Skrevet av Emne: Erfaringer med kalorier/proteiner/karbohydrat sammensetning?  (Lest 6410 ganger)

Utlogget Altertattjo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5


Har du noen erfaringer med hvor mye protein/karbo/fett som er ideelt ift til kroppvekt?
Ønsker å sette opp en diett med mål om å bygge, uten at jeg er spesielt redd for å gå opp i fettprosent. Men selvfølgelig uten å gå opp unødvendig mye i fett.

Veier 110 kg med ca. 15 fettprosent. Har trent i ca 2 år, og har frem til nå stort sett bare spist etter følelsen og i perioder har det nok vært litt dårlig.

Utlogget Altertattjo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

I følge en kalkulator på bodybuilding.com skal jeg spise

Karbohydrater 350g
Protein 239g
Fett 88 g

Syns det var fryktelig mye karbohydrater da jeg prøvde å sette opp et eksempel på en kostholdsplan.

Utlogget Frøkenhelse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Hei,

Det er veldig mange ideer om det perfektet forholdet mellom proteiner og karbohydrater.
Først er det viktig at du sier noe om hva slags trening du driver med, hva er din nåværende fettprosent, hva er dine mål?
Jeg er Frøkenhelse, en aktiv pådriver av e-sigaretter og jobber for https://vapenorge.no . Her finner du god informasjon om hvorfor e-sigaretter er regnet av forskere som < 95% sunnere enn røyk.
https://vapenorge.no/pages/hvorfor-e-sigaretter

Utlogget Altertattjo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Takk for svar.

Målet mitt er å bygge muskler. Driver stort sett bare med styrketrening,  og skal teste ut german volume training for .uff neste program hadde jeg tenkt.
Ligger på 15 i fettprosent som jeg skrev innledningsvis.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!