Skrevet av Emne: Betennelse i slimpose skulder høyre og påbegynt slitasje AC ledd høyre  (Lest 12375 ganger)

Utlogget El_protein

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Som overskriften sier har jeg pådratt meg skader i høyre skulder. Ifølge legen er de ikke alvorlige, men alvorlige nok til å bli tatt på alvor.

Er det beste egentlig bare å la være alle former for pressøvelser i et par måneder nå? Å heller fokusere på dra øvelser, bygge opp rotator cuffen og generelt plukke opp de områdene jeg har vært late på?

Noen her som her gode tips basert på egne erfaringer å komme med?

For ordens skyld bruker jeg ikke noen medikamenter.

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

AC slitasje og bursabetennelse skjer når

1) Skulderbladet ikke beveges i riktig retning ift armen
2) Svak cuff (spesielt subscapularis og supraspinatus), lats, teres major

Hvile vil vanligivs ikke avhjelpe situasjonen. Adressering av ÅRSAKEN til problemet (ovennevnte) vil løse problemet permanent.

Les artikkel
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3971

Utlogget El_protein

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Takker for svar Smiley

Utlogget WingsofKynareth

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Hvem i alle dager er det som ikke klarer å bevege skulderbladet "riktig"? Kan det være så vanskelig? Tror nok dette kommer av for mye belastning.

Utlogget plebinho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44



Noen her som her gode tips basert på egne erfaringer å komme med?


JA.

Hadde samme problem som deg. Gikk til legen som ba meg ta det med ro. Klarte selvfølgelig ikke holde meg unna vektene på treningssenteret da jeg synes det å trene bein var alt for kjedelig i én måned sammenhengende. Resultat? Skulderen *ORDENTLIG* ut av ledd og muskelbetennelse (såvidt jeg husker). Måtte holde meg unna all trening i fire måneder.

Så ikke fuck dette opp mer enn nødvendig nå - det er mitt heteste råd. Husker med gru tilbake på den dagen det sa KNEKK i skulderen inne på Sats. Jeg skrek som en ape.
Bodybuilder og kostholdsekspert boende i Oslo. Deltidsskribent for nettsiden Billigproteinpulver.com og jobber med kosthold og trening for et privat firma på dagtid. Bare spør hvis du lurer på noe. Smiley

Utlogget El_protein

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

JA.

Hadde samme problem som deg. Gikk til legen som ba meg ta det med ro. Klarte selvfølgelig ikke holde meg unna vektene på treningssenteret da jeg synes det å trene bein var alt for kjedelig i én måned sammenhengende. Resultat? Skulderen *ORDENTLIG* ut av ledd og muskelbetennelse (såvidt jeg husker). Måtte holde meg unna all trening i fire måneder.

Så ikke fuck dette opp mer enn nødvendig nå - det er mitt heteste råd. Husker med gru tilbake på den dagen det sa KNEKK i skulderen inne på Sats. Jeg skrek som en ape.

Har fått beskjed om å holde meg unna tung form for trening, som belaster skuldrene mye, noe som er nokså åpenbart. Jeg har ikke tenkt å kjøre noen øvelser foran eller over hodet. Men jeg kan ikke innbille meg at å trene rotator cuff for eks kan gjøre situasjonen noe verre.

Fikk du sjekket scalpula? At de gikk i rett bane osv?

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Hvem i alle dager er det som ikke klarer å bevege skulderbladet "riktig"? Kan det være så vanskelig? Tror nok dette kommer av for mye belastning.
Du aner ikke hva du snakker om.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!