Skrevet av Emne: Velge program for muskelvekst  (Lest 7341 ganger)

Utlogget Mksuperwoman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 20

Velge program for muskelvekst
« : 27. november 2016, 13:15 »
Hei. Håper noen kloke hoder her inne har noen innspill!

De siste mnd har jeg hatt 5-6 styrkeøkter i uken og minimalt med cardio. Nå ønsker jeg å steppe up gamet og legge på masse. Helst raskt. Det har gått greit til nå, men sakte. Lagt på meg 2,5-3 kg de siste 3-4 mnd. Er 18 år gammel jente og trent i 1 år. Sett på RYP, Doggcrap, 5x5 og de andre som er mest omtalt i forumet her. Per i dag har jeg 2 dager bein, 1-2 dager rygg og biceps, 1-2 dager skuldre og mage, en mage, bryst og triceps. Legger gjerne til noen mageøvelser de andre dagene også. Gjør gjerne skuldre og bryst i samme økt.

jeg ønsker helst å ha 4-5 økter i uken, gjerne en til om jeg føler for det. Kan gjerne dele opp øktene i muskelgrupper, feks i 5x5 programmet er det squats og benkpress og roing i samme økt. Kan man da gjøre squats en dag, og resten av den økten neste dag? Og da supplere med andre øvelser begge dagene for de muskelgruppene, men ha hovedfokus på øvelsene som er i programmet, eller vil det ødelegge fremgangen? Hvis man gjør økt 1, 2 og 3 i hvilket som helst av de programmene, vil ikke kroppen få nok restutisjon mellom øktene hvis man ikke har minst en hviledag mellom som oppgitt i programmet. Jeg lever jo praktisk talt på gymmet og ser ikke for meg å bare være der tre ganger i uken.

Så, bør jeg fortsette som jeg har gjort til nå, eller kan jeg oppnå økt muskelmasse ved å følge et av disse programmene? Hvilket bør jeg velge? Er det bare smak og behag? Hvilke erfaringer har dere? Skal legges til at restutisjon er høyt prioritert og trener aldri samme muskelgruppe med mindre 48 timers mellomrom.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Velge program for muskelvekst
« #1 : 01. desember 2016, 11:33 »
Du bør vurdere om det er fullkroppsprogrammer eller splittprogrammer du vil legge fokus på. Et alternativ er å lage en firedagers splitt og evt legge til fullkroppstrening. Flere øvelser per gang per muskelgruppe kunne være lurt for deg å kjøre nå.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Mksuperwoman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 20

Sv: Velge program for muskelvekst
« #2 : 01. desember 2016, 11:53 »
Hei Rita! Jeg ønsker å gjøre et splittprogram, men synes at 5x5 virket bra om jeg bare kunne endre litt på det slik at jeg deler hver økt i to: overkropp, bein. Men så er det mye synes jeg å trene bein tre ganger per uke, så jeg velger to beindager og en overkroppsøkt til. Da må jeg splitte overkroppen i kroppsdeler, og ender egentlig opp med den samme splitten som jeg kjører i dag. Jeg har endret rep range og en del øvelser etter hva som er i 5x5 programmet, og lurer på om jeg likevel vil oppnå fremgang med dette eller om jeg MÅ følge det til punkt og prikke slik det er listet opp. Jeg skal prøve dette frem til jul i alle fall, så får vi se hvordan det går! Ellers er jeg åpen for tips til splittprogram for intermediate, med 4-6 økter/uke der målet er styrke og muskelvekst :-)

Utlogget misiepysie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Velge program for muskelvekst
« #3 : 11. januar 2017, 15:25 »
Jeg testet dette programmet, jeg anbefaler, supereffekter

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!