Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2954960 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fasiten
« #15090 : 27. april 2012, 23:29 »
Slik Luddergutten ordlegger seg så virker det som om jeg ikke forstår at det er vanskeligere å utføre en bevegelse desto mer vekter det er på stangen. Det var slik jeg forstod hans innlegg og jeg spekulerte skikkelig i hvor idiotisk det går ann å bli. Hvis det er kroppsvekten han mente, noe som er sannsynlig, så er det ikke et sårt punkt pr. definisjon for meg. Jeg tåler å høre at jeg har høy kroppsvekt, men uansett hva det måtte være så går det greit å høre det kun én gang. Det blir irriterende når man skal høre det samme om og om igjen fra folk man ikke annerkjenner som kilden til kunnskap.

Det er også svært irriterende når folk står klar og skal prøve seg på spydigheter når man gjør noe dårlig eller har en dårlig dag. For første gang på to år så har markløften begynt å gå oppover. Jeg har hatt framgang på hver trening jeg har hatt, men det hører man selvsagt ikke noe om. Dette er første treningen jeg har prestert dårligere i markløft på lang stund og da trekkes gamle myter opp igjen. Det er bare så teit og det er slike ting som kan gjøre meg til morder. Rett og slett. Jeg gjør alt jeg kan og tror på for å bli så sterk som mulig og hvis jeg gjør noe dårlig slik som i dag så kan jeg bli langt nede ; hvis noen kødder med det så kødder man med følelsene mine og det er fy-fy. Jeg tåler at folk kødder med meg, det er helt greit, men jeg har mine grenser og hvis folk ikke tenker seg om så kan jeg klikke såpass at jeg er i stand til å drepe. Slik sett kjenner jeg meg mye igjen i Anders Behring Breivik. Han fikk nok og gjorde som han gjorde selv om han egentlig ikke ville det. Jeg vil heller ikke drepe, men hvis noen kødder med følelsene mine så kan jeg klikke såpass at jeg blir innesperret for dette. Og jeg ville vært stolt om jeg hadde måtte sitte i fengsel for ta livet av noen som hadde fortjent det selv om samfunnet ellers hadde sett på det som en bagatell.

Markløften er på vei opp og jeg skal, over min eller andres død, vise at jeg kan dra mye mer enn noen her inne kan tenke seg ; med samme vekt og kroppsform som jeg har.

Og når det kommer til kritisering av knebøyen så er det også helt latterlig. Hadde jeg knukket sammen så hadde jeg vært drept, men ryggen min har ingen problemer med å holde vektene jeg bruker. Jeg kan bli sliten og jeg kan sikkert endre vinkelen på ryggen. Av og til gjør jeg dette med vilje også. Vektene går imidlertid opp og det er det jeg trener for ; å løfte mest mulig vekter. Jeg driter i hva andre mener er pent eller hva andre feilaktig mener er riktig løfteteknikk.  Jeg ser på meg selv som bedre enn de aller fleste både her inn og resten av Norge når det kommer til forståelse av både kropp og tekniske finesser i alle styrkeøvelser. Her er det idioter som tror de kan så mye bedre enn meg og skal prøve å belære meg og hvis jeg ikke hører etter så blir de så såret at de skal rakke ned på meg. De er misunnelige over at jeg får mye oppmerksomhet og gjør alt de kan for å jekke meg ned eller jekke ned de som liker meg. Det er bare å gi opp. Lurer på om de samme ringer Mike Tuchscherer og forteller han om alle feilene han gjør i bøy. Ja, det var sikkert mange som kritiserte den helvettes foroverbøyde stilen til stakkars Ed Coan også i sin tid. Han knakk jo sammen som faen. Blødde neseblod gjorde han også. Han burde hatt mindre vekter på stangen slik at han slapp å blø. Han burde innsett dét.

Og når det kommer til benk er det idioter som trekker meg fram i enhver sammenheng når det er snakk om folk som har framgang i benken eller som nærmer seg 200 kg eller har tatt 200 kg. Hva er poenget? Skal jeg liksom plutselig gjøre ting annerledes fordi jeg skal prøve å klare målet raskere enn tidligere? Jeg har jo alltid prøvd å gjøre det så raskt som mulig på den måten jeg har trodd og håpet har vært den raskeste uansett. Nei, da blir det bare for å latterlig-gjøre eller henge ut. Og slike folk mister jeg fort respekten for. 200 kg tar jeg snart uansett. Og det spiller ingen rolle om det er tusen andre som gjør det. For meg vil det være enormt stort å klare det, men det stopper ikke der. Vær sikker på dét.

Før jeg legger opp skal jeg løfte mer i bøy enn noen nordmann noensinne har gjort og noensinne har vært god for. I bøy ja, ikke i utstyrsbøy. Det kommer sikkert en jævel og kritiserer det løftet jeg gjør da også. Jeg kommer til å gjøre over 220 i benk og det vil være tosker som mener at jeg skal stoppe akkurat der stangen berører t-skjorten istedet for å senke den 0,5 cm ned i muskelen. Jeg er sikker på at jeg får minst 320 kg i mark. Og da får jeg faen meg også høre at jeg hadde tatt 350 kg om jeg hadde vært så slank at jeg aldri hadde hatt sjansen til å løfte mest i bøy. For noen forskrudde fyrer.

Veldig synd at de selv ikke innser dette. 

Takk.

du er uten tvil bygd for bøy:)

Bare ett spørsmål ang benkpress. Føler du selv at du mister litt spenn/trøkk med det stoppet du gjør, eller ser det bare ut som det?Smiley Tenker da på at du lar den sekke litt ned istedet for å holde trøkket uten at den gjør det...

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15091 : 28. april 2012, 00:12 »
Bare ett spørsmål ang benkpress. Føler du selv at du mister litt spenn/trøkk med det stoppet du gjør, eller ser det bare ut som det?Smiley Tenker da på at du lar den sekke litt ned istedet for å holde trøkket uten at den gjør det...
Jeg gjør det på den måten jeg gjør det fordi jeg føler at jeg er sterkest slik, men det som av og til skjer er at albuene kommer tilbake og ikke holder seg foran stangen. Det er oppgaven ; å ha albuen foran stanga til enhver tid. Klarer jeg dette så er benk en helt annen øvelse, da den blir nesten umulig når albuene kommer tilbake fordi da må man rette opp og hvis man starter presset uten å rette opp så kommer stangen for langt opp før man får rettet opp og da mister den all fart halvveis og da er det umulig å få fart på den igjen. Når jeg tar avløft på monoracken i powerracket vi har på Selsbakk så minimaliseres disse tingene. Jeg gjør benken likt da også, men da virker benk å være en mye lettere øvelse og det er ingen stopp noen plasser i stangbanen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Fasiten
« #15092 : 28. april 2012, 00:27 »
(..) Før jeg legger opp skal jeg løfte mer i bøy enn noen nordmann noensinne har gjort og noensinne har vært god for. I bøy ja, ikke i utstyrsbøy. (...)
Hvis du virkelig tror det, Einar, så er du mer virkelighetsfjern enn jeg trodde. Alt som skal til er jo at Carl stiller på et stevne raw.

Resten av innlegget ditt er bare for drøyt til at jeg kommenterer på det.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Fasiten
« #15093 : 28. april 2012, 00:34 »
Det var overhodet ikke ment som noen spydighet herfra, hvis det var slik du tolket det. Men sist det ble diskutert, virket det som om du ikke satt pris på diskusjonen. Hva som er rett eller galt har jeg ikke engang tatt stilling til. Jeg syns likevel at loggen din kan slippe diskusjoner du ikke ser ut til å sette pris på. Men for all del: hvis det får frem drapsmannen i deg, skal ikke jeg prøve å styre diskusjonen vekk fra vekta di Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fasiten
« #15094 : 28. april 2012, 00:45 »
En diskusjon inneholder mer enn bare fremsetting av påstander. Jeg synes Gilberg med flere har argumentert bra for knebøy stilen hans tidligere(Jeg tenker for eksempel på den biomekaniske utredningen med den grafen for en del tid siden). Hvis diskusjonen skal gå videre må motparten slutte å bare gjenta de løse påstandene sine, men faktisk drive tilbake de argumentene.

Ut i fra det som står om forskjellige knebøy stiler i "Olympic weightlifting" av Greg Everett forstår jeg det slik at en framoverbøy posisjon ikke er bra for kvadriceps aktivering eller spenst, men derimot optimalt med tanke på å løfte mest mulig. Det er jo det som er poenget med tradisjonell(kanskje ekstrem i Einars tilfelle) lav-stang bøy.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15095 : 28. april 2012, 01:20 »
Sitat
(..) Før jeg legger opp skal jeg løfte mer i bøy enn noen nordmann noensinne har gjort og noensinne har vært god for. I bøy ja, ikke i utstyrsbøy. (...)
Hvis du virkelig tror det, Einar, så er du mer virkelighetsfjern enn jeg trodde. Alt som skal til er jo at Carl stiller på et stevne raw.
Virkelighetsfjern? Og hvor virkelighetsfjern trodde du jeg var? Hva er det meste en nordmann har vært god for i raw bøy. Dopingfri. Det er 350 kg. Sturla var god for dette på sitt beste. Stian Grimseth har gjort 350 kg, tror jeg, men dette var nok med vektløfterutstyr. Carl? Kanskje god for 330 kg? Maks 340 kg. Jeg skal gjøre 360 kg. Dette ser jeg på som realistisk. Veldig realistisk.

Når jeg drømmer så tenker jeg også på 400 kg, men det vil jeg ikke påstå er realistisk - man vet imidlertid aldri. Det har blitt gjort før og jeg har allerede løftet mer enn jeg ville ha trodd for 15 år siden.

Når jeg klarer dette, altså 360 som er det offisielle målet, så klarer sikkert Carl mer. Hvis han fortsatt er aktiv styrkeløfter. Det kan kanskje komme andre kanoner opp og fram også, men det kan jeg ikke vite noe om. Jeg bare vet hva premissene er nå og jeg burde kanskje presisert det slik at ikke slike som deg skal komme og hakke på påstanden.

Sitat
Resten av innlegget ditt er bare for drøyt til at jeg kommenterer på det.
Veldig bra! Jeg ønsker ikke kommentarer heller.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15096 : 28. april 2012, 01:25 »
Det var overhodet ikke ment som noen spydighet herfra, hvis det var slik du tolket det. Men sist det ble diskutert, virket det som om du ikke satt pris på diskusjonen. Hva som er rett eller galt har jeg ikke engang tatt stilling til. Jeg syns likevel at loggen din kan slippe diskusjoner du ikke ser ut til å sette pris på. Men for all del: hvis det får frem drapsmannen i deg, skal ikke jeg prøve å styre diskusjonen vekk fra vekta di Smiley
Absolutt ikke Smiley Du var ikke spydig Smiley

Ut i fra det som står om forskjellige knebøy stiler i "Olympic weightlifting" av Greg Everett forstår jeg det slik at en framoverbøy posisjon ikke er bra for kvadriceps aktivering eller spenst, men derimot optimalt med tanke på å løfte mest mulig. Det er jo det som er poenget med tradisjonell(kanskje ekstrem i Einars tilfelle) lav-stang bøy.
Når sant skal sies så var det kanskje ikke stilen i seg selv som ble kritisert men at jeg kommer mer frampå enn jeg prøver på i selve løftet, eller noe slikt. Siden jeg legger meg mer frampå, eller det ser ut som om jeg akkurat i vendingspunktet, faller frampå, mer enn den første reppen. Jeg forbinder imidlertid det å knekke sammen med noe helt annet og føler at jeg av og til justerer teknikken litt innenfor den "knekkfrie" rammen jeg har. Jeg følte ikke noe galt på rep 2 og rep 3 og følelse er hele cluet. Hvis man føler seg som en maskin hvorfor skal man da endre på dette? På den fjerde reppen så følte jeg meg ikke lengre som en maskin ; da ble ikke teknikken slik jeg ønsket men det er jo også ganske naturlig mener jeg. En plass må det si stopp også.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Fasiten
« #15097 : 28. april 2012, 03:01 »
Virkelighetsfjern? Og hvor virkelighetsfjern trodde du jeg var? Hva er det meste en nordmann har vært god for i raw bøy. Dopingfri. Det er 350 kg. Sturla var god for dette på sitt beste. Stian Grimseth har gjort 350 kg, tror jeg, men dette var nok med vektløfterutstyr. Carl? Kanskje god for 330 kg? Maks 340 kg. Jeg skal gjøre 360 kg. Dette ser jeg på som realistisk. Veldig realistisk.

Når jeg drømmer så tenker jeg også på 400 kg, men det vil jeg ikke påstå er realistisk - man vet imidlertid aldri. Det har blitt gjort før og jeg har allerede løftet mer enn jeg ville ha trodd for 15 år siden.

Når jeg klarer dette, altså 360 som er det offisielle målet, så klarer sikkert Carl mer. Hvis han fortsatt er aktiv styrkeløfter. Det kan kanskje komme andre kanoner opp og fram også, men det kan jeg ikke vite noe om. Jeg bare vet hva premissene er nå og jeg burde kanskje presisert det slik at ikke slike som deg skal komme og hakke på påstanden.
Veldig bra! Jeg ønsker ikke kommentarer heller.
Så målet ditt er å bøye mer enn hva noen nordmann er god for I DAG, akkurat nå 28. april? Jeg forstår ikke helt hva du mener her. Du sier jo at du skal løfte mer i bøy enn noen nordmann har gjort eller noensinne vært god for, men samtidig sier du at Carl sikkert klarer mer når du har klart 360. Da har du jo ikke nådd målet ditt. Vi får starte med å se hvor du ligger på rankingen etter at flere på landsalget har stilt på rawstevner. I hvilket år skal du løfte 360?

http://www.youtube.com/watch?v=Dpbk6wITm0k#noexternalembed

vs.

http://www.youtube.com/watch?v=W8e7ZFCSXD8#noexternalembed


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15098 : 28. april 2012, 03:12 »
Så målet ditt er å bøye mer enn hva noen nordmann er god for I DAG, akkurat nå 28. april? Jeg forstår ikke helt hva du mener her.
Hvis du ikke forstår hva jeg mener så kan du jo spørre istedet for å gå ut med klørne først og være spydig.

Sitat
Du sier jo at du skal løfte mer i bøy enn noen nordmann har gjort eller noensinne vært god for,
Ja, jeg sier det. Mitt mål er å slå alt det andre har vært god for. Og når sier jeg dette? Jeg sier det nå i dag, ja, 28.april 2012. Jeg kan jo ikke vite hva andre skal kunne løfte i framtiden. Plutselig kommer det én kanon eller to.

Sitat
men samtidig sier du at Carl sikkert klarer mer når du har klart 360. Da har du jo ikke nådd målet ditt.
Jo, ettersom målet er å løfte mer enn det noen noensinne har gjort og det noen noensinne har vært god for. Jeg skriver ikke at målet er å løfte mer enn noen noensinne kommer til å gjøre. Jeg håper selvsagt å løfte mere enn noensinne har gjort den dagen jeg klarer mitt mål, men jeg er selvsagt såpass realist at jeg spår at Carl slår dette. Samtidig er det ikke sikkert at Carl kommer så langt heller. Det er ingen automatikk i dét. Kanskje han får større problemer med knærne eller legger opp om et par år.

Sitat
Vi får starte med å se hvor du ligger på rankingen etter at flere på landsalget har stilt på rawstevner.
Hvorfor skal "vi" starte med dét? Vi skal ikke starte med noe. Jeg skriver hva slutten skal bli.

Sitat
I hvilket år skal du løfte 360?
Ikke vet jeg. Kanskje det skjer om 5 år. Kanksje om 10 år. Kanskje om 15 år.

Sitat
Hva vil du med dette egentlig?

Og hva mente du med virkelighetsfjern? Jeg spurte et spørsmål og du svarte ikke.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Luddergutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Fasiten
« #15099 : 28. april 2012, 09:35 »
Slik Luddergutten ordlegger seg så virker det som om jeg ikke forstår at det er vanskeligere å utføre en bevegelse desto mer vekter det er på stangen. Det var slik jeg forstod hans innlegg og jeg spekulerte skikkelig i hvor idiotisk det går ann å bli. Hvis det er kroppsvekten han mente, noe som er sannsynlig, så er det ikke et sårt punkt pr. definisjon for meg. Jeg tåler å høre at jeg har høy kroppsvekt, men uansett hva det måtte være så går det greit å høre det kun én gang. Det blir irriterende når man skal høre det samme om og om igjen fra folk man ikke annerkjenner som kilden til kunnskap.

Grunnen til at du får høre dette med kroppsvekt opptil mange tusen ganger, er at det gang på gang viser seg med utrettingen din i mark. At det rett og slett går til helvete med den. Med en gang du skal litt over 200 i mark, begynner ting å bli ræva.
Fordi magen din er i veien. Du har for korte armer i forhold til hvor stor midjen din er. Ikke kommer du i skikkelig stilling i bunn av markløftet heller.

Det er også svært irriterende når folk står klar og skal prøve seg på spydigheter når man gjør noe dårlig eller har en dårlig dag. For første gang på to år så har markløften begynt å gå oppover. Jeg har hatt framgang på hver trening jeg har hatt, men det hører man selvsagt ikke noe om. Dette er første treningen jeg har prestert dårligere i markløft på lang stund og da trekkes gamle myter opp igjen. Det er bare så teit og det er slike ting som kan gjøre meg til morder. Rett og slett. Jeg gjør alt jeg kan og tror på for å bli så sterk som mulig og hvis jeg gjør noe dårlig slik som i dag så kan jeg bli langt nede ; hvis noen kødder med det så kødder man med følelsene mine og det er fy-fy. Jeg tåler at folk kødder med meg, det er helt greit, men jeg har mine grenser og hvis folk ikke tenker seg om så kan jeg klikke såpass at jeg er i stand til å drepe. Slik sett kjenner jeg meg mye igjen i Anders Behring Breivik. Han fikk nok og gjorde som han gjorde selv om han egentlig ikke ville det. Jeg vil heller ikke drepe, men hvis noen kødder med følelsene mine så kan jeg klikke såpass at jeg blir innesperret for dette. Og jeg ville vært stolt om jeg hadde måtte sitte i fengsel for ta livet av noen som hadde fortjent det selv om samfunnet ellers hadde sett på det som en bagatell.
Det er sikkert fullt mulig at du og kompisen din kan få mulighet til å dele celle en gang, At du er så sinnsyk i knotten og kan finne på å skrive noe slikt som dette. det er bare helt utrolig. Hvis du kan finne på å ta livet av noen pga at DU ikke er smart nok til din egen trening. Da er det bare sykt da, du burde kanskje vært inne sperret for lenge siden da. 

Markløften er på vei opp og jeg skal, over min eller andres død, vise at jeg kan dra mye mer enn noen her inne kan tenke seg ; med samme vekt og kroppsform som jeg har.
God du har troen, synd du ikke innser fakta!

Og når det kommer til kritisering av knebøyen så er det også helt latterlig. Hadde jeg knukket sammen så hadde jeg vært drept, men ryggen min har ingen problemer med å holde vektene jeg bruker. Jeg kan bli sliten og jeg kan sikkert endre vinkelen på ryggen. Av og til gjør jeg dette med vilje også. Vektene går imidlertid opp og det er det jeg trener for ; å løfte mest mulig vekter. Jeg driter i hva andre mener er pent eller hva andre feilaktig mener er riktig løfteteknikk.  Jeg ser på meg selv som bedre enn de aller fleste både her inn og resten av Norge når det kommer til forståelse av både kropp og tekniske finesser i alle styrkeøvelser. Her er det idioter som tror de kan så mye bedre enn meg og skal prøve å belære meg og hvis jeg ikke hører etter så blir de så såret at de skal rakke ned på meg. De er misunnelige over at jeg får mye oppmerksomhet og gjør alt de kan for å jekke meg ned eller jekke ned de som liker meg. Det er bare å gi opp. Lurer på om de samme ringer Mike Tuchscherer og forteller han om alle feilene han gjør i bøy. Ja, det var sikkert mange som kritiserte den helvettes foroverbøyde stilen til stakkars Ed Coan også i sin tid. Han knakk jo sammen som faen. Blødde neseblod gjorde han også. Han burde hatt mindre vekter på stangen slik at han slapp å blø. Han burde innsett dét.
Poenget er at du kommer jo bare mer og mer på tå, og lener deg mer og mer framover jo mer sliten du er. Når man trener på dårlig teknikk, da blir man god på å løfte ræva. Noe som ikke er bra for løftehelsen. Og er heller ikke bra hvis man vil løfte så mange kg som overhode mulig. Mike har en mye bedre løftestil enn deg i alle løft. Han er en av verdens beste løftere. Når han kan prestere slike vekter på under 120kg. Da sier det sitt mener jeg. Eg Coan knekker ikke sammen på samme måte som deg. han har en stabil løftestil hele veien. Du driver å jekker vektene opp, krummer ryggen.


Og når det kommer til benk er det idioter som trekker meg fram i enhver sammenheng når det er snakk om folk som har framgang i benken eller som nærmer seg 200 kg eller har tatt 200 kg. Hva er poenget? Skal jeg liksom plutselig gjøre ting annerledes fordi jeg skal prøve å klare målet raskere enn tidligere? Jeg har jo alltid prøvd å gjøre det så raskt som mulig på den måten jeg har trodd og håpet har vært den raskeste uansett. Nei, da blir det bare for å latterlig-gjøre eller henge ut. Og slike folk mister jeg fort respekten for. 200 kg tar jeg snart uansett. Og det spiller ingen rolle om det er tusen andre som gjør det. For meg vil det være enormt stort å klare det, men det stopper ikke der. Vær sikker på dét.

Jeg tror mye at du har en mental sperre, siden du har bommet på 200 i mer enn 6år! I tillegg så vil du heller ikke høre på tips angående teknikk her, du vil heller prøve å fleske benke 200. Slippe spennet i bunn, og synke den inn i kassen for å prøve å gi den fart. Og du mangler veldig toppstyrke. Uten tvil, det viser seg gang på gang. Du er faktisk så sta og egen, at du presterte å kalle treneren din for svak i benk. Derfor ville du ikke gjøre som han. Men du ville gjøre som de beste. Men du gjør heller ikke som de beste, for han er en av de beste! Og jeg tror ikke folk er ute etter å henge deg ut. Men heller prøve å banke inn i nøtten din at du bør forandre på løftestilen. Noe som sikkert hadde gjort at du kom kjempe sterkt tilbake!


Før jeg legger opp skal jeg løfte mer i bøy enn noen nordmann noensinne har gjort og noensinne har vært god for. I bøy ja, ikke i utstyrsbøy. Det kommer sikkert en jævel og kritiserer det løftet jeg gjør da også. Jeg kommer til å gjøre over 220 i benk og det vil være tosker som mener at jeg skal stoppe akkurat der stangen berører t-skjorten istedet for å senke den 0,5 cm ned i muskelen. Jeg er sikker på at jeg får minst 320 kg i mark. Og da får jeg faen meg også høre at jeg hadde tatt 350 kg om jeg hadde vært så slank at jeg aldri hadde hatt sjansen til å løfte mest i bøy. For noen forskrudde fyrer.

Veldig synd at de selv ikke innser dette. 

Takk.
Dette kommer aldri til å skje. Skulle tro du var smart nok til å innse det, hvis noen av de beste på landslaget setter i gang utstyrsfritt, da blir du knust! CYC tar deg vel på alle måter feks. Jørgen Hansen er rå, Tor Herman osv! Og det med stangen i benk, du senker den ikke 0.5cm ned. Du sender den ned til ryggraden din for å gi den fart.
Drar du 320 skal du få høre at alle tok feil Smiley Men lite sannsynlig for at noe slikt skjer!

Vær så god.

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #15100 : 28. april 2012, 09:49 »
Du Carlp, beskytter kun Gillemor fordi du ikke har en optimal bøyteknikk selv. Ryggen din knekker som en kråke når du skal på litt tunge vekter i bøy. Samme med mark, ryggen din slipper som en gammel teltseng når du må ta i litt, rett og slett pga du ikke er flink nok til å stive av ryggen. Og hadde flere valgt å løfte utstyrsfritt, spesielt de som er på landslaget, hadde Gillemoren plutselig lagt en del lengre nede på den utstyrsfrie rankingen.

Gille klarer fint å beskytte seg selv... Jeg skriver bare meningen min... Om ikke du klarer å høre den uten å kritisere min teknikk så kan jeg ikke hjelpe deg med det... Jeg vet også at de på landslaget nok er i stand til å bøye myyyyyyye raw...  Jeg syntes det er kjempekult! Og jeg gleder meg til de er med å løfter raw!!! Ja jeg vet at Stian og Bo allerede gjør det!! Det syntes jeg er kjempekult!!

Og til slutt... Jeg har drevet med styrkeløft i rundt et år... Er kjempestolt over det jeg har oppnådd på det året Smiley  Teknikken jobbes med hele veien, og den har blitt utrolig mye bedre Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Fasiten
« #15101 : 28. april 2012, 10:59 »
Må huske nå at Gille trener for sin egen del da og ikke for alle andre sin del, det kan godt hende at han tar feil med en del angående treningen men hva så, han liker jo det han holder på med og har med god optimisme trua på at det skal gå fremover i de øvelsene som er hans vanskligste, det er jo faktisk det viktigste Smiley


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Fasiten
« #15102 : 28. april 2012, 11:48 »
Og hvorfor den hatefulle tonen fra noen og enhver her inne?

Mange kan kanskje være litt mer tilbakeholdne med personangrep og bruk av ord som idiot, sinnsyk osv?

Ha ei riktig god helg alle sammen. Peace n love.

Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15103 : 28. april 2012, 12:03 »
Si meg, taper Luddergutten penger på at Gilberg ikke har bedre løfteteknikk ? Har han investert i Gilberg-aksjer ? Dette ligner på mobbing sånn som jeg husker den fra ungdomsskolen.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15104 : 28. april 2012, 12:43 »
Grunnen til at du får høre dette med kroppsvekt opptil mange tusen ganger, er at det gang på gang viser seg med utrettingen din i mark. At det rett og slett går til helvete med den. Med en gang du skal litt over 200 i mark, begynner ting å bli ræva. Fordi magen din er i veien. Du har for korte armer i forhold til hvor stor midjen din er. Ikke kommer du i skikkelig stilling i bunn av markløftet heller.
Bare vent og se du horegutt.

Sitat
Det er sikkert fullt mulig at du og kompisen din kan få mulighet til å dele celle en gang, At du er så sinnsyk i knotten og kan finne på å skrive noe slikt som dette. det er bare helt utrolig. Hvis du kan finne på å ta livet av noen pga at DU ikke er smart nok til din egen trening. Da er det bare sykt da, du burde kanskje vært inne sperret for lenge siden da. 
Har ikke noe med hvordan jeg trener å gjøre, men hvordan folk behandler meg. Hvis noen behandler meg som dritt så behandler jeg de tilbake på samme måte. Og det er hvis slike som deg fortsetter med det de gjør at jeg kan finne fram til sidene i meg som er for sharialover med øye for øye og tann for tann. Her kan det blir liv for ord og ja jeg er klar over at det kan høres sykt ut for mannen på gata og det er derfor jeg er en av få som forstår handlingene til min kompis og at jeg, helt fra første stund, har ansett han som tilregnelig. Vi vet selv hva vi gjør når vi gjør ting, selvsagt, og vi KAN stoppe oss selv, men for folk rundt oss så kan det nok virke som handlinger tatt helt ut av det blå. Det er det altså ikke, men det er et sinne som legitimerer at man overgår det andre mener er sunn fornuft og klarer å sette lover og regler til siden.

Sitat
Poenget er at du kommer jo bare mer og mer på tå, og lener deg mer og mer framover jo mer sliten du er. Når man trener på dårlig teknikk, da blir man god på å løfte ræva. Noe som ikke er bra for løftehelsen. Og er heller ikke bra hvis man vil løfte så mange kg som overhode mulig.
Jeg kommer ikke på tå. Absolutt ikke.

Sitat
Mike har en mye bedre løftestil enn deg i alle løft.
Jeg er uenig. Jeg mener jeg har bedre løftestil enn han i knebøy. Uforklarlig at han løfter så mye som han gjør med en slik teknikk. Du er tydeligvis uenig, men det får så være.

Sitat
Han er en av verdens beste løftere. Når han kan prestere slike vekter på under 120kg. Da sier det sitt mener jeg.
Han er en av verdens beste, ja, men det sier ikke sitt. Det er her du tar feil. Det er ofte derfor jeg blir kritisert fordi jeg ikke er av verdens beste. Hadde jeg vært verdens beste så hadde du kanskje holdt kjeft.

Sitat
Eg Coan knekker ikke sammen på samme måte som deg. han har en stabil løftestil hele veien. Du driver å jekker vektene opp, krummer ryggen.
Tull. Hvis ryggen krummer seg så er jeg som regel ferdig. En bitteliten krum, nesten neglisjerbar, skjedde på fjerde rep på settet du startet med å kritisere. Det kan også skje på 1RM hvis jeg er uheldig, men du har sett lite på mine videoer hvis du mener det er slik jeg trener på eller gjør til vanlig. Jeg har øyne jeg også og ser jo selv at jeg har svai rygg og den teknikken jeg mener er riktig både følelsesmessig og utseendemessig. Med høy stangplassering kan jeg lett krumme øvre rygg. Dette unngår jeg med lav stangplassering og derfor skal det mye mer til før jeg faller sammen. Jeg er meget sterk i å holde imot.

Sitat
Jeg tror mye at du har en mental sperre, siden du har bommet på 200 i mer enn 6år!
Ja, du tror og du tar feil her også.

Sitat
I tillegg så vil du heller ikke høre på tips angående teknikk her, du vil heller prøve å fleske benke 200.
Nei, jeg vil ikke prøve å fleskebenke. Jeg gjør alt jeg kan for å unngå å komme ned på fettet, jeg prøver å treffe på brystbeinet hvor selv jeg kun har 0,5 cm med fett. Treffer jeg der så er poweren best og teknikken er lettest å få til. Kommer jeg lengre ned så blir det vanskeligere å få albuene under/foran stangen. Det lønner seg ikke å utnytte flesket.

Sitat
Slippe spennet i bunn, og synke den inn i kassen for å prøve å gi den fart. Og du mangler veldig toppstyrke. Uten tvil, det viser seg gang på gang.
Det viser seg gang på gang at jeg bommer nær toppen ja, men det er pga. albuenes posisjon. Jeg er faktisk ikke så topp-svak som du tror.

Sitat
Du er faktisk så sta og egen, at du presterte å kalle treneren din for svak i benk. Derfor ville du ikke gjøre som han. Men du ville gjøre som de beste. Men du gjør heller ikke som de beste, for han er en av de beste!
Freddi Smulter: http://www.youtube.com/watch?v=irRihtxVcIY#noexternalembed

Jeg så igjennom flere løft fra flere løftere nå i stad og jeg må innrømme at det var svært mange som løftet på andre måter enn hva jeg trodde. Det virker som om senkingen av stangen er mye tregere og kontrollert enn jeg har hatt inntrykk av. Da vil ikke stangen synke like mye heller og det er lettere å opprettholde den gode teknikken som jeg av og til mister av å være raskere. Så her kan jeg faktisk kanskje lære noe ved å rett og slett gjøre saktere eksentrisk bevegelse. Det må jeg se ann og tenke/prøve mer på. Det viktigste er å gjøre det som passer meg best for det er jo ingen grunn til at man ikke skal få til både 200 og 210 med det jeg allerede gjør når jeg kan få til 192,5 og 195 på samme måte. Blir styrken bedre så blir det mere vekter på stangen også. Uansett hvilken teknikk man bruker. Jeg kan imidlertid kanskje bli bedre på å unngå at tilfeldigheter avgjør skjebnen til mine løft slik som på tredjereppen på 172,5 her forleden da det ikke var stoppen som gjorde at løftet ble rart. Et par uker tidligere hadde jeg jo 2 sekunder-stoppere og tok en lett trippel, som kunne vært en femmer, på 170. Jeg kjenner meg bedre selv enn hva du kan se på film.

Sitat
Og jeg tror ikke folk er ute etter å henge deg ut. Men heller prøve å banke inn i nøtten din at du bør forandre på løftestilen. Noe som sikkert hadde gjort at du kom kjempe sterkt tilbake!
Du er ute etter å henge ut alle du skriver til her på forumet. Ingen tvil om det.

Sitat
Dette kommer aldri til å skje. Skulle tro du var smart nok til å innse det, hvis noen av de beste på landslaget setter i gang utstyrsfritt, da blir du knust!
Ikke i knebøy, men la de bare komme. Det blir en seier for meg uansett. Jeg har vært forkjemper for rawløfting siden 2001 og har møtt svært mange hinder på veien mot der vi nå er. I 2003 så satt jeg med hele landslaget som nesten lo av meg og mine argumenter for rawløfting. Jeg rakk å bli den første til å gjøre 300 kg i bøy utstyrsfritt. Dette er umulig å ta i fra meg på evig tid. Hittil har jeg løftet offisielt mest med 310 kg. Neste gang gjør jeg forhåpentligvis minst 320 kg. Og klarer jeg 360 kg så tror jeg det skal holde hardt at noen andre enn CYC har muligheten på dette, men jeg kan såklart ta feil. I så fall all honnør til den som klarer mere. Knust tror jeg uansett ikke jeg blir, men jeg kan såklart bli slått. Jeg ser ikke på meg selv som den sterkeste eller beste, men jeg har tro på at jeg skal klare å overgå alt noen pr. dags dato har vært god for i øvelsen ja. Så får vi se om jeg vinner med å løfte mest eller klarer å bidra til at landslagsløfterne, en etter en, begynner med utstyrsfritt. Det er også en seier for meg.

Sitat
CYC tar deg vel på alle måter feks. Jørgen Hansen er rå, Tor Herman osv! Og det med stangen i benk, du senker den ikke 0.5cm ned. Du sender den ned til ryggraden din for å gi den fart.
Nei, jeg senker den 0,5 cm ned når jeg treffer. Mer når jeg bommer, men absolutt ikke ned til ryggraden. Jeg er mer kompakt enn som så. Det er jo ikke du som ligger under stangen og stopper den med kroppen. Hadde du ligget der så hadde nok stangen nådd ryggraden, men det gjør den altså ikke.

Mange gode på landslaget, selvsagt, jeg vet jo det. All respekt for dem.

Sitat
Drar du 320 skal du få høre at alle tok feil Smiley Men lite sannsynlig for at noe slikt skjer!

Vær så god.
Ja, tusen takk. Jeg trenger bare å dra 300 kg igjen for at jeg kan bla tilbake i Fasiten og sitere noen last famous ord. Og når jeg tar 310 kg så jeg i alle fall slått alle dommedagsdommer fra samme person, men jeg skal gi dere 320 kg også. Det blir hardt for meg, men jeg klarer det. Og jeg gleder meg fryktelig.

Nå kan du fotelle meg hvem du er.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!