Skrevet av Emne: Ned i fett, opp i muskelmasse. Hva først?  (Lest 1457 ganger)

Utlogget Sanroen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Ned i fett, opp i muskelmasse. Hva først?
« : 26. mai 2016, 15:09 »
Hei:)

mann, 23, 89kg og 181 høy.
Jeg har nå såvidt kommet i gang med treningen igjen.
Mine mål er å få ned fettprosenten, da jeg føler jeg har noe for mye fett rundt mageregionen.
Ellers er målet muskelvekst og mer styrke og bedre kondis da denne er veldig dårlig.
Motivasjonen er relativt god men det at jeg ikke har noen konkret plan under treningen og flere spørsmål gjør at jeg føler jeg ikke får maks ut av tiden jeg tilbringer på treningssenteret, noe jeg er redd ødelegger lysten på sikt.
Men det er ikke spørsmålet nå.
Det jeg lurer på er: Siden mitt mål er ned i fettprosent (rundt magen, selvom jeg vet det ikke går an å bli kvitt fett enkelte steder ::huh2:Smiley og muskelvekst og styrke. Så lurer jeg på hvor man bør starte. Har til nå under trening som regel kobinert begge deler, med en 5-10 minutter på mølle for å få opp puls før jeg går i gang med styrketrening. Avslutter med mølle igjen alt ifra 15-45 minutter (dette kommer an på energinivået).
Eller bør jeg kanskje fokusere kun på styrke i første omgang ved trening, og deretter fokusere på cardio? Eller omvendt?
Lurer på dette da jeg ikke vet om det kan ha noen fordel for muskelveksten med høyere fettprosent kontra lav, det samme med hvordan man fungerer under cardiotrening etter mye fokus på muskelvekst i uker/måneder.

Håper jeg gjorde meg forstått Cool

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!