Skrevet av Emne: Jeg trenger veiledning!  (Lest 2446 ganger)

Utlogget alli

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Jeg trenger veiledning!
« : 22. mai 2016, 22:13 »
Hei Grin Jeg føler meg litt lost og håper noen kan hjelpe meg til å nå målene mine med treningen.

Om meg: Kvinne, 23år, 164cm, 62kg, BMR 1447.17
PAL-verdi 2 243,1135

Kroppen min er i dag etter min mening litt slapp. Problemområdet mitt er for meg i hovedsak magen min og hoftene mine. Jeg synes det området er for stort i forhold til hvordan resten av kroppen min ser ut. Proporsjonene er ikke helt bra etter min smak. Jeg er også plaget av valker øvre del av ryggen.

Målet mitt er da å redusere fettprosenten, men jeg har også lyst å øke muskelmassen en god del. Jeg vil føle meg friskere, sterkere og penere. Jeg vil ha flatere mage, redusere håndtakene og valkene, men jeg ønsker også muskler! Jeg vil være og se trent ut.

Jeg sliter mye med at jeg ikke har energi. Føler meg sliten og trøtt egentlig hele tiden. Unntaket er når jeg føler meg opplagt og klar for dagen. Jeg vet at trening og et godt kosthold vil hjelpe meg med å føle meg mer som et "normalt" menneske.

Med all denne informasjonen i tankene så lurer jeg på: Skal jeg fokusere på å gå ned i vekt først, men et underskudd på PAL-verdien, eller skal jeg kjøre på med muskelbygging og fokusere på et overskudd av PAL-verdien?

Jeg tenker at enten så starter jeg med underskudd og kommer til en vekt jeg føler er rett for meg i utgangspunkt fra hvordan jeg føler meg i dag, og så når jeg kommer dit så kan jeg starte muskeltreningen for å definere kroppen videre, da med overskudd i tankene. Er det lurest? Eller kan jeg få samme, eller bedre resultat av å trene styrke med overskudd med engang?

Håper jeg har forklart meg godt nok og at det er noen som kan hjelpe meg videre. Jeg er helt i startfasen av å snu helsa og livsstilen rundt. Takker så mye for svar på forhånd! Smiley

Utlogget Queen_Isa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Jeg trenger veiledning!
« #1 : 23. mai 2016, 20:36 »
Hei! Så utrolig bra av deg at du har kommet fram til dette Cheesy Jeg ville nok startet med å endre kostholdet, da får du alle næringsstoffer, vitaminer og mineraler du kanskje har gått glipp av, og du vil etter bare en dag føle at energien er mye bedre! Etterhvert som energien øker har du enda mer motivasjon og større overskudd til å begynne å trene, og alt vil bli mye lettere. Helsedirektoratet har veldig gode anbefalinger: https://helsedirektoratet.no/folkehelse/kosthold-og-ernering/kostrad-fra-helsedirektoratet Smiley

Utlogget alli

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Jeg trenger veiledning!
« #2 : 24. mai 2016, 16:26 »
Tusen takk Queen Isa!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!