Skrevet av Emne: Slankepiller ?  (Lest 4035 ganger)

Utlogget crossfit5

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 18

Slankepiller ?
« : 21. mars 2006, 15:40 »
Hei.

Jeg er en jente på 14 år som lurer på om dette med slankepiller er farlig. Hva er konsekvensene? Jeg tenker på sånne slankepiller som gjør at du ikke har så mye matlyst hele tiden.

Har det noe å si for muskelene dine?

okei, litt mer utdypende. Lider ikke av overvekt, trener 4-5 ganger i uka, er bare ute etter noen piller jeg har hørt om som reduserer matlysten din? Vet ikke om jeg egentlig kan kalle det slankepiller engang. Men jeg veier altså 65 kg og er 172 cm høy.

Håper noen som har peiling kan fortelle meg litt om dette:)

Utlogget xander

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 260
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 260

SV: Slankepiller ?
« #1 : 21. mars 2006, 16:55 »
det spørs helt på hva slags slankepiller dette er snakk om, men som regel er det en dårlig ide. det kan hjelpe deg til å bli slank, men når du har sluttet å bruke det er det vanlig å legge på seg alt sammen igjen pga det kan stagnere forbrenninga di. legg om kostholdet istedet og bruk kardio til å strippe av fettet istedet. er det varig vektnedgang du er ute etter burde du ikke gå ned mer en 0,5 kilo i uka.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Slankepiller ?
« #2 : 21. mars 2006, 17:00 »
Som xander sier, prøv heller å legg om kostholdet ditt litt, skjekk hvordan det fungerer, før du går over på slankepiller.

Men, hvor høy er du, og hvor mye veier du?

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Slankepiller ?
« #3 : 21. mars 2006, 17:06 »
slanketabeletter kan ha en virkning, men husk at dette er en midlertidig virkning, og så snart du slutter med dem er du tilbake til utgangspunktet.

Jeg anbefaler heller siden du er bare 14 år at du tar opp med mammaen din dette her, og spør om ikke hun kan lage litt sunnere mat til deg, så blir alt så mye bedre.
Hun blir nok stolt over hvor voksen du kan være om du bare snakker med henne om problemet ditt.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Slankepiller ?
« #4 : 21. mars 2006, 17:09 »
Sitat
Hei.

Jeg er en jente på 14 år som lurer på om dette med slankepiller er farlig. Hva er konsekvensene? Jeg tenker på sånne slankepiller som gjør at du ikke har så mye matlyst hele tiden.

Har det noe å si for muskelene dine?

Håper noen som har peiling kan fortelle meg litt om dette:)
Det du snakker om, er medisin. Det har ingen hensikt for meg å ramse opp produktnavnene, og hva de forskjellige gjør, men det fins TO typer som brukes som medisin mot overvekt i Norge.

Den ene gjør at fettopptaket i tarmen reduseres, den andre reduserer (skal ihvertfall)matlysten.

Disse medisinene er IKKE slankemidler, men medisin. Medisin har virkninger og BIvirkninger. Når man er sykelig overvektig kommer et punkt hvor legen mener at helseskaden ved overvekten er større enn skaden av bivirkningene.. først da vurderes disse medisinene.

Det fins bare EN ting som hjelper mot overvekt, og det er en god livsstil.
Mosjon jevnlig, Vanlig norsk mat, ikke noe snop-brus-boller-chips, ikke noe burgerking og ikke noe smågodt.

Det tar litt tid, men det skal nesten ingenting til for å gå ned 500gram i uka i fett... og hva blir det på et år?? det blir 26 kg det...  Deal

Så det lønner seg å tenke langsiktig og FORSIKTIG!!

Du er for ung til å ta noen sjanser med helsa di!! Hverken på medisiner eller på sykelig overvekt. Smiley

Ta kontroll, og begynn med forsiktig mosjon. Smiley

Mvh
Egil

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Slankepiller ?
« #5 : 21. mars 2006, 23:39 »
Jeg kunne ikke vært mer enig med Egil(Expedite). Dette var veldig gode råd som jeg håper du vil ta i bruk. Det er ingen gratis løsninger med medisiner.  Doktor
Tenk på hvor flott det er å kunne bruke en sterk og sunn kropp i hverdagen.  Gå
Når du er 14 år så er du ikke ferdig utviklet og slanking er vondt for kroppen din.  what
 Spise
Spis godt og spis riktig, kroppen din trenger alle byggesteinene ellers blir det hull i muren for å si det litt klønete.  Situps Finn en treningsform som du trives med og se resultatene komme uke for uke. Men vær så snill, ikke sult kroppen din i denne fasen av livet. Det er nå den blomstrer.   2thumbsup

Har du spørsmål så bare spør, ingenting er for lite til å spørre om. Og her er mange som svarer....  Smiley
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Slankepiller ?
« #6 : 22. mars 2006, 00:19 »
Som 14-åring bør man absolutt ikke slanke seg. Hvis du er overvektig og ønsker å gjøre noe med det så har jeg to råd å komme med.

Det ene er å spise sunt, variert og godt. Start dagen med en god frokost, spis deretter jevnlig gjennom dagen. Brus og godteri bør du begrense til en dag i uka, har du lyst på noe så velg fornuftig mat i stedet. Dropp loff og kneip og spis heller grovt brød, havregryn e.l.


Det andre rådet er å øke aktivitetsnivået. Finn en aktivitet du syns er gøy å holde på med. Om det re i et idrettslag, danseskole, gå turer i skogen, jogge, svømme, lagidrett e.l. men velg noe du syns er lystbetont å holde på med.

Du er bare 14 år gammel og kroppen din kommer til å forandre seg mye framover så ta tiden til hjelp. Det er bare bra om du legger om til sunnere vaner men slanking bør du unngå, unngå å sulte deg og unngå å bli fanatisk. Men du kan hjelpe kroppen din og helsen din og kanskje trives bedre om du er aktiv og spiser bra, det har vi alle godt av.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Lenore

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 60

SV: Slankepiller ?
« #7 : 22. mars 2006, 01:02 »
-

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Slankepiller ?
« #8 : 22. mars 2006, 10:05 »
Men hanne spør jo også; "Har dette noe å si for musklene dine?".
Hanne sier lite, så blir vannskelig å tro noe som helst her, men for meg virker det som om hun skal ta tabletter for å få bort noen små fettprosenter. Tror ikke hun lider av noe overkt. Ettersom at hun nevner det med musklene...

Men hanne, forklar mere hvordan din situasjon er Wink

Utlogget crossfit5

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 18

SV: Slankepiller ?
« #9 : 22. mars 2006, 15:49 »
Som xander sier, prøv heller å legg om kostholdet ditt litt, skjekk hvordan det fungerer, før du går over på slankepiller.

Men, hvor høy er du, og hvor mye veier du?


Jeg er 172 høy og veier 65 kg.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Slankepiller ?
« #10 : 22. mars 2006, 20:49 »

Jeg er 172 høy og veier 65 kg.

Som jeg trodde er du i allefall ikke overvektig! Det er nå helt sikkert. Og hvor mye av dette som er muskler er jo også uvist. Så her er det bare å jogge hvis du vil gå ned de få ekstra "grammene". Og holde deg til et godt kosthold, og trene. Slankepiller, i mine øyne, er totalt unødvendig.
Og hvis du ønsker er det jo bare å legge ut noen bilder av deg selv, så kan du få litt nærmere veiledning på hvilke muskler/deler av kroppen du trenger å trene mer.

Ellers lykke til.

 Grin Kickass

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

SV: Slankepiller ?
« #11 : 23. mars 2006, 10:51 »
Din BMI er 21.
BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt.

Så du er så normalvektig som du får blitt...

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Slankepiller ?
« #12 : 25. mars 2006, 11:36 »
Din BMI er 21.
BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt.

Så du er så normalvektig som du får blitt...

Men BMI tar ikke hensyn til muskelmasse, fettprosent o.l. og muskler veier mer enn fett.



MEN når det er sagt, ei jente på 14 år 172 høy og 65 kg bør absolutt ikke prøve å senke matlysten! Før det første pga alderen. For det andre så er ikke mindre matlyst veien å gå hvis man ønsker lavere fettprosent, riktig mat og økt aktivitetsnivå er mye bedre.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!