Skrevet av Emne: Stangering  (Lest 5982 ganger)

Utlogget Fredrik00

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Stangering
« : 22. november 2017, 22:35 »
Hei jeg kjører ett 5*5 treningsprogram som har fungert veldig bra for knebøy og markløft, men jeg klarer fortsatt ikke å øke i benkpress. jeg har ligget på den samme vekta i kanskje 2-3 månder nå. Jeg får som regel i meg nok kalorier og sover nok. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke klarer å øke.

Utlogget Sankri_45

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Stangering
« #1 : 05. desember 2017, 10:50 »
Å stange med samme vekta i benkpress i over 2 måneder tror jeg ikke er noen god strategi. Gå heller noen kg tilbake, og bygg deg så sakte og metodisk opp igjen for å se om du da kommer over nåværende maks. Øk heller antall reps (med mindre vekt) en stund, bygg så på kg for kg etter hvert som du merker at du blir sterkere. Benkpress er også nokså teknisk, og det er mange muskelgrupper i sving. Feil teknikk, og du stagnerer fort. Det er også enklere å forbedre teknikken,når du har komfortabel vekt gjennom at du trener volum (mange reps, lærer deg stanga/vektene å kjenne, kroppspositur osv. osv.) Kan være en ide å få litt ekstern hjelp her, for å se hvordan du løfter. For min del, så brukte jeg maskinbenkpress en liten stund i tillegg for å "sjekke" at jeg faktisk ble sterkere, fordi i maskin fjerner endel av de tekniske sidene ved benkpress. Dermed kunne jeg fastslå, at min begrensning i hovedsak lå i teknikk og/eller støttemusklatur. Forbedret dette, og økningen kom.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!