Skrevet av Emne: hvor stor er det mulig å bli uten dop?  (Lest 89941 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #45 : 29. april 2005, 09:06 »
Ikke for å vere så innmari negativ, men går ikke sporstoffene ganske raskt ut av kroppen? (ikke på alle stoffer sikkert) Så det er fult mulig å holde på for fullt når en bygger seg opp, for så å slutte tidsnok til testene?
Så det da egentlig ikke for så stor betydning for om folk er reine eller ikke, selv om en tester de på stevner....

På de stoffene som er mest populære blandt styrkeløftere og vektløftere så er nok sportsoffene veldig kjapt ute av systemet, men jeg tror ikke de stoffene ville vært videre gunstige dersom målet var å komme hard som bein inn på en byggerscene.

Men for all del - når det gjaldt Guillaume og Ashley så var jo de proffer, og der ble det ikke testa for sånnt den gangen heller, så en har jo bare deres ord på det. Men det gjelder jo de fleste da - enten de driver med den ene eller andre aktiviteten....

Når det gjelder La Cour så har ikke jeg problemer med å tro at det er mulig å bli i så ufattelig bra form reint. Han er forøvrig nesten like høy som Ronnie Coleman (omlag 2 cm lavere), men veier 35 kilo mindre i den formen som vises på bildet over (ca 100 kilo)........ Mindre er med andre ord ikke nødvendigvis dårligere.....

Men det er nok forbeholdt særdeles få personer å ha anlegg for å greie det. Det skal sies at de vel bruker såkalte prohormoner og de har nå en teoretisk anabol effekt om ikke annet (nå er de vel blitt forbudte de også men men)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Styrke loggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 461
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 461

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #46 : 29. april 2005, 20:12 »
Bare for å få det bekreftet: Ronnie Coleman og de der er dopet sant? Og Det er vel lovlig med doping i konkurranser som Mr. Olympia? For det går vel ikkje an å bli Ronnie uten dop???!!! Alle skjønner jo at han er dopet...

Eller har eg misforstått kraftig her??

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #47 : 29. april 2005, 20:22 »
Bare for å få det bekreftet: Ronnie Coleman og de der er dopet sant? Og Det er vel lovlig med doping i konkurranser som Mr. Olympia? For det går vel ikkje an å bli Ronnie uten dop???!!! Alle skjønner jo at han er dopet...

Eller har eg misforstått kraftig her??
Du begynner å skjønne tegninga, ja..

Man er nødt til både åpne øynene litt, samtidig som man beholder sine egne sunne motiver og mål.

Aksepter at det fins Massemonstre som bruker seriøst store mengder medisiner for å bli sykt svære. Ta det for det det er, et race om å være den største... Det de gjør er imponerende, og farlig.

Aksepter også at man selv ikke kommer til å bli en av disse freakene, og vær fortsatt fornøyd med egen progresjon og egne mål.

Aksepter at det fins de som velger middelveien, amatører som lovlig bruker steroider for å vokse, og som stort sett må jobbe hardt for å bli dobbelt så stor som oss vanlig dødelige.

Det ER ingen større case, enn at det i organisert Idrett er et regelbrudd å benytte prestasjonsfremmende midler. Det være seg testosteron eller hasj ( woot)
Mens det for de som ikke er medlemmer av noen organisert idrett, IKKE er ulovlig å bruke midler på dopinglista.

Ad Hasj/cannabis på lista... "Jaaaa, skarru værra me' å løfte no' vekter 'a? (tar et trekk)...eller næææææi... kuler'n!" Prestasjonsfremmende, ja! Smiley

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #48 : 30. april 2005, 09:44 »

Du begynner å skjønne tegninga, ja..

Man er nødt til både åpne øynene litt, samtidig som man beholder sine egne sunne motiver og mål.

Aksepter at det fins Massemonstre som bruker seriøst store mengder medisiner for å bli sykt svære. Ta det for det det er, et race om å være den største... Det de gjør er imponerende, og farlig.

Aksepter også at man selv ikke kommer til å bli en av disse freakene, og vær fortsatt fornøyd med egen progresjon og egne mål.

Aksepter at det fins de som velger middelveien, amatører som lovlig bruker steroider for å vokse, og som stort sett må jobbe hardt for å bli dobbelt så stor som oss vanlig dødelige.

Det ER ingen større case, enn at det i organisert Idrett er et regelbrudd å benytte prestasjonsfremmende midler. Det være seg testosteron eller hasj ( woot)
Mens det for de som ikke er medlemmer av noen organisert idrett, IKKE er ulovlig å bruke midler på dopinglista.

Ad Hasj/cannabis på lista... "Jaaaa, skarru værra me' å løfte no' vekter 'a? (tar et trekk)...eller næææææi... kuler'n!" Prestasjonsfremmende, ja! Smiley

Honnør for den - men for ordens skyld så er det forbudt å bruke anabole steroieder i organisert kroppsbygging også...... Det mangler bare et testapparat kan man si - men reglene er klare.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #49 : 30. april 2005, 14:21 »


Honnør for den - men for ordens skyld så er det forbudt å bruke anabole steroieder i organisert kroppsbygging også...... Det mangler bare et testapparat kan man si - men reglene er klare.
Enig. Bygging er vel egentlig organisert idrett... Selv om NIF ikke vil leke med NKF...
"Du få'kke leke mer i vår's gård, jeg ække venner mer'æ mer!"

Utlogget Styrke loggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 461
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 461

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #50 : 05. mai 2005, 11:41 »
Sitat
Honnør for den - men for ordens skyld så er det forbudt å bruke anabole steroieder i organisert kroppsbygging også...... Det mangler bare et testapparat kan man si - men reglene er klare.

Så Ronnie har EGENTLIG ikkje lov å dope seg?

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #51 : 05. mai 2005, 11:49 »
Egentlig ikke nei
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget OmgImPumping

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #52 : 05. mai 2005, 18:58 »
Enig med deg der.


Hadde vært fint med eksempler som viser de unge hvor bra man kan bli uten doping, ved testing, samtidig som man ikke stigmatiserer dem som velger å bruke doping. Jeg ser ikke ned på en sjakkspiller selv om han drikker kaffe. Med mindre man skader seg selv eller andre er det prinsipielt ikke noe forskjell på kaffe, alkohol og doping, etter min mening hvertfall.

I byggerverdenen er det umulig. Sier seg selv, man skal oppnå best mulig resultat og da må man dope seg. Blir sjedelig uten dop syns jeg. Og hva er galt med å ta en "snarvei"? Hvis man kan bli like stor på 3 måneder med dop, som man blir på ca 1 år uten dop. Hvorfor er det så negativt?

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #53 : 05. mai 2005, 19:03 »
Enig med deg der.



I byggerverdenen er det umulig. Sier seg selv, man skal oppnå best mulig resultat og da må man dope seg. Blir sjedelig uten dop syns jeg. Og hva er galt med å ta en "snarvei"? Hvis man kan bli like stor på 3 måneder med dop, som man blir på ca 1 år uten dop. Hvorfor er det så negativt?

1 kur alene er nok ikke mye snarvei gitt... Det man sitter igjen med etter en kur er ikke store greine, i forhold til hva man kunne oppnådd i den samme perioden (kur+pct+et par måneder etter) uten aas.

Skal man oppnå resultater med aas, må man holde det gående.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #54 : 06. mai 2005, 00:00 »
Noen trenger virkelig å våkne å lukte på nettopp, kaffen!!

Prinsippielt er det stor forskjell på kaffe, alkohol og AS.

Den største forskjellen ligger i effekt, og skadevirkning.

Hadde kaffe hatt like stor effekt som AS kunne det selvfølgelig sammenlignes.
Alkohol har bare negativ effekt, ingen som bruker alkohol pga positiv effekt.

-Når man blander korta på den måten, minner det mest om dårlige unskyldninger og en tafatt måte ufaligjøre bruk av AS.

De som bruker det for egen del, for de de bare må bli store, og som ikke har tenkt å stille i noe som helst, helt greit pga at det ikke er straffbart å bruke, og fordi en kan ikke nekte folk å gjøre alt som er dumt.

De som bruker det for å oppnå et konkuransefortrinn og som bare må vinne, stå for det dere gjør, ikke lat som om dere aldri har tatt haugevis med snarveier. Si heller, ja jeg bruker det og det, jeg "offrer" helsa mi for å nå et mål.
Stå fram som det dere er, dårlige forbilder.

Utlogget Hans Høyhet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #55 : 06. mai 2005, 08:36 »
De som bruker det for å oppnå et konkuransefortrinn og som bare må vinne, stå for det dere gjør, ikke lat som om dere aldri har tatt haugevis med snarveier. Si heller, ja jeg bruker det og det, jeg "offrer" helsa mi for å nå et mål.
Stå fram som det dere er, dårlige forbilder.

Må vel kanskje skille på et par ting her da. Står jeg på plattingen med deg, klart det er rått parti. Derfor ville jeg heller aldri gjort det. For jeg innrømmer at jeg på ingen måte er ren. Jeg har gjort et valg for mange år siden. Klart, jeg vet godt at jeg leker med helsen min, jeg vet at det ikke er sunt det jeg holder på med. Men dette handler om å gjøre et valg som alt annet. Noen velger å røyke, andre drikke. Jeg gjør ingen av de delene, men jeg bruker AAS. Hva som er verst, ikke vet jeg - men etter noen år på så har jeg enda ikke opplevd noen plagsomme bivirkninger. Ei heller antydninger til det, men man skal jo ikke stikke under en stol at de kan komme om 10-20-30 år frem i tid. Hvem vet ? Det får nesten en lege uttale seg om.

Nå skal det også legges til at jeg ikke "leker" med dette, det er under faglig tilsyn hele veien og i den grad jeg gjør noe farlig er det alikevel på sikrest mulig måte.

Så kan en eventuelt stille seg spørsmålet om 20-30 år, var det verdt det ? Kanskje ikke ? Kanskje ? Det jeg vet i dag er at jeg pr. i dag er fornøyd med hva jeg har oppnådd, jeg har gjort ting jeg ikke hadde klart ellers.

Men jeg vil alikevel understreke mange ting her. Og det er at man overhodet ikke skal leke med dette i ung alder. Man skal ikke leke med dette her UANSETT faktisk nettopp fordi det er ingen lek. Kanskje jeg har vært heldig, og det tror jeg også at jeg har - for jeg har mange venner det ikke har gått like bra med. Kan vel også si at jeg hadde venner det ikke gikk bra med. Og det gjør noe med en når en må gå i en begravelse til en kompis på 28 år med livet foran seg, som trakk grensene bittelitt for langt. Det gir en enorm skyldfølelse faktisk det å vite at man kanskje, kanskje, kunne ha gjort noe for å redde denne ene kompisen. Og tro meg, det gjør minst dobbelt så vondt når du må  i den andre begravelsen også.

Og kan man stille seg spørsmålet : er det verdt det dette jeg gjør ? Mange ganger er jeg meg selv svar skyldig, det skal jeg innrømme. Men jeg har sett tilfelle av folk som har hatt venner som har omkommet i trafikken med kjører som noen svin selv. Men går det inn på de ? Er det prinsippielt det samme vi snakker om ?

Så jeg er enig med deg, jeg ofrer helsa mi for å nå et mål. Kanskje klamrer jeg meg til håpet om at offeret ikke er så stort også, men jeg er vel bevisst at dette kanskje er min vei til undergangen også. Mest sannsynlig så er det også det.

Sist i dette innlegget vil jeg også få sagt at jeg på ingen måte anbefaler noen å gå denne veien jeg har gjort. For alle dere der ute som tror at dere beholder alt av masse etter en kur. GLEM DET !! Det meste blir borte, så er man på igjen og igjen og igjen. Det er mye sant i "din neste kur er aldri din siste". Og da har man det gående.

Og til deg Pål Skogli, jeg vil ALDRI stille på en platting med deg, ei heller noen gang i en konkurranse der det stiller hovedsaklig rene utøvere. Til det er min samvittighet for hard med meg. Men jeg er en av de som står frem og innrømmer at jeg er en bruker, eller misbruker heter det vel. Dårlig forbilde ? Ja, jeg er nok det også, ikke spesielt stolt av nettopp det - men jeg har gjort et valg og det står jeg selvsagt inne for siden jeg tross alt ser på meg selv som såpass oppegående at jeg er klar over de farene jeg utsetter meg for og vet godt at dette ikke er en dans på roser. Og dette er nok ingen snarvei slik du tror. Er nok heller å betegne som en motorvei mot noe man kanskje ikke kjenner omfanget av. Positivt og ikke minst negativt - og kanskje viktigst nettopp det siste, den negative delen.

Håper for all det del at forumet lar dette stå litt som skrekk og advarsel fra en som faktisk bruker og advarer alle som vurderer veien. Om forumet skulle ha noe øsnke om det, skal jeg villig vekk svare - men jeg antar at det er noe som må igjennom Administrators sensur ?

Jeg syntes uansett det er KJEMPEFLOTT at Treningsforum har den antidopingholdningen de har. All honnør til de for det - for man kan komme MEGET langt som ren utover. MEGET langt!
I'm a bodybuilder and I'm OK, I sleep all night and I train all day.... Knebøy




Man vet aldri når en får bruk for et jernrør

Utlogget A.Berge

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 585
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 585

  • Hverdagstrening
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #56 : 06. mai 2005, 09:35 »
lest igjennom hele artikkelen din, syns det er flott at du står frem å forteller sånt, for de som lurer på hva som kan skje så kan jo det der være en pekepinn?
syns det står respekt av det å i det hele tatt kunne innrømme at man er en bruker, kjenner flere som driver med det, å har prøvd, men tar som regel laaang tid før dem til slutt tørr å nevne det i en kort setning, å da er det som regel ikke mange som vet om det.. Om du skal få lov til å fortsette å fortelle andre hvor farlig det faktisk kan være så støtter jeg deg på den, Selv er jeg helt rein å skal fortsette å være det..  2thumbsup

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #57 : 06. mai 2005, 10:00 »


Må vel kanskje skille på et par ting her da. Står jeg på plattingen med deg, klart det er rått parti. Derfor ville jeg heller aldri gjort det. For jeg innrømmer at jeg på ingen måte er ren. Jeg har gjort et valg for mange år siden. Klart, jeg vet godt at jeg leker med helsen min, jeg vet at det ikke er sunt det jeg holder på med. Men dette handler om å gjøre et valg som alt annet. Noen velger å røyke, andre drikke. Jeg gjør ingen av de delene, men jeg bruker AAS. Hva som er verst, ikke vet jeg - men etter noen år på så har jeg enda ikke opplevd noen plagsomme bivirkninger. Ei heller antydninger til det, men man skal jo ikke stikke under en stol at de kan komme om 10-20-30 år frem i tid. Hvem vet ? Det får nesten en lege uttale seg om.

Nå skal det også legges til at jeg ikke "leker" med dette, det er under faglig tilsyn hele veien og i den grad jeg gjør noe farlig er det alikevel på sikrest mulig måte.

Så kan en eventuelt stille seg spørsmålet om 20-30 år, var det verdt det ? Kanskje ikke ? Kanskje ? Det jeg vet i dag er at jeg pr. i dag er fornøyd med hva jeg har oppnådd, jeg har gjort ting jeg ikke hadde klart ellers.

Men jeg vil alikevel understreke mange ting her. Og det er at man overhodet ikke skal leke med dette i ung alder. Man skal ikke leke med dette her UANSETT faktisk nettopp fordi det er ingen lek. Kanskje jeg har vært heldig, og det tror jeg også at jeg har - for jeg har mange venner det ikke har gått like bra med. Kan vel også si at jeg hadde venner det ikke gikk bra med. Og det gjør noe med en når en må gå i en begravelse til en kompis på 28 år med livet foran seg, som trakk grensene bittelitt for langt. Det gir en enorm skyldfølelse faktisk det å vite at man kanskje, kanskje, kunne ha gjort noe for å redde denne ene kompisen. Og tro meg, det gjør minst dobbelt så vondt når du må  i den andre begravelsen også.

Og kan man stille seg spørsmålet : er det verdt det dette jeg gjør ? Mange ganger er jeg meg selv svar skyldig, det skal jeg innrømme. Men jeg har sett tilfelle av folk som har hatt venner som har omkommet i trafikken med kjører som noen svin selv. Men går det inn på de ? Er det prinsippielt det samme vi snakker om ?

Så jeg er enig med deg, jeg ofrer helsa mi for å nå et mål. Kanskje klamrer jeg meg til håpet om at offeret ikke er så stort også, men jeg er vel bevisst at dette kanskje er min vei til undergangen også. Mest sannsynlig så er det også det.

Sist i dette innlegget vil jeg også få sagt at jeg på ingen måte anbefaler noen å gå denne veien jeg har gjort. For alle dere der ute som tror at dere beholder alt av masse etter en kur. GLEM DET !! Det meste blir borte, så er man på igjen og igjen og igjen. Det er mye sant i "din neste kur er aldri din siste". Og da har man det gående.

Og til deg Pål Skogli, jeg vil ALDRI stille på en platting med deg, ei heller noen gang i en konkurranse der det stiller hovedsaklig rene utøvere. Til det er min samvittighet for hard med meg. Men jeg er en av de som står frem og innrømmer at jeg er en bruker, eller misbruker heter det vel. Dårlig forbilde ? Ja, jeg er nok det også, ikke spesielt stolt av nettopp det - men jeg har gjort et valg og det står jeg selvsagt inne for siden jeg tross alt ser på meg selv som såpass oppegående at jeg er klar over de farene jeg utsetter meg for og vet godt at dette ikke er en dans på roser. Og dette er nok ingen snarvei slik du tror. Er nok heller å betegne som en motorvei mot noe man kanskje ikke kjenner omfanget av. Positivt og ikke minst negativt - og kanskje viktigst nettopp det siste, den negative delen.

Håper for all det del at forumet lar dette stå litt som skrekk og advarsel fra en som faktisk bruker og advarer alle som vurderer veien. Om forumet skulle ha noe øsnke om det, skal jeg villig vekk svare - men jeg antar at det er noe som må igjennom Administrators sensur ?

Jeg syntes uansett det er KJEMPEFLOTT at Treningsforum har den antidopingholdningen de har. All honnør til de for det - for man kan komme MEGET langt som ren utover. MEGET langt!

Honnør til deg! Folk må få lov til å ta sine egne valg, og derfor bør det også komme fram hva de store gutta gjør, alle korta på bordet, så kan den enkelte se hva han har å velge mellom.
Det er mye bedre å få det fram i lyset, en å late som det ikke blir brukt.
Og om noen på død og liv først skal bruke, så gjør det under oppsyn!

Nok en gang, du har tatt et valg og du står for det, honnør!

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #58 : 06. mai 2005, 10:01 »
Hva er vitsen for en rein utøver som vinner f.eks NM i kroppsbygging å si at han er ren når ingen tror han allikevel.
Er vel bedre å holde kjeft da...

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #59 : 06. mai 2005, 10:14 »
Hva er vitsen for en rein utøver som vinner f.eks NM i kroppsbygging å si at han er ren når ingen tror han allikevel.
Er vel bedre å holde kjeft da...

Om byggermiljøet vil at folk skal tro de har reine utøvere, så må det tester til, både under stevner og uanmeldte tester under offseason.

Er du rein, og du vinner noe innen kroppsbygging så er det en kjempeprestasjon. Og det burde komme fram, men uten jevnlige tester er det neppe mange som blir overbevist.

Man kan jo ikke se på en fyr om han er rein heller, bob, bob han var jo ganske liten så han må jo vere rein. Eller andre veien, han var jo enorm, garantert dopa. Ingen av utsagnene henger på greip.

http://www.bnbf.co.uk/
http://www.nanbf.org/

Over er linker til to "drug free" foreninger, om det stemmer, hva veit jeg, men det er noen der ute som prøver i det minste.
(tror du må bruke copy og paste, for å komme dit, men er ikke veldig vanskelig)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!