Skrevet av Emne: Prøver noe nytt - Styrkeløft  (Lest 20226 ganger)

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Prøver noe nytt - Styrkeløft
« : 23. september 2016, 21:58 »
Here we go. Var aktiv bokser i 4 år, fikk andre ting å holde på med og har ikke trent på 3 år nå.
Nå har jeg akkurat flytta til en ny by, og har starta opp treninga igjen, med litt muay thai. I tillegg så har jeg begynt å løfte litt for å få inn teknikk igjen. Holdt på i et par uker nå, og tenker å satse litt styrkeløft fra nå av.

Har testa toppidrett, og orker ikke kjøret en gang til, så dette blir nok (mest sannsynligvis) på hobbybasis. Når jeg veide 65kg og var i toppform hadde jeg følgende løft:

  • KB: 110
  • BP: 85
  • ML: 100

Ikke imponerende i styrkeløft, men det var jo heller ikke det jeg satsa på da. NÅ derimot blir det andre boller. Jeg har gått opp 23kg, og antageligvis ned i 1RM, men det kommer seg vel.. Mandag starter jeg Dietmar-program. Starter lett her, for jeg må få teknikken inn i kroppen igjen, og unngå å bli så støl at jeg ikke får utført treningene. Den siste uka har jeg kjørt endel baseøvelser med enormt lave vekter, og jeg regner med teknikken kommer tilbake rimelig kjapt.

Kjører et 12 uker langt program av Dietmar fra neste uke, så får vi se hvor det går derfra. Har egentlig bare et generelt mål om å bli sterkere i alle 3 øvelser, ikke noe utover det. Kan hende jeg setter meg mål og delmål uti programmet, når jeg har litt mer å gå ut fra.

Det var vel alt. Wish me luck  Cool
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget WingsofKynareth

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Prøver noe nytt - Styrkeløft
« #1 : 23. september 2016, 23:13 »
Ser ut som om vi ligger på samme nivå. Lykke til.

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Prøver noe nytt - Styrkeløft
« #2 : 23. september 2016, 23:20 »
Førstemann til 350? Wink
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget WingsofKynareth

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Prøver noe nytt - Styrkeløft
« #3 : 23. september 2016, 23:32 »
Tja....ok, men så er jeg nok snart der. He he. Har 95 i BP,  120 i ML og 105 i KB. Har ikke testet 1 RM i KB og BP, bare konservative estimater.

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Prøver noe nytt - Styrkeløft
« #4 : 26. september 2016, 17:22 »
Okei, da er jeg i gang for fullt. Starter rolig nå, med mye fokus på teknikk. Trenger nok litt tid på å komme meg tilbake til der jeg var, men jeg har god tid, så det plager meg ikke. Spiser som en gal, trener 3-5 dager i uka. Sitter faktisk på hviledagene og har lyst til å trene, så motivasjonen er der iallefall. Jeg driter i egen kroppsvekt, jeg vil bare øke løftene mine. Awesome!
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Prøver noe nytt - Styrkeløft
« #5 : 28. september 2016, 17:34 »
Sliter med disse fridagene. Utrolig kjedelig å sitte hjemme å se på videoer av trening.. Får fylle inn med litt lette økter med thai boksing på fridagene.. Vet jeg trenger de hviledagene, men jeg er utrolig rastløs for tiden, så jeg må ha noe å gjøre. Greit å terpe thai boksinga også, så jeg fortsetter å være skikkelig slem!
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Prøver noe nytt - Styrkeløft
« #6 : 02. oktober 2016, 16:04 »
Kjøper meg Mutant Mass Gainer over helga nå. Veide meg i dag tidlig, og jeg ligger på nøyaktig 88,1kg. Som sagt tidligere bryr jeg meg lite om egen vekt, så lenge løftene mine går oppover. Første uke av programmet er utført, og motivasjonen ser ut til å bare gå oppover. Gøy å være i gang med trening igjen! Smiley
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Prøver noe nytt - Styrkeløft
« #7 : 16. oktober 2016, 22:40 »
Heihei!

Etter 3 år uten trening burde jeg ha forutsett dette.. Senebetennelse i høyre skulder.
Kjører repeat av uke 1 i programmet frem til dette ordner seg. Siden det er en steril betennelse, er det bare en ting å gjøre. Tøye senen og trene med kun tyngdekraft som motstand.

Kjører nå 2x30 sek uttøyning av skulderen, 3x10 reps sidehev uten vekter, 3x10 reps fronthev uten vekter og avslutter med 1x30sek uttøyning. Dette gjør jeg etter generell oppvarming, hver trening. Litt lei av å løfte så lett uke etter uke, men det må gjøres. Kjedelig start på styrkeløft..
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Prøver noe nytt - Styrkeløft
« #8 : 27. oktober 2016, 14:02 »
Skulderen begynner allerede å bli bedre. Trener den sakte opp med lett benkpress og VELDIG lett sidehev og fronthev. Tror jeg kan begynne å løfte tungt igjen om 2-3 uker. Knebøy og Markløft trener jeg fortsatt hardt da. Programmet har sakte, men sikkert, økt vektene. Nå bøyer jeg 90kg og drar 80 på treningsøktene, så det begynner å bli tyngre.

Har noen helt elendige joggesko jeg trener i. Disse må oppgraderes før de virkelig tunge støtene kommer. Tenkte meg et sett Gorilla Wear sko.

Type disse: http://www.extremefitness.no/products/gorilla-wear-high-tops

Erfaringer?
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Prøver noe nytt - Styrkeløft
« #9 : 23. desember 2016, 02:10 »
Tada. update.

Dratt på med noen tyngre løft nå, og ser masse fremgang på 3 mnder og 1 uke. Dro 150 i mark her om dagen, og følte jeg kunne dratt 10kg til. 90x2 i benken en annen dag, så regner med jeg klarer 95. Skal teste tung knebøy i morgen, og håper å bøye 140-150! Dette betyr en total på 380-390kg. Jeg er fornøyd med fremgangen så langt!

Mål jeg gleder meg til: 100 i benk. 200 i mark. 200 i bøy Cheesy
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!