Skrevet av Emne: Trenger litt tips! Ned i vekt  (Lest 2289 ganger)

Utlogget Ngjiii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Trenger litt tips! Ned i vekt
« : 26. mai 2016, 07:28 »
Hei Grin Gutt på 20 år som trenger litt tips og innspill både på diett og trening.
Veide meg for en uke siden og så at vekten hadde tippet 100, da var det på tide å gjøre noe!

Har satt opp en diett så langt, men siden jeg er helt ny på det her kunne jeg trengt noen tips til hva jeg kan forbedre.
Frokost:
2 egg
2 skiver bacon
1 ss tran

Mellommåltid:
2 fiber knekkebrød
1 skive kalkunfilet
1 eple/pære

Lunsj:
200g kyllingfilet
25g fullkornspasta
100 gram valgfri salat

Mellommåltid:
2 fiber knekkebrød
1 skive kalkunfilet

Middag:
180g biff
100g brokkoli
100g søtpotet
Eller
200g laks
75g fullkornspasta
100g valgfri salat

Jeg beveger meg ganske mye i jobben jeg har, pluss at jeg prøver å få til minst 1 time hver dag med enten squash, jogging
eller gåtur/powerwalk.
Alder: 20
Høyde: 186cm
Vekt: 103kg

Takker for all hjelp!

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Trenger litt tips! Ned i vekt
« #1 : 26. mai 2016, 10:33 »
Hei. En av tingene som slår meg er at med unntak av middag og lunsj så tror jeg du vil være veldig sulten i etterkant av måltider. Å sette opp en kostplan tar tid, men jeg lagde nettopp en plan til en med nesten samme høyde og vekt som deg, som trener styrke. Nå er planen basert på hans matvarepreferanser, så det kan selvsagt hende at du ikke vil følge planen. Proteinpulveret som er til etter trening kan erstattes av andre proteinkilder, feks 3 dl ekstra lett melk, 200g mager kesam med funlight eller bær. Evt en skive grovt/ekstra grovt brød med magert pålegg. Proteininntaket i denne planen er en del høyere enn ditt behov, basert på din aktivitetsbeskrivelse.

Kcalinnhold per måltid er spesifisert. Dette for at du skal kunne gjøre endringer om ønskelig. Feks i middagen, ingen spiser det samme hver dag. En middagsporsjon kan beså av 1/3 mager kjøtt/fugl/fisk, 1/3 grønnsaker og 1/3 poteter/ris/pasta. Fullkornsprodukter av ris og pasta fremfor hvit type.Mengdene i middag kan bli feks 150g  fisk, 150g potet, 150g grønnsaker. Fisk spises 2-3 gg/uke, hvorav fet fisk (laks, ørret, makrell) 1-2 gg/uke.

Frukt som er listet opp er bare eksempler, her kan du velge selv. Vær imidlertid obs på at om du spiser avokado mange ganger i uken så  inneholder mye kalorier. Dette fordi avokado inneholder mye gode fettsyrer, så det kan absolutt spises i blant.

Rekkefølge på måltider bestemmes selv. Det viktigste er at det ikke går for lang tid mellom vært måltid, av hensyn til lavt blodsukker som fort kan før til at man "sprekker" og tar usunne valg.

Matplanen tilfredsstiller behov for både makro og mikronæringsstoffer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!