Skrevet av Emne: Opptrening etter albueluksasjon  (Lest 5706 ganger)

Utlogget CurlySue

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Opptrening etter albueluksasjon
« : 28. oktober 2017, 08:04 »
Hei
Jeg falt på strak arm og fikk albuen ute av ledd for noen uker siden. Rett på sykehus, reponering (ingen brudd heldigvis)  og gips i to uker. Når gipsen ble tatt av, fikk jeg beskjed om 6 uker uten vekt på armen / bære noe etc, samt gjøre tøyeøvelser. Fikk også beskjed fra legen om ikke å trene eller gjøre aktiviteter som kunne føre til at jeg falt eller måtte ta meg for på armene fordi albuen kunne "poppe" ut igjen, før det altså var gått 6 uker etter fjerning av gips. Går til fysioterapeut for øvelser. Det har bare gått to uker etter fjerning av gips, og armen er stiv og vond, men jeg lurer egentlig på hvor lenge etter en slik skade før jeg kan begynne å trene normalt igjen? Er det slik at albueleddet er grodd / blitt tilpasset skikkelig igjen etter de 6 ukene ( egentlig 8 da) og da er det bare å begynne opptrening, og ingen fare for at den "faller ut"? Noen med erfaring? Kan jeg for eksempel gå på ski til vinteren? Eller kjøre slalom?
Det var utrolig vondt å få den ut av ledd, så jeg vil helst ikke oppleve det igjen.....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!