2 dager i uken) - for det meste med egen kroppsvekt.
Dette er trening jeg trives med, og personlig tenker jeg det bør være bra nok for å klare å gjennomføre en vektreduksjon. Problemet er vel heller sulten jeg føler når jeg trener så mye..    eat

Jeg vil gjerne ned i "idealvekten min". Jeg har en mistanke om at jeg har lagt på meg en del muskler, da jeg både er mer aktiv nå og spiser mer enn tidligere (er veldig mye mer sulten nå! Blir aldri mett..) Ser spesielt at lårene har vokst betraktelig..

Kroppen min nå er ikke "fleskete", men kompakt. Jeg liker kroppen min best når den er liten, utholden og lett (og definerte muskler selvsagt). Dette gjør at jeg kan løpe lengre og føle meg mer "energisk". Om 2 måneder skal jeg til syden, og har veldig lyst til å gå ned noe før den tid (vet at 53 kg er urealistisk i den sammenheng!). Men dette er jo et mål jeg er innstilt og villig til å jobbe med hele sommeren/høsten ut om så.

Uansett: Hva tenker dere om treningen min? Noe jeg kan gjøre annerledes? Hvor mye er det realistisk at jeg går ned på 2 mnd?
Har dere noen tips i forhold til mat? Kanskje noen kunne hjulpet meg med kostholdsplan?  Huh

Dette er hva jeg mener med en kompakt, (sterk) kropp:
http://41.media.tumblr.com/c0a933e59cf0173873077c5a3c4312ee/tumblr_nmyx60aL6u1s65lsno1_1280.jpg

Dette er kroppen jeg ønsker, mer mot lett og energisk:
http://bloggfiler.no/fitliving.blogg.no/images/1176026-7-1374769291813.jpg

Utlogget Queen_Isa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Jente, ned i vekt (bilde)
« #1 : 23. mai 2016, 20:31 »
Hei, kan jeg spørre hvorfor du vil ned i vekt? Er det ikke mer realistisk å gå ned i fettprosent? Husk at muskler veier mer enn fett, så hvis du legger på deg like stor mengde muskler som du går ned i fett, vil du jo gå opp i vekt (selv om du faktisk ser tynnere ut). For å forbrenne fett må du trene kardio og intervaller, og ligge i kaloriunderskudd. Se på innholdsfortegnelsen på endel matvarer, og regn deg fram til hva du kan spise. Ett godt tips er å følge Helsedirektoratets anbefalinger: https://helsedirektoratet.no/folkehelse/kosthold-og-ernering/kostrad-fra-helsedirektoratet Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!