|
NeDD
|
 |
« Svar #1920 på: 08. Mai 2013, 10:14 » |
|
Slike dager er kanon for motivasjonen  Mtb og høy snittfart tyder på god form ja  Viktig å få overtalt regjeringen til å holde ut mengden frem mot rittene 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1921 på: 08. Mai 2013, 21:25 » |
|
Joda, hun er egentlig ganske forståelsesfull (smiske  ). Men dette er jo en tid av året hvor "alt" skjer samtidig, og hun har også ting å delta på, både i jobb og med hobbyer. Tid er et knapphetsgode som vi fordeler etter beste evne. Det ser forresten lyst ut for et par mindre økter i løpet av helgen likevel, så helt dødt blir det nok ikke. Rakk forresten å melde meg på mitt 10. Stoltzen opp i dag før det ble fullt. Liker egentlig ikke konkurranser hvor man blir straffet for høy kroppsvekt, men jeg holder jo fokus litt da. På en måte... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1922 på: 11. Mai 2013, 19:50 » |
|
Rakk en intervallspinn i går. Har altså hittil i år syklet over 216 mil og en drøss med timer ute, uten et eneste uhell eller skader. Så kom jeg på spinningen og klarte å skrape opp fingeren på spinningsykkelen da jeg skulle stille den inn. Konklusjon: Det er herved bevist at det er tryggere å sykle ute enn å gå på spinning! Ellers en fin time. Veldig greit å kontrollere dragene skikkelig og føle at økta var skikkelig nyttig  Beina ble ganske raskt sure, men det kan nok skyldes litt vel lav kadens og høy motstand på noen av dragene. Tid: 55 min. Puls snitt/max: 150(78%)/181(92%)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1923 på: 12. Mai 2013, 18:50 » |
|
Relativt kort økt ute i dag. Fokus var lav intensitet med noen tempodrag innimellom. Fin tur, men merker et visst "søndagsfenomen": Antallet syklende som ikke har fått med seg at man kjører på høyre side i Norge er høyere på denne dagen enn i resten av uka... Og selv om man kanskje skulle tro at de som gjør dette, kun er "tursyklister" som bare er ute søndager i sommerhalvåret med familien sin, stemmer ikke det. De fordeler seg jevnt mellom mosjonister, klubbryttere og "tursyklister". Er det kanskje det samme fenomenet som med bil? Søndag er dagen da de som ikke kan kjøre kjører? Snodig... Tid: 2t 6min. Lengde: 54,5 km. Snittfart: 26,4 km/t Maxfart: 55,1 km/t Puls snitt/max: 135(69%)/176(89%) Km-status: 2220,5.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
NeDD
|
 |
« Svar #1924 på: 13. Mai 2013, 07:09 » |
|
Trafikken vil alltid være et problem begge veger, slik er det bare =/ Noen ritt i nærmeste fremtid ? Godt med økter å vise til vertfall  Motbakkeløp med eller uten sekk, Stoltzen ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1925 på: 14. Mai 2013, 06:39 » |
|
Neste og årets første ritt for meg er Nordhordland Rundt den 26. mai. Stoltzen er jeg påmeldt, men den er ikke før i slutten av september, så jeg drøyer litt med å snøre sekken og trene til den. Blir et skifte av treningsfouks etter Bergen - Voss den 1. juni. Da blir det kortere økter på sykkel frem mot Birken, og mer motbakketrening både på to bein og to hjul.
Spinning i går. Tid: 47 min. Puls snitt/max: 137(70%)/160(83%).
Ingen god økt i går, var ganske sliten etter mye barnepass de siste dagene, så dagen var nok ikke helt min.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
NeDD
|
 |
« Svar #1926 på: 15. Mai 2013, 07:26 » |
|
Good. Gøy å få testet seg på ritt nå etter all treningen :-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1927 på: 16. Mai 2013, 21:06 » |
|
Javisst, jeg gleder meg jo litt  Hard økt i dag. Offroad og godt med motbakker, samt litt gruskjøring. Løype: Fyllingsdalen - Fjøsanger - Nesttun - Totland (via grusstien opp fra Myrdalsvannet, også kalt "Kubakkane") - Frotveit - Kaland - Valle - Nesttun - Fjøsanger - Bønes - Fyllingsdalen. Den første bakken var opp "Kubakkane". Dette er et reint helvete for oss som veier mer enn 70 kg. Har enda ikke klart å sitte på sykkelen helt opp, i dag intet unntak. Det positive var i det minste at jeg ikke var dårligere enn sist, måtte av sykkelen ved rekkverket etter ca 4/5 av bakken, nøyaktig samme sted som sist. Fikk videre gode drag opp til Fanahytten og trent gruskjøring i lysløypen over til Frotveit. Neste drag var opp Valleheiene fra Hatlestad. Etter turen opp Totland var jo denne bakken bare koselig. Kjørte så godt med "tempodrag" fra Nesttun til Fjøsanger, og fikk en liten opptur på selvtilliten da jeg klarte å riste av meg en på racer som snek seg opp i ryggen min uten å gi beskjed  Så tok jeg en god, bratt bakke opp til Bønes og hjem igjen derfra. At jeg brukte "treningsoffroaden" min som jeg tipper veier rundt 14 kg gjorde ikke økta lettere. Men godt å kjenne at man virkelig yter så blodsmaken kommer av og til. Fint vær og knallgode treningsforhold Tid: 2t 18min. Lengde: 47,0 km. Snittfart: 21,1 km/t Maxfart: 52,1 km/t Puls snitt/max: 154(80%)/179(91%) Km-status: 2267,5.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1928 på: 17. Mai 2013, 14:42 » |
|
Selv om en del var ute og trente på to hjul i dag og, valgte jeg fjelltur med hunden. 17. mai er kanskje årets fineste dag å gå i byfjellene på. Begynte med Stoltzen opp, og gikk på/rundt/over terskel. Ikke spesielt bra tid, men det er enda lenge til løpet, dessuten satt det litt gruff igjen i beina etter gårsdagens harde økt. Tid: 17:43. Puls snitt/max: 162(84%)/176(90%). Fortsatte via Brushytten til Fløyen og ned igjen, inkludert softis på Fløyen  Totalt 2 timer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1929 på: 18. Mai 2013, 21:21 » |
|
Langtur på racer i dag, og antakelig den siste skikkelige langkjøringen før ritt. Knallfint vær, faktisk litt vel varmt, selv for sykling. Mest flater og fokus på å holde koken lenge på setet. Hadde et par stopp for å få innpå litt fast føde. Fornøyd med farten og pulsen  Tid: 4t 6min. Lengde: 111,0 km. Snittfart: 27,1 km/t Maxfart: 60,9 km/t Puls snitt/max: 146(75%)/179(91%) Km-status: 2378,5.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1930 på: 19. Mai 2013, 18:56 » |
|
Løvstakken opp i dag. Gikk på terskel, men uten pulsmåling. Opp fra Krohnegården på 25 min. Helt greit i varmen, men bør bli bedre i motbakker frem mot Stoltzen i høst. Satser på å utnytte finværet litt i fjellet i morgen og, får se hvor det bærer hen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1931 på: 20. Mai 2013, 20:31 » |
|
...og det bar fra Starefossen til Blåmanen og videre til Rundemanen og ned igjen Fløyen. 2 timer i moderat tempo.
Spinning i kveld. Tid: 46 min. Puls snitt/max: 147(76%)/176(90%).
Må si jeg var litt misunnelig på alle som deltok i Skjærgårdsrittet i dag. Drømmeforhold og ny løyperekord ser jeg. Dessverre ble det et velt med noen skader, men ikke mer enn hva man må regne med. Det som virkelig var trist var mannen som fikk et illebefinnende underveis og døde. Liknende har jo skjedd tidligere i andre konkurranser også. Håper i det minste de pårørende får et ordentlig svar på hva som gikk galt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kennyo
|
 |
« Svar #1932 på: I dag kl. 19:29 » |
|
Sykling til jobb og treningsøkt direkte etter (på "treningsoffroaden"). Slår sammen data. Kjørte et bakkedrag på ca 8 minutter, og resten av økta på terskel. Fint trøkk i beina og grei fart. Nå blir det fint lite trening frem til søndagens ritt. Sykler antakelig til jobb i morgen, men tar det kuli.
Tid: 2t 20min. Lengde: 57,0 km. Snittfart: 24,2 km/t Maxfart: 52,1 km/t Puls snitt/max: 148(76%)/174(91%)
Km-status: 2435,5.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|