Rørosingen
Aktivt medlem

Honnør: 36
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« på: 19. Februar 2006, 14:43 » |
|
Powerlifter's purpura: a valsalva-associated phenomenon. (valsalva metoden henviser til noe som øker det intratekale trykket, feks når du trykker på dass, eller når du løfter svært tungt) Pierson JC, Suh PS. Keller Army Community Hospital, West Point, New York 10996-1197, USA. joseph.pierson@na.amedd.army.milThe causes of purpura can be classified into intravascular, vascular, and extravascular mechanisms. We describe a case of cervicofacial purpura in a powerlifter attributed to the accompanying Valsalva-associated increased arterial pressure. Powerlifting should be added to the list of activities that may cause purpura.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det er ikke farten som dreper, det er smellen. Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.
|
|
|
Blond'nSmart
Litt godt kjent

Honnør: 18
Utlogget
Kjønn: 
Kommende sterk, veldig blid og helt silikonfri!
|
 |
« Svar #1 på: 27. Februar 2006, 19:59 » |
|
Det Joakim tydeligvis prøver å forklare her er de blå og røde flekkene man får i tryne etter å anstrengt seg  Blodutredelser som visstnok har navnet purpura 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Man elsker ikke et menneske på grunn av dets styrke, men på grunn av dets svakheter."
|
|
|
|
aktiviteten
|
 |
« Svar #2 på: 28. Februar 2006, 06:53 » |
|
Einar kjenner vel litt til dette? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”
|
|
|
Egil Skallagrimsson
Co-Administrator

Honnør: 4062
Innlogget
Kjønn: 
Team Strongman Roy Holte
|
 |
« Svar #3 på: 28. Februar 2006, 08:46 » |
|
Alexander Kirketeig Inger Blikra Håkon Farstad Arild Waage lista blir sikkert lang... Jeg får det selv også, men i LANGT mindre grad enn de nevnt, da jeg løfter lettere vekter i forhold til mitt staute legeme! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Prince Charming
|
 |
« Svar #4 på: 28. Februar 2006, 08:53 » |
|
Jeg får alltid det der på øyene. Ser jo ikke ut. Får meg til å tenke litt på hva som muligens skjer med hjernen 
|
|
|
|
|
Loggført
|
 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb. Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.
|
|
|
Egil Skallagrimsson
Co-Administrator

Innlogget
Kjønn: 
Team Strongman Roy Holte
|
 |
« Svar #5 på: 28. Februar 2006, 08:55 » |
|
Jeg får alltid det der på øyene. Ser jo ikke ut. Får meg til å tenke litt på hva som muligens skjer med hjernen  You can't loose what you aint never had....
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Prince Charming
|
 |
« Svar #6 på: 28. Februar 2006, 08:57 » |
|
You can't loose what you aint never had....
Du er da en usedvanlig kjekk og hyggelig ung mann 
|
|
|
|
|
Loggført
|
 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb. Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.
|
|
|
Egil Skallagrimsson
Co-Administrator

Innlogget
Kjønn: 
Team Strongman Roy Holte
|
 |
« Svar #7 på: 28. Februar 2006, 08:58 » |
|
Du er da en usedvanlig kjekk og hyggelig ung mann  Kyss og klem 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JanB Diddl etc AKA Ashtanga Ironkåre
|
 |
« Svar #8 på: 28. Februar 2006, 13:18 » |
|
Alexander Kirketeig Inger Blikra Håkon Farstad Arild Waage lista blir sikkert lang... Jeg får det selv også, men i LANGT mindre grad enn de nevnt, da jeg løfter lettere vekter i forhold til mitt staute legeme!  Heidi1 hevder seg også bra. Einar burde få kontrakt med OSRAM. Jeg hilst på ham på banketten, og selv om det var nesten helt mørkt så lyste ansiktet hans nesten opp hele lokalet. Det var nok delvis på grunn av purpura, men mest pga smilet hans. Jeg har aldri sett en blidere mann i hele mitt liv.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Sponset av www.Proteinfabrikken.no - Play with nature...
Blog: Celestial Fitness
Ask, and it shall be given you; seek, and you shall find; knock, and it shall be opened to you. For whoever asks, receives; and he who seeks, finds; and to him who knocks, the door is opened.
|
|
|
PB
Aktivt medlem

Honnør: 12
Utlogget
|
 |
« Svar #9 på: 28. Februar 2006, 13:24 » |
|
.....for ikke å snakke om trivelig mann  !
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
silentk
Gjest
|
 |
« Svar #10 på: 28. Februar 2006, 13:26 » |
|
Einar er en kjernekar. Ingen tvil om det
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Egil Skallagrimsson
Co-Administrator

Innlogget
Kjønn: 
Team Strongman Roy Holte
|
 |
« Svar #11 på: 28. Februar 2006, 13:30 » |
|
Gilby er tjukk og blid! Hvis alle tjukkaser var like blide som Gilby, da hadde det vært mange gladtjukke da!! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SteinarW
Litt godt kjent

Honnør: 3
Utlogget
|
 |
« Svar #12 på: 28. Februar 2006, 13:40 » |
|
"Jeg får alltid det der på øyene. Ser jo ikke ut. Får meg til å tenke litt på hva som muligens skjer med hjernen"
Vi har en i klubben som er helt rødsprengt i øynene etter tung bøy/mark, kan nesten ikke se det hvite i øya på han. Er det noen som vet om det er farlig?? I samma rennet får han også tunnelsyn.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Steinar
|
|
|
Egil Skallagrimsson
Co-Administrator

Innlogget
Kjønn: 
Team Strongman Roy Holte
|
 |
« Svar #13 på: 28. Februar 2006, 13:43 » |
|
Jeg holdt på å bruke Håkon Farstad som et eksempel på en løfter som har hatt KNALLRØDE øne pga løfting/blodkar, uten å ta skade av det.... men jeg skal faktisk la være.. Håkon har enkelte dager hvor han er litt fraværende og vimsete... Mørkredd og fyllesyk.. det KAN være senskader av purpura... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bobba
Litt godt kjent

Honnør: 21
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #14 på: 28. Februar 2006, 13:47 » |
|
Jeg har løftet en del år uten å få noe særligt med blodutredelser. MEN nå prøvde jeg benk skjorten for første gang sist tirsdag. Det endte med sprengte blodkar i øynene og i hele ansiktet. Jeg såg ikke ut. Såg ut som om jeg hadde fått blåveiser.  Når jeg hadde på meg skjorten føltes det som om hele hodet skulle sprenges, og når jeg snakket med legen dagen etter sa han at det var stor fare for å sprenge blodkar i hodet ved for stort trykk. Ble skikkelig skremt iallefall. Er det andre som har slike erfaringer med skjorten?? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|