Skrevet av Emne: Restitusjon og dagsform  (Lest 5337 ganger)

Utlogget ttt500

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Restitusjon og dagsform
« : 07. november 2017, 15:28 »
Løp 5 km i moderat tempo i går kveld. Jeg er overvektig, og underveis i løpeturen merket jeg det godt i beina, men dette gikk raskt over etter løpeturen. Jeg mistenker at denne løpeturen var en ganske hard fysisk belastning på meg, fordi jeg er slappere/trettere i dag enn jeg har vært de siste dagene til tross for over 8 timers søvn.

Jeg merker for øvrig ikke noe stølhet i beina dagen derpå, merker bare at det ikke er samme spruten f. eks i trapper. De siste 10 minuttene av løpeturen gikk jeg, dette er en bevisst strategi jeg bruker for å unngå stølhet. I tillegg drakk jeg 1 glass eplejuice og 1 skive med skinke og ost rett etter løpingen i går.

Jeg har nylig begynt å jogge, dette er fjerde joggeturen på tre uker, etter å ha slitt med overvekt de siste årene. Før jogget jeg ofte, som regel 7-15 km annenhver dag. Jeg har alltid hatt som strategi å gå de siste 10-15 minuttene uansett lengde jeg løper og følger alltid opp løpeturer med 1 glass sukkerholdig drikke (saft, juice, biola) og 1-2 skiver etter løpeturen. Jeg blir sjeldent støl etter løpeturer, selv nå når jeg er overvektig. Husker ikke om jeg ble slapp/trett dagen etter (da jeg var i bedre form).

Selv tror jeg at 5 km løping er en ganske stor belastning for kroppen min basert på at jeg er slappere/trettere dagen derpå enn jeg har vært de siste dagene. Årsaken til at jeg ikke merker stølhet tror jeg er fordi kroppens hukommelse skyter inn fra da jeg var i bedre form for noen år siden, at jeg trappet ned ved å gå på slutten, samt at jeg fikk i meg næringsstoffer rett etter løpeturen i går kveld.

For ordens skyld må jeg påpeke at dagens frokost var 1 glass biola før jeg spiste 1 skive klokken 13. (Men jeg tror ikke dette er hovedårsaken til slapphet/trøtthet fordi kroppen min reagerer som regel ikke nevneverdig på å hoppe over frokost). Men det er greit å nevne dette likevel ettersom noen kan jo anse det som relevant for saken.

Jeg ønsker å vite hva andre tenker om situasjonen. Er dere enig i min analyse?

PS: Jeg er ikke veldig trøtt/slapp, men det er sjeldent jeg gisper midt på dagen etter 8 timers søvn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!