Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2953930 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Fasiten
« : 05. april 2006, 01:53 »
Fasiten

En treningsdagbok for Einar B. Gilberg.

Jeg hadde engang en treningsdagbok som jeg kalte "Fasiten" ettersom hvis folk lurte på  hvordan de skulle bli store eller sterke så kunne de bare åpne boka. Dette er nå mange år siden og nesten ingen så i den boka foruten meg. Er vel litt av grunnen til at det er så mange pingler der ute også. Derfor er det nesten mitt kall, både fra Gud og fra kompiser, å legge ut en ny fasit her.

Litt fakta om meg
Født: 10.mars 1977
Bosted: Trondheim
Lengde: 177 cm
Vekt: ca. 132 kg
Styrkeløftsklubb: KK-67
Startet å trene: Oktober 1993 (veide 62 kg)
Har drevet med styrkeløft siden: april 1998 (veide 100 kg)
Sivilstatus: Samboer (beklager jenter!)
Hobbyer: Sjakk, film og styrkeløft. Samlet tidligere på mynter og har drevet mye med oddstipping.
Jobb: Eier og daglig leder av Nidarø Treningssenter i Trondheim Spektrum (Nidarøhallen) i Trondheim - http://www.nidaro.no

Perser i styrkeløft i konkurranse
Knebøy: 320 kg (Metal drakt + Inzer knebind) (oktober 2004 - RM)
Benkpress: 212,5 kg (Titan Fury benktrøye) (mars 2006 - NM)
Markløft: 280 kg (kun singlett) (mars 2006 - NM)
Sammenlagt: 792,5 kg (mars 2006 NM)

En skam å ikke passere 800 enda - men egentlig bare tilfeldigheter som er grunn til dette.

Andre perser
Tok 325 kg på RM i oktober 2004 men fikk underkjent pga. dybde. Har tatt 220 kg i benkpress på trening. Tok 310 kg i markløft med Metal Deadlifter 15.desember 2004 men pga. drakt-tilpasning fikk jeg ikke rettet ut. Dette er også grunnen til at markpersen er satt uten drakt - foreløpig.

Antatte perser uten utstyr
Knebøy:      280 kg (har tatt 270 kg lett)
Benkpress: 185 kg (har tatt lette triple på 170 kg)
Markløft:     285 kg (280 kg var greit på NM 2006)

Meritter verdt å nevne
Ikke noen spesielle - men stolt av å vinne junior-NM i Oslo i 1999 i eldre junior -100 kg.

Mål
Knebøy: 400 kg i knebøy med utstyr, Trippel på 320 kg uten utstyr (Sturla-vekter)




Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #1 : 05. april 2006, 02:11 »
Ja, da lar jeg dette bli første innlegg foruten introduksjonen. Det ble litt kjedelig nå mitt på natta så jeg hintet frampå til silentk og Charro at jeg kanskje måtte lage en treningslogg. Hadde ikke tenkt å gjøre det nå i natt - men hvorfor ikke? Da slipper jeg kanskje å gå inn på Treningsforum så ofte og lete etter nye oppdateringer. Hvis jeg selv skriver noe så baller det kanskje på seg og da kan det bli underholdning til slutt!

Har nettopp spist en liten porsjon frokostblanding og har satt ett lite veddemål på to NBA-kamper som jeg må følge litt med på. Har satt penger på at Miami Heat skal vinne med 7 poeng eller mer over Milwaukee Bucks og at Washington Wizards skal knuse New York Knicks med 13 poeng eller mer. En morsom dobbel hvor sistnevnte i skrivende stund leder med 15 poeng og førstnevnte leder med 9. Det kan skje ting om natten! Jeg prioriterer kanskje ikke helt riktig ettersom det ligger en flott jente under dyna i dobbeltsenga mi, men det får så være. Er man mann er man opptatt av sport også!

26. februar var det NM i styrkeløft på hjemmebane i Melhus. Jeg har skrevet ett lengre innlegg om mine erfaringer på dette stevnet. Dette innlegget finnes i denne tråden:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=37893.0

Kort fortalt var jeg i kjempeform før jeg begynte oppkjøringen. Som regel har oppkjøringer vært litt tunge i starten og jeg ville unngå dette med å være sterk når oppkjøringen startet. "Timet" programmet før oppkjøringen litt feil og det ble til at jeg trente for tungt over for lang tid for å holde formen ved like. Når oppkjøringen kom ble jeg derfor både syk og svak. Målet på NM var 350 i knebøy, 220 i benk og 300+ i markløft. På konkurransedagen kastet jeg mye opp og var i ferd med å melde avbud - men ble med likevel og fikk overaskende og gledelig nok en pers sammenlagt. Ble kun 300 kg i knebøy ettersom jeg mistet balansen på 2. og 3.løft. Markløften ble under planen også ettersom det var mye draktproblemer i forkant av mesterskapet. Fikk drakten for sent og den ble ikke tilpasset.

Etter NM har jeg vært i syden. Slappet av - men også trent to ganger i uken der de to ukene jeg var i Benidorm i Spania. Deretter har det vært trening tre ganger i uken. Helt rolig trening uten belte, uten varmere, uten knebøysko.

En av grunnene til at det passer å starte treningslogg nå er at jeg har fått ett helt nytt program å bryne meg på. Fikk ett program av Dietmar Wolf som er landslagstrener i styrkeløft. Han har mange programmer som ligger ute på www.styrkeloft.no og jeg anbefaler hans programmer på det høyeste.


Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #2 : 05. april 2006, 02:13 »
Blir spennende å følge denne loggen. Gode løft på deg - 800 er like rundt hjørnet!


Hehe - ser mannen er interessert i spill også - da må du sjekke ut betfair.com, om du ikke har gjort det allerede. Wink

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #3 : 05. april 2006, 02:24 »
Hvis jeg selv skriver noe så baller det kanskje på seg og da kan det bli underholdning til slutt!


Tror dette blir både underholdende og interessant  2thumbsup.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #4 : 05. april 2006, 02:25 »
Mandag 3.april 2006

Første dag på det nye programmet.

Knebøy
6x155 -  5x180 -  4x4x192,5


Brukte her styrkeløftsko, varmere og styrkeløftsbelte. Dette var helt greit. Det er formen i knebøy som er dårligst for tiden. Kjennes ut som om vekta er lett, men klarer ikke å få det ut enda. Nervesystemet blir ødelagt etter store konkurranser og jeg har sluttet med kreatin nå og da blir formen meget dårlig. Alt under 200 kg er likevel ingen vekt.

Benkpress m/kloss medium grep
5x122,5 - 4x142,5 - 4x5x152,5

Begynte først med en kloss på ca. 5-6 cm men det ble for tungt på 152,5 så jeg gikk opp til ca. 9 cm kloss.

Markløft bredt grep med reimer og bred fotstilling
6x120 - 5x140 - 4x4x150

Står her ganske bredt (likevel "smal stil") og holder med langfingrene på ringen på ei vektløfterstang. Dette var som det bør være meget, meget lett.

Sittende hantelpress 3x8x26 kg
Rygghev med 25 kg 3x6
Nedpress 40-50 kg 3x8


Disse siste øvelsene tar jeg ikke så nøye. Jeg gjør dem - men dette er kroppsbyggermateriale. Beordringen er å trene øvelsene i trisett - altså ta alle øvelsene én etter én uten pause. Deretter ta pause før man tar alle øvelsene etter hverandre igjen. Selv med slike pingleøvelser så blir det tungt. Spesielt for meg. For pusten. Svetter som en gris og puster som en okse. Var veldig vanskelig å få til ryggheven med vekt. Klarte ikke å holde en stang på nakken og måtte holde vektskiver i hendene. Skulle egentlig bruke 40 kg der men får gjøre det senere når jeg får brukt noe annet som vektbelastning. En ez-curlstang kanskje.

Mage
Bruker en magemaskin på treningssenteret. Ett sett med alle vektene som kan brukes. Tar mange reps uten å telle.

FINITO

Dette var altså første dag på det nye programmet. Det føltes helt greit ut. Morsomt å prøve noe nytt igjen. Dette er altså ikke noe oppkjøring. Er bare litt mengdetrening. Litt flere repitisjoner enn vi bruker på oppkjøringsprogrammene.



Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #5 : 05. april 2006, 02:31 »
Blir spennende å følge denne loggen. Gode løft på deg - 800 er like rundt hjørnet!


Hehe - ser mannen er interessert i spill også - da må du sjekke ut betfair.com, om du ikke har gjort det allerede. Wink
Joda Smiley Betfair vet jeg selvsagt om. Jeg har vært en storgambler tidligere. La opp 30.oktober 2005 og har nå bare gjort ett lite comeback for morro skyld. Tidligere satt jeg dag inn og dag ut med odds. Pga. vanvittige summer og morsomme spilleobjekter ble jeg intervjuet på radioen om spillingen og også laget reportasje om meg i Vi Menn Smiley Overskriften på Vi-Menn var "Rik på fotball og damer". Den tittelen likte jeg. Akkurat som om jeg var en hallik! Grunnen til at det sto rik på damer var at jeg tippet litt på missekonkurranser og klarte å få inn en høyoddser på Miss Finland én gang. Hadde skulle vært odds på Miss Styrkeløftdronning også. Silentk ville nok valgt Rødhette da. Selv hadde jeg satt penger på alle sammen - men da hadde det vel blitt ett lite sureloss.

Betfair er jo verdens største exchange. I oppbygging synes jeg imidlertid BetOnBet.com er best. Jeg har faktisk aksjer i dem Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #6 : 05. april 2006, 02:36 »
Likviditeten på betfair er jo uten sidestykke da. Har holdt på der mye selv, og omsatt for store summer, men etter en periode hvor det gikk stygt over stokk og stein, så kutta jeg ut. Smiley

Det er liten forskjell på ruin og suksess om man lar det gå til hodet på seg. Tryggere da med fysisk styrke, det mister man ikke så fort. Smiley

Imponerende løft på deg, nå er du jo ganske tung også - men meget bra løft på deg. Tar du mer i utfall enn meg - hvis ikke må du selvsagt prøve det - og helst videofilme det også!

Imponerende at du har eget gym! Kan du fortelle litt om hvordan du startet det. Selv har jeg også et ønske om å starte eget gym, men først og fremst er det jo kapital som jeg mangler. Men løsninger finnes alltid om man vil noe sterkt nok!


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #7 : 05. april 2006, 02:46 »
Likviditeten på betfair er jo uten sidestykke da. Har holdt på der mye selv, og omsatt for store summer, men etter en periode hvor det gikk stygt over stokk og stein, så kutta jeg ut. Smiley

Det er liten forskjell på ruin og suksess om man lar det gå til hodet på seg. Tryggere da med fysisk styrke, det mister man ikke så fort. Smiley
Fysisk styrke og sjakk er det viktigste - men om det er tryggere? Jeg ble så sint på sjakken i dag at jeg holdt på å gå amok. Jeg er normalt alltid blid og hyggelig men når jeg presterer dårligere enn jeg forventer av meg selv kan jeg bli sint Smiley Det er ikke bra for omgivelsene men jeg tror det er en egenskap som gjør meg bedre.

Imponerende løft på deg, nå er du jo ganske tung også - men meget bra løft på deg. Tar du mer i utfall enn meg - hvis ikke må du selvsagt prøve det - og helst videofilme det også!

Imponerende at du har eget gym! Kan du fortelle litt om hvordan du startet det. Selv har jeg også et ønske om å starte eget gym, men først og fremst er det jo kapital som jeg mangler. Men løsninger finnes alltid om man vil noe sterkt nok!
At jeg er tung er en prestasjon også må du huske. Jeg har alltid vært opptatt av kilo løftet. Kroppsvekt er uten interesse. Kan man løfte mer av å være stor så skal man være stor. Jeg skal bli sterkest mulig og egentlig skulle jeg ikke hatt noe imot å bli 150 kg for å nå målene mine. Men nå om tiden prøver jeg å ikke spise meg opp. Skal bare vedlikeholde og ha kontroll på helsa Smiley

Utfall bryr jeg meg ikke noe om - men for 2-3 år siden så kjørte jeg reps i utfallen på 170-180 kg. Var egentlig mere knebøy med en fot fordi jeg skiftet ikke ben. Det ble for dårlig balanse av å gå opp, skifte ben og ta utfall igjen - men tok ett utfall og reppet litt der før jeg sto opp og skiftet ben på direkten. Er en kondisøvelse det der.

Gymet jeg eier er ett gym som ble startet i 1989. Jeg startet å trene der i 1993 og drømmen min ble for å kunne eie ett treningsstudio. I 1996 ble jeg ansatt der og sent 2002 ble jeg spurt om jeg ville kjøpe treningsstudioet. Det takket jeg ja til og tok over 1.januar 2003.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #8 : 05. april 2006, 08:41 »
Hei gamle ørn!  Hyggelig at du også skriver bok-artig å se hva du driver med i kjelleren på Lade!
Regner med du dukker opp på RM? 
En kommentar; er markløft med reimer noe for deg som har grep som ei dame? Undecided
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #9 : 05. april 2006, 09:00 »
Bra du kommer med dagbok. Virker som du har masse erfaring/ kunnskap som med dette kan komme flere til gode. Supert!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #10 : 05. april 2006, 09:11 »
Dette skal bli artig å følge med på  2thumbsup

Sterke løft på deg. Satser du for fullt med utstyr til NM neste år?
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #11 : 05. april 2006, 09:31 »
Har nettopp spist en liten porsjon frokostblanding....
Klokken 02:11:59 Grin

Flott at du velger å legge ut treningene dine her. Knebøyen din ser ikke så verst ut, om man tenker på at du nettopp har hatt treningsfri etter norgesmesterskapet. Det tar nok bare et par-tre uker før du er i god, gammel sving der!

Dette skal jeg følge nøye med på 2thumbsup

Mvh.

Vidkun Q
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #12 : 05. april 2006, 11:45 »
Hei gamle ørn!  Hyggelig at du også skriver bok-artig å se hva du driver med i kjelleren på Lade!
Regner med du dukker opp på RM? 
En kommentar; er markløft med reimer noe for deg som har grep som ei dame? Undecided
Heisann gamle fisk! Nå er ikke dette noe jeg har gjort i kjelleren på Lade. Er ganske tilfeldig hvor jeg trener. Første økt er gjort på treningssenteret. Kan vel begynne å skrive hvor treningen ble utført også.

Jeg dukker selvsagt opp på RM. Skal surre Kjetil Holm. Dessuten kan jeg ikke gå glipp av styrkeløftsmesterskap i Trondheim og omegn. Selv om det går hurtigsjakk-turnering samme dato på Verdal. Det er irriterende - men kompiser går foran.

Grep som ei dame? Hvor du har det ifra er for meg uforståelig. Jeg er riktignok ikke en stålmann i grepet, men tror jeg aldri har mistet grepet i konkurranse? Har holdt på å falle bakover på mark og derfor slippet stanga kanskje, men tror jeg aldri har mistet stanga. Har også løftet 310 kg i markløft på trening som jeg har stått og holdt på toppen helt uten problemer. 330-340 har jeg også løftet fra bakken uten at grepet har vært ett problem. Har hendt ett par ganger at jeg har gluppet stanga på trening, men det har vært med ei spesiell stang som ingen på klubben liker. Med ei normalt bra stang er ikke grep noe problem.

Var likevel litt rart for meg å få program med markløft der det er spesifisert at jeg skal bruke reimer - men når det står det, så følger jeg programmet også. Fordelen er at jeg da holder med rettvendt grep på begge hendene. Og selv om man har brukbart grep er det vanskelig å holde rettvendt - spesielt når man holder så bredt som jeg gjør på denne øvelsen. Desto bredere man holder - desto mindre av hånden fungerer som grep. Prøv f.eks. å holde ei stang med hendene helt ut til vektene. Det er nesten umulig nesten uansett hvilken vekt man bruker.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #13 : 05. april 2006, 11:53 »
Aller først må jeg si jeg er overrasket over at du ikke var eldre..... Du er jo pokker ta yngre enn meg også... woot

Uansett, sjakk - noe ratingtall å komme med har du vel også da vel ? Ikke bare styrkeperser.... Wink

Skal bli en artig bok å følge med på. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #14 : 05. april 2006, 11:54 »
Einar: Bred mark skal kjøres med rettvendt grep eller reimer  Smiley
Ikke noe galt med grepet ditt av den grunn
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!