Skrevet av Emne: Treningprogram/Øvelser rettet mot kampsport  (Lest 6998 ganger)

Utlogget AndréLJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Treningprogram/Øvelser rettet mot kampsport
« : 20. oktober 2016, 22:56 »
Hei! Første innlegget mitt her  Grin

Jeg trener regelmessig og er fornøyd med mitt over/underkroppsprogram jeg trener for tiden.
Men i det siste har jeg blitt nysgjerrig på kampsport og sånn, mest MMA egentlig. Har lyst å begynne med det men for tiden strekker ikke lommeboka til et medlemskap på MMA Trondheim dessverre. Jeg lurer derfor på om noen her kan hjelpe meg med å finne treningsprogram eller treningsformer jeg kan begynne med som en slags "forberedelse" til MMA. Eventuelt øvelser jeg kan legge til i programmet mitt som er gode mtp kampsport. Ser for meg at baseøvelser og kjernemusklatur er viktige faktorer  what

Setter virkelig pris på tilbakemeldinger og hjelp.  Grin

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Treningprogram/Øvelser rettet mot kampsport
« #1 : 25. oktober 2016, 14:41 »
Baseøvelser er et godt utgangspunkt og det er alltid en fordel med kjernemuskulatur-øvelser. Et par tips til øvelser som kan være funksjonelle sett i forhold til MMA(her er jeg ingen spesialist) Rotasjon med stang(Joystick), Norwegian hamstring(forebygger lyskestrekk), pullover, chins og dips. Generelt kan det lønne seg å bruke øvelser som krever involvering av flere muskelgrupper; markløft og kettlebell sving er eksempler på det.....Viktig med stabilitet, koordinasjonsevne og utholdenhet; slyngeøvelser og jevnlig styrketrening med et høyt repsantall kan være en fordel.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!