Skrevet av Emne: Hang ups overvektig!  (Lest 2282 ganger)

Utlogget Egenvekt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hang ups overvektig!
« : 28. april 2016, 19:35 »
Hei . jeg vil først begynne med å si at jeg er helt ny her på forumet og kanskje burde valgt å lete gjennom noen tråder før jeg postet noe selv , men velger å gjøre det likevell .

Altså jeg har som mål og trene mest mulig med egen kropsvekt og gå ned i vekt . Jeg er enn mann i 20 årene som er 185cm høy og veier ca 130kg har enn god del erfaring med vanlig styrketrening med vekter . Men har nå hatt trenings opphold i rundt 7 måneder og lagt på meg godt over 20kg . jeg har altid hatt enn fasinasjon over trening med egen kropsvekt . altså push-ups . dips ..hang ups - osv osv .
Men jeg har aldri klart og trene hang ups jeg husker jeg klarte såvidt 1 hang up da jeg gikk på ungdomskolen .

Har dere noe tips til hvordan jeg skal trene sånn at jeg ettervært får til hang ups ?. litt info om hvor jeg ligger ann nå .
Jeg har funnet enn masse tips på nette og det mest vanlige ser jeg er og ta negative hang ups altså gå på enn stol og holde igjen sakte på vei nedover . probleme er bare at jeg er så dårlig form akkurat nå at jeg klarer ikke engang holde meg igjen på vei ned xD
så da bruker jeg strikk og holder meg igjen på vei ned . Men enn del folk sier da at om du gjør det med strikk kan du bare glemme å få det til . Finnes det mer effektive måter . Er det sånn at det jeg driver med i bunn og grunn er bortkastet å jeg heller kanskje burde droppe "drømmen" om og trene med egen kropsvekt og heller bare begynne og løfte vekter igjen ?
Kan legge til at jeg har begynt å trene kondisjon å spise mindre enn jeg forbrenner for å gå ned i vekt inntil vekter/egen kropsvekt.

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Hang ups overvektig!
« #1 : 28. april 2016, 23:00 »
Hei. For å klare pullups må vekten reduseres. I mellomtiden kan du bruke ryggøvelser med vekter for å bygge opp styrken, feks markløft og nedtrekk. Pullups med strikk er ikke tull. Strikk brukes når man ikke er sterk nok i forhold til kroppsvekt. Å si at det er tull blir som å si til en nybegynner:"det er tull å trene med 40kg i benkpress. Du må trene med 100kg ellers er det ikke noe poeng" Når du kommer under 110kg (der du var for 7mnd siden) er det fullt realistisk å klare pullups. Lykke til!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!