|
Selected
|
 |
« Svar #15 på: 13. August 2005, 01:02 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
DIE HARD
|
|
|
|
weightlifter
|
 |
« Svar #16 på: 13. August 2005, 02:09 » |
|
Ja, helt utrolig bra. Sånne historier og humor gjør forumet verdt å lese.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roy Holte
|
 |
« Svar #17 på: 13. August 2005, 09:25 » |
|
Denne mannen fortjener at noen fra der han bodde hadde lagd til en strongman-konkurranse de kalte:
TORKEL RAVNDAL CLASSIC
med de øvelser som han gjorde:
feks:
markløft backlift batteriløft osv
Kanskje ett årlig stevne?...
Det synes jeg mannen fortjener!
|
|
|
|
|
Loggført
|
 2xIPF World Champion-not to be assosiated with NSF IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg Konkurrerende utøver i "Styrkeløft og Benkpress"??. Ex.strongman 3xNSM www.strongmanroyholte-webshop.nowww.strongmanroyholte.noNorway Powerlifting-(minus) Roy Holte
|
|
|
Eivind924
Nykomling
Honnør: 1
Utlogget
|
 |
« Svar #18 på: 13. August 2005, 10:13 » |
|
Herregud! Han er vel en av Norges sterkste menn? Eller er han den sterkeste?
VAR den sterkeste...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vektor
Nykomling
Honnør: 3
Utlogget
|
 |
« Svar #19 på: 13. August 2005, 10:32 » |
|
Tenk om T.R hadde vært ung i dag, og fått lov til å trene med etter dagens treningsprogrammer og systemer. Fått i seg riktig mat og kosttillskudd, og løftet med utstyr man bruker i dag. Hadde ikke det vært en liten forskjell - for da kunne han ha blitt sammenlignet med dagens strongmann.
Han var et supertalent som ikke fikk vise sitt maximale potensiale.
Og! Han må jo være en inspirator for alle markløftspesialister.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Whitestone
Litt godt kjent

Honnør: 0
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #20 på: 13. August 2005, 10:57 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BOWSER
|
 |
« Svar #21 på: 13. August 2005, 12:01 » |
|
Denne mannen fortjener at noen fra der han bodde hadde lagd til en strongman-konkurranse de kalte:
TORKEL RAVNDAL CLASSIC
med de øvelser som han gjorde:
feks:
markløft backlift batteriløft osv
Kanskje ett årlig stevne?...
Det synes jeg mannen fortjener!
Dette må være århundrets beste strongman-forslag!!! Garantert! En slik konkurranse vil ikke bare trekke norske strongmen, men også utenlandske.. Torkel var jo en kjent kar overalt i verden 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ibestad Strongshow 2008 / ISM 08 - 4. plass / 2. plass Kristiansand Showlift 2008 - 7. plass (-90) Ibestads Sterkeste 2007 - 1. plass Ibestad Strongshow 2006 - 2. plass Ibestad Strongshow 2005 - 2. plass Jærens Sterkeste 2005 - 4. plass (Junior) 
|
|
|
|
aktiviteten
|
 |
« Svar #22 på: 13. August 2005, 14:44 » |
|
Ifølge John Brookfield er dette umulig ( en av de mest kjente "jern bøyerne" i verden ). Men det å bøye en hestesko til en S form, eller til et hjerte er fullt mulig.  var selv med på Skanckesmia her på Røros og henta stenger og hestesko, så det stemmer nok det. Han la stengene over nakken og bøyde de i en uform. Hesteskoene rettet han ut så de ble i en m form. Min far jobba med han i Stavanger på 50-60 tallet, Ravndal stod da i døra kun i dongri og helsetrøye. Ingen bråka da. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”
|
|
|
|
25årstrening
|
 |
« Svar #23 på: 13. August 2005, 14:59 » |
|
Mannen var et fenomen, uansett hvordan man snur og vender på det. Ingen nordmann har betydd mer for interessen for styrkeidrett her hjemme enn ham. Det hadde vært særdeles spennende om noen kunne dratt i gang en konkurranse som bærer hans navn
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BOWSER
|
 |
« Svar #24 på: 13. August 2005, 15:19 » |
|
Helt enig med deg 25årstrening, en slik konkurranse ville være storartet!!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ibestad Strongshow 2008 / ISM 08 - 4. plass / 2. plass Kristiansand Showlift 2008 - 7. plass (-90) Ibestads Sterkeste 2007 - 1. plass Ibestad Strongshow 2006 - 2. plass Ibestad Strongshow 2005 - 2. plass Jærens Sterkeste 2005 - 4. plass (Junior) 
|
|
|
|
25årstrening
|
 |
« Svar #25 på: 13. August 2005, 15:27 » |
|
Ja, vi har jo mange gode strongmen/styrkeløftere her i landet. En slik konkurranse burde også ha internasjonal deltakelse, og være litt i Ravndals ånd. Jeg kan ikke skjønne annet enn at styrkeidrett har potensiale for å få mye, mye mer oppmerksomhet her hjemme!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Cain
|
 |
« Svar #26 på: 13. August 2005, 16:11 » |
|
Jeg tror bruken av show og lignende burde bli mye mer utbredt. Man ser jo titt og ofte taekwon-do-show på kjøpesentre og lignende, hvorfor ikke en "nå skal vi løfte djevelsk mye og imponere publikum"-løsning?  der man lar publikum prøve på de samme vektene og slikt? hadde jo gitt mye oppmerksomhet!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
25årstrening
|
 |
« Svar #27 på: 13. August 2005, 16:22 » |
|
Ja, jeg tror et publikumsvennlig konsept kunne ha positive ringvirkninger for sporten som sådan. Uten at noen skal forsøke å kopiere Ravndal, var han en mester i nettopp å lage show. På den lille plassen jeg vokste opp, trakk han fulle hus hver gang han hadde forestilling! Jeg kan huske kinosalen var så stappfull at det ikke fantes ledige sitteplasser, dette var på midten av 70-tallet.
BTW Mitt favoritt-sitat av Ravndal kom han med i et intervju på NRK Tv (fritt etter hukommelsen..). Reporteren konstaterte at mange mente Ravndal var fryktelig stor i kjeften, og Ravndals svar på dette var at han hadde lov til å være svær i kjeften. Da reporteren spurte hvorfor, svarte han helt uanstrengt på sin karakteristiske måte: "FORDI EG KAN ALT!"
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BOWSER
|
 |
« Svar #28 på: 13. August 2005, 16:29 » |
|
Et slikt show burde jo som tidligere nevnt holdes på Rogalandskysten, nært Sandnes, Figgjo eller nært der hvor Ravndal var fra.. Ser allerede for meg storkarene i strongman utføre Ravndals løft  Hadde vært glimrende å hatt tv der også!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
2strong
Gjest
|
 |
« Svar #29 på: 13. August 2005, 20:24 » |
|
Hesteskoene rettet han ut så de ble i en m form. Da misforstod jeg... Med å rette ut hesteskoen så trodde jeg at du mente : Fra dette U til dette ---
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|